Heeft er iemand ervaring met de TomTom navigator,bedieningsgemak directe invoer van coordinaten en of opslaan van way punten.En eventueel andere cq betere systemen.
Bij voorbaat dank Eric
TomTom navigator
Re: TomTom navigator
Hoi Eric,
Ik heb er geen ervaring mee... maar mischien is het ook een vraag voor:
[gps.startpagina.nl]
Heb zelf een Garmin Vista.
Groet,
Martin
Ik heb er geen ervaring mee... maar mischien is het ook een vraag voor:
[gps.startpagina.nl]
Heb zelf een Garmin Vista.
Groet,
Martin
Re: TomTom navigator 2
Eric,
Ik gebruik sinds enige tijd Tomtom2 op m'n Dell Axim X5. Hieraangekoppeld gebruik ik m'n Etrex Legend.
Ik gebruik de Etrex alleen in de Laro, die is nl. water- en zanddicht, m'n Axim niet
Voor gebruik in de gewone auto werkt de Axim met tomtom2 perfect, realliseer je wel dat tomtom vooral op navigatie is toegesneden, en een losse gps vooral op de gps-functionaliteiten zoals kompas, coordinaten, waypoints, tripcomputer, tracklogs enz.
er is wel een optie in tomtom2 om coordinaten in te voeren, maar dat is dan ook het enige, tomtom maakt geen tracklogs enz, houdt geen gemiddelde snelheiden bij, het is puur een navigator.
Ik heb met opzet een iets luxere gps gekocht, die ook kaarfunctionaliteit in zich heeft, ik ben blij dat ik dat gedaan heb, tomtom is heel leuk voor normaal gebruik, maar niet zo geschikt voor het 4x4 rijden en loggen van ritten enz.
Durk
Ik gebruik sinds enige tijd Tomtom2 op m'n Dell Axim X5. Hieraangekoppeld gebruik ik m'n Etrex Legend.
Ik gebruik de Etrex alleen in de Laro, die is nl. water- en zanddicht, m'n Axim niet

Voor gebruik in de gewone auto werkt de Axim met tomtom2 perfect, realliseer je wel dat tomtom vooral op navigatie is toegesneden, en een losse gps vooral op de gps-functionaliteiten zoals kompas, coordinaten, waypoints, tripcomputer, tracklogs enz.
er is wel een optie in tomtom2 om coordinaten in te voeren, maar dat is dan ook het enige, tomtom maakt geen tracklogs enz, houdt geen gemiddelde snelheiden bij, het is puur een navigator.
Ik heb met opzet een iets luxere gps gekocht, die ook kaarfunctionaliteit in zich heeft, ik ben blij dat ik dat gedaan heb, tomtom is heel leuk voor normaal gebruik, maar niet zo geschikt voor het 4x4 rijden en loggen van ritten enz.
Durk
Om diezelfde reden heb ik de Vista gekocht en omdat ik er ook laarten in wilde laden. Werkt prima op de expeditie fiets, wandelend en in de auto. Het scherm is wel wat klein van de Vista voor in de auto maar als navigator/bijrijder samen met de kaart gaat het erg goed. Vooral als je de detailkaarten hebt geladen.
Ik heb mijn gps wel eens aan mappoint van microsoft gekoppeld. dit werkt ook prima maar heb er nooit mee genavigeerd. Of dit werkt of wel kan weet ik niet.
Verder is de Vista natuurlijk een outdoor GPS bedoeld voor andere doeleinden dan een GPS met routeplanner die je in de auto gevruikt en waar een zwoele stem je verteld waar je links en rechts moet.
Greets,
Martin
Ik heb mijn gps wel eens aan mappoint van microsoft gekoppeld. dit werkt ook prima maar heb er nooit mee genavigeerd. Of dit werkt of wel kan weet ik niet.
Verder is de Vista natuurlijk een outdoor GPS bedoeld voor andere doeleinden dan een GPS met routeplanner die je in de auto gevruikt en waar een zwoele stem je verteld waar je links en rechts moet.
Greets,
Martin
Heb zelfde ervaring met Garmin 176 C
Perfect toestel met veel handige opties.
Navigeren van A naar B gaat niet.(handig)
Kan wel door dit in een Laptop te laten berekenen en vervolgens te uploaden naar GPS.
Via het toestel zelf navigeren is in woestein alleen handig omdat het toestel gewoon een rechte lijn van A naar B trekt.
De 176 C kan zeer gedetailleerde kaarten laden met een 128 MB chip.
In combinatie met een gewone kaart is het een onverslaanbare combinatie.
(Een gewone kaart is zowieso aan te raden.
Nooit volledig op electronica vertrouwen is mijn devies)
Bij Garmin in Notter kunnen ze je veel over diverse apparaten vertellen.
Aardige mensen.
Zie inderdaad ook de GPS pagina.
Succes
Perfect toestel met veel handige opties.
Navigeren van A naar B gaat niet.(handig)
Kan wel door dit in een Laptop te laten berekenen en vervolgens te uploaden naar GPS.
Via het toestel zelf navigeren is in woestein alleen handig omdat het toestel gewoon een rechte lijn van A naar B trekt.
De 176 C kan zeer gedetailleerde kaarten laden met een 128 MB chip.
In combinatie met een gewone kaart is het een onverslaanbare combinatie.
(Een gewone kaart is zowieso aan te raden.
Nooit volledig op electronica vertrouwen is mijn devies)
Bij Garmin in Notter kunnen ze je veel over diverse apparaten vertellen.
Aardige mensen.
Zie inderdaad ook de GPS pagina.
Succes