Hoi,
Ik had dus het probleem dat mijn koppeling nog maar voor de helft ont-koppelde. Eerst een nwe slave-cylinder geplaats, nog steeds hetzelfde. Toen (en alles buiten tussen de buien door) een nwe hoofdkopp.cylinder geplaatst, nog steeds hetzelfde.....Wat nu? Niemand wist nog raad...
Toen opeens viel mijn oog op het boutje(!) dat het-asje-dat-de-versnellingsbak-in-gaat bij elkaar houdt. Dit zijn namelijk 2 asjes in elkaar en d.m.v. een boutje erdoorheen worden die verbonden. Dit boutje was half doormidden, van buiten af niet te zien dat het stuk was....Vandaar dat stukje speling waardoor ik maar voor de helft kon ontkoppelen......
1 KLEIN BOUTJE!!!!!
Maargoed, weer een hoop geleerd EN zelf opgelost
Groeten van Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Koppelingsprobleem opgelost: 1 Klein K*T-Boutje!!!!!
Re: Koppelingsprobleem opgelost: 1 Klein K*T-Boutje!!!!!
Ola Hombre!
Knap gevonden, kan je tevreden over zijn!
Adios Henk.
Knap gevonden, kan je tevreden over zijn!
Adios Henk.
ik heb precies het zelfde gehad
een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd en maar voor de helft ontkoppelen dus nieuwe hoofdcilinder en een nieuwe hulp cilinder en een stangetje van een Jaquar er in want die was langer.
en nog niet koppelen
toen zag ik een heel klein boutje aan de achterkant van het huis waar het pedaal in zat toen ik die eruit draaide kwam het pedaal zo omhoog en toen had ik slag genoeg.
het was de aanslag van het pedaal?
ook 1 maand werk voor niets
gr menno
een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd en maar voor de helft ontkoppelen dus nieuwe hoofdcilinder en een nieuwe hulp cilinder en een stangetje van een Jaquar er in want die was langer.
en nog niet koppelen
toen zag ik een heel klein boutje aan de achterkant van het huis waar het pedaal in zat toen ik die eruit draaide kwam het pedaal zo omhoog en toen had ik slag genoeg.
het was de aanslag van het pedaal?
ook 1 maand werk voor niets
gr menno
Hoi Menno,
Dan weet je hoe ik me voelde.
Bij mij was het het volgende boutje:
De slave-cylinder drukt een armpje naar beneden die op een as zit. Die as gaat de versnellingsbak in. Die as is ook in 2-en gedeelt en er zit een gaatje dwars doorheen met een pen of boutje erdoor. Op dit boutje staat eigenlijk alle kracht van het ontkoppelen. Deze was dus half doormidden waardoor er op deze asjes meer speling was ontstaan.... ga maar zoeken...
Wel te gek als je het dan vind, niet?
Groetjes Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Dan weet je hoe ik me voelde.
Bij mij was het het volgende boutje:
De slave-cylinder drukt een armpje naar beneden die op een as zit. Die as gaat de versnellingsbak in. Die as is ook in 2-en gedeelt en er zit een gaatje dwars doorheen met een pen of boutje erdoor. Op dit boutje staat eigenlijk alle kracht van het ontkoppelen. Deze was dus half doormidden waardoor er op deze asjes meer speling was ontstaan.... ga maar zoeken...
Wel te gek als je het dan vind, niet?
Groetjes Lorenz IIa 88 'Dreadnought'