accu
Re: accu
gewoon een echte varta of bosch 100 amp en dan iedere twee jaar een nieuwe dat is beter dan die 60amp van optima die drie keer zo duur zijn vindt ik. Dan heb je kracht en vaak een goede, maar die van mijn zit er al 2,½ jaar in en is een bosch 110 amp tevens goed voor de lier, wordt gevoed door een 70aph dynamo. De oude varta heb ik ook nog en gebruik die nog wel eens om die in konditie te houden. Dan kan ik er altijd een gebruiken om andere te helpen. Dit is maar een sugestie van mij. Ik kraak de optima niet af is een goede accu maar ja de prijs en ik doe niet aan wetstrijden mee vandaar. Trouwens als je een lier hebt moet je er twee van die dingen kopen volgens mij als je een diesel hebt.
jo fo
jo fo
Na heel veel verschillende, dure en goedkoper accu's te hebben gehad koop ik nu gewoon steeds eentje bij Halfords, gewoon een (te) grote er in stoppen. Varta was kapot binnen 2 jaar, Zuid-Afrikaanse Bosch kapot binnen een jaar, Zimbabwaanse Lucas, heeft het drie jaar uitgehouden incl. maanden stilstand maar inmiddels vervangen. Halfords, nu een jaar en geen enkel probleem. Denk dat het goedkoper is regelmatig een nieuwe te kopen dan een 'merk' die het marginaal langer goed blijft. Gr. Marco.
Mij is verteld dat iedere accu kapot gaat door verkeerd gebruik, een gewone dus door te zwaar gebruik van een lier,en een traktie accu door te weinig ontlading.Ikzelf heb een goede normale accu erin staan, met een 120 ampere dynamo. en voor back-up een start booster pakket.( probeer maar een bij je voorganger te komen die op een smal pad voor je staat met een lege accu.)
Eric
Eric
Hallo Jan,
Ik heb er vorige week een yello top 75ah 975cca in gezet en ben er zeer tevreden
over vooral met het lieren kun je diep gaan, waar ik bij mijn vorige accu (bosch 85ah die bij de foc het loodje heeft gelegt) gas bij moest geven hoeft dit nu niet meer.
Oke kost wat maar dan heb je ook wat.
Je kunt ook eens informeren naar een bosch tractie accu deze hebben ze zelfs
van 160ah is dan wel 55cm lang maar kost net zoveel als een 75ah yello top (semi tractie accu)
m.vr.gr.
Benny
Ik heb er vorige week een yello top 75ah 975cca in gezet en ben er zeer tevreden
over vooral met het lieren kun je diep gaan, waar ik bij mijn vorige accu (bosch 85ah die bij de foc het loodje heeft gelegt) gas bij moest geven hoeft dit nu niet meer.
Oke kost wat maar dan heb je ook wat.
Je kunt ook eens informeren naar een bosch tractie accu deze hebben ze zelfs
van 160ah is dan wel 55cm lang maar kost net zoveel als een 75ah yello top (semi tractie accu)
m.vr.gr.
Benny