Binnenkort toch maar eens het zwaardere terrein in.
Een zware sleepkabel met rek is binnen, maar nu vraag ik mij af waar ik deze het beste aan vast kan maken aan de voorzijde van de auto.
Het is een laro 110 uit het engelse leger. Aan de voorzijde zitten onder de auto op de chassisbalken aan beide zijde sleepogen vastgemaakt met een bout door het chassis. Zijn deze stevig genoeg om de kabel met een D-sluiting aan te bevestigen?
Op mijn bumper zaten mooie bevestigingspunten voor D-sluitingen, maar deze zijn verwijderd i.v.m. het plaatsen van de Bull-bar. Deze zaten met 4 bouten per stuk vast , waarvan er twee door het chassis gingen. (bouten waar de bumper ook mee vast zit.) Zou het stevig genoeg zijn om deze bevestigingsblokken met vier bouten vast te zetten aan de bumper? Of gaat het dan fout als ik vast sta.
Hoe doen jullie dit? Ik wil namelijk straks geen D-sluiting tussen mijn tanden hebben zitten omdat de bevestiging niet goed was.
groeten,
Guido
Bevestiging sleepkabel
Re: Bevestiging sleepkabel
Officeel zijn it geen sleep ogen maar transport ogen om de auto mee vast te zetten bij transport. Als je geen officeel sleep oog (bv op de bumper) hebt kun je deze gebruiken, er word dan wel aanbevolen om een sleeplint van minimaal een meter tussen de twee ogen te hangen, en hier ja gemone lint aan, echter bij een sleeplint met rek mag je niet combineren met een lint zonder rek, Dus wat hier voor de oplossing is weet ik niet. Ik weet wel dat zolang je niet al te vast zit een van de transport ogen sterk genoeg is (uit ervaring voor dat ik wist dat het transpoort ogen waren).
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Guido, Jorrit,
De ogen op de chassisbalken zijn sleep-ogen die ook bij transport gebruikt mogen worden voor sjorren.
De ogen die op de bumper/chassis balk gemonteerd staan zijn recovery ogen en mogen dus voor het zware werk gebruikt worden.
Ook zijn er ogen die aan de beiden zijde van elke voorste veerpoot gemanteerd worden, dit zijn ook recovery ogen en schikt voor zeer zwaar werk.
De gekantelde Omega ogen op de voorbumper en achter tussen de bumperettes zijn, in combinatie met een harp, hijsogen voor transport onder een helicopter, niet geschikt voor recovery.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
De ogen op de chassisbalken zijn sleep-ogen die ook bij transport gebruikt mogen worden voor sjorren.
De ogen die op de bumper/chassis balk gemonteerd staan zijn recovery ogen en mogen dus voor het zware werk gebruikt worden.
Ook zijn er ogen die aan de beiden zijde van elke voorste veerpoot gemanteerd worden, dit zijn ook recovery ogen en schikt voor zeer zwaar werk.
De gekantelde Omega ogen op de voorbumper en achter tussen de bumperettes zijn, in combinatie met een harp, hijsogen voor transport onder een helicopter, niet geschikt voor recovery.
Aad Koene,
Op de bumper van mijn 90 ex UK army zit in het midden een grote veerbelaste pin die er dwars doorheen gaat en daarna geborgd is. De bumper is op deze plek extra dik. Wat is hier de functie van. Volgens mij past er het oog van een aanhanger in.
Groeten, Jan
Groeten, Jan
Jan,
dat klopt, daar past inderdaad het oog van een aanhanger in en is die ook voor gemaakt.
Omdat het makkelijker is om vooruit een aanhanger te rangeren dan achteruit.
Aad Koene,
dat klopt, daar past inderdaad het oog van een aanhanger in en is die ook voor gemaakt.
Omdat het makkelijker is om vooruit een aanhanger te rangeren dan achteruit.
Aad Koene,