Hoe diff-speling opheffen??
Hoe diff-speling opheffen??
De speling op mijn achterdifferentieel is nu wel erg groot geworden, dus tijd om hier eens wat aan te doen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen?
Greetz, Maarten
Re: Hoe diff-speling opheffen??
is het niet de kogel boven op de as die aan vervanging toe is?
en dan nog, is het niet zo dat de ruimte in de assen(dif) dan ook in de bak is te vinden?
ik zit ook met (welke landrover rijder niet eingelijk) deze ruimte op m'n disco
dus iemand met goede iedeeen?????
goet ,
RolandRover
en dan nog, is het niet zo dat de ruimte in de assen(dif) dan ook in de bak is te vinden?
ik zit ook met (welke landrover rijder niet eingelijk) deze ruimte op m'n disco
dus iemand met goede iedeeen?????
goet ,
RolandRover
In principe kun je er weinig aan doen zonder een hoop onderdelen te vevangen. En dan heb ik het over kroonwiel, pion en lagers. Als het een rover differentieel is zou je het kroonwiel iets dichter op het pion kunnen duwen maar of dat echt aan te raden is......
Weet je zeker dat de speling niet in je naven/steekassen zit?
Gr. Marco.
Weet je zeker dat de speling niet in je naven/steekassen zit?
Gr. Marco.
Om te beginnen: Zolang je de cardanas niet meer als 1/4 slag kan draaien is er niets bijzonders aan de hand.
Ten tweede:
Outback schreef:
Als het een rover differentieel is zou je het kroonwiel iets dichter op het pion kunnen duwen maar of dat echt aan te raden is......
Marco, op deze manier hoort de tandspeling van een Rover diff afgesteld te worden.
Bij een Salisbury gaat dit, en de afstelling van de kroonwiel lager voorspanning met behulp van vulringen (vrij bewerkelijk, en een spreider nodig).
De pion lager voorspannig wordt gesteld met vulringen (Rover) of een vervormbare bus (Salisbury).
Dennis B.
Ten tweede:
Outback schreef:
Als het een rover differentieel is zou je het kroonwiel iets dichter op het pion kunnen duwen maar of dat echt aan te raden is......
Marco, op deze manier hoort de tandspeling van een Rover diff afgesteld te worden.
Bij een Salisbury gaat dit, en de afstelling van de kroonwiel lager voorspanning met behulp van vulringen (vrij bewerkelijk, en een spreider nodig).
De pion lager voorspannig wordt gesteld met vulringen (Rover) of een vervormbare bus (Salisbury).
Dennis B.
Hoi Dennis,
Als ik het goed begrijp kan ik dus proberen om de tandspeling weg te nemen door de voorspanning op het pion te vergroten, klopt dit? (En hoe doe ik dit?)
De speling op de cardanas is nl groter dan 1/4 slag, terwijl het een relatief weinig gebruikt diff is uit mijn vorige vooras.
Greetz, Maarten
Nee, de tandspeling stel je door het kroonwiel dichter naar het pignon te stellen.
Met de stelmoeren kun je de lagers verplaatsen (eerst de borgdraad verwijderen, en de lagerkapbouten iets lossen). De lagers moeten spelingsvrij gesteld worden, en de tandspeling is 0,20-0,25 mm.
Bekijk eerst de aandrijfflensen, en steekassen op (teveel) ruimte en cotroleer ook de steekassen op ruimte in de splines van het diff.
Dennis B
Met de stelmoeren kun je de lagers verplaatsen (eerst de borgdraad verwijderen, en de lagerkapbouten iets lossen). De lagers moeten spelingsvrij gesteld worden, en de tandspeling is 0,20-0,25 mm.
Bekijk eerst de aandrijfflensen, en steekassen op (teveel) ruimte en cotroleer ook de steekassen op ruimte in de splines van het diff.
Dennis B
Dennis, ik bedoel daar mee dat als je dat doe er andere contact/slijt vlakken tussen pion en kroonwiel ontstaan. Zelf heb ik dat wel eens gedaan zonder merkbare problemen maar zoals eerder geschreven weet ik niet of het echt aan te raden is. Als een oficiele LR garage het zo doet dan zal het wel kloppen maar ik heb een beetje m'n twijfels. Gr. Marco