slecht lopende motor
slecht lopende motor
Beste LaRo'ers,
Ik zit met een probleem met mijn 2,25 benzinemotor.
Als ik gas geef loopt de motor slecht (houdt in en slaat soms ook af). Nu heb ik de contactpunten, condensator, rotor en verdelerkap al vervangen en de contactpunten op 0,40 (krap) gestelt en tijd op 3 graden gezet. Nu blijft het probleem! Kan het misschien in de vacuum vervroeger liggen en zo ja hoe te controleren?
Mvg, Jan
Land Rover 88" series III
Ik zit met een probleem met mijn 2,25 benzinemotor.
Als ik gas geef loopt de motor slecht (houdt in en slaat soms ook af). Nu heb ik de contactpunten, condensator, rotor en verdelerkap al vervangen en de contactpunten op 0,40 (krap) gestelt en tijd op 3 graden gezet. Nu blijft het probleem! Kan het misschien in de vacuum vervroeger liggen en zo ja hoe te controleren?
Mvg, Jan
Land Rover 88" series III
Re: slecht lopende motor
Jan, heb je de carburateur al eens schoongemaakt? Deed bij mij wonderen!
Succes
Greetz,
Maarten
Re: slecht lopende motor
het zeefje van de aanzuigleiding in de tank?
wat voor stroomverdeler heb je?
grt Jarne.
wat voor stroomverdeler heb je?
grt Jarne.
Re: slecht lopende motor
Jan,
Het vacuummechanisme kan je op de volgende manier controleren:
Maak het slangetje tussen de vacuum ''schijf'' en de carburateur los.
Verwijder verdelerkap en rotorarm.
Zuig nu op het slangetje en kijk of de contactplaat met de klok mee beweegt.
Als de contactplaat beweegt hou dan met je tong het slangetje dicht.
Zolang je het slangetje dicht houd mag de contactplaat niet bewegen.
Doet hij dit wel dan is de vacuum schijf lek en heb je een nieuwe nodig.
Als de contactplaat niet beweegt en je haalt je tong van het gaatje van de slang moet de contactplaat met een klik terugschieten.
Als de contactplaat dit niet doet of erg langzaam dan heb je een nieuwe contactplaat nodig. Kost ongeveer 30 euro, nieuw original part.
De contactplaat bestaat uit twee plaatjes die ten opzichte van elkaar kunnen draaien en de contactpunten en de codensator leven op dit samenstel.
Als je van bovenaf de twee plaatjes ook op en neer kunt bewegen moet je de contactplaat ook vervangen.
Bij mijn 88 serie 3 was dit het geval en ik ben nu aan het wachten op mijn nieuwe contactplaat.
Het kan ook zijn dat de opening van de contactpunten te veel is.
Ikzelf stel ze op ongeveer 0.36 dat werk op mijn lucas 25d het best.
Ik ben een beetje aan het testen geweest wat het beste was en heb een paar keer gehad dat na het stellen de boel toch weer was verschoven en dan klonk de motor ook als een dronken sherman tank!
Kijk ook eens op deze site:
[www.mgcars.org.uk]
succes ermee!
De groeten Jarne.
88 serie 3 1973
Het vacuummechanisme kan je op de volgende manier controleren:
Maak het slangetje tussen de vacuum ''schijf'' en de carburateur los.
Verwijder verdelerkap en rotorarm.
Zuig nu op het slangetje en kijk of de contactplaat met de klok mee beweegt.
Als de contactplaat beweegt hou dan met je tong het slangetje dicht.
Zolang je het slangetje dicht houd mag de contactplaat niet bewegen.
Doet hij dit wel dan is de vacuum schijf lek en heb je een nieuwe nodig.
Als de contactplaat niet beweegt en je haalt je tong van het gaatje van de slang moet de contactplaat met een klik terugschieten.
Als de contactplaat dit niet doet of erg langzaam dan heb je een nieuwe contactplaat nodig. Kost ongeveer 30 euro, nieuw original part.
De contactplaat bestaat uit twee plaatjes die ten opzichte van elkaar kunnen draaien en de contactpunten en de codensator leven op dit samenstel.
Als je van bovenaf de twee plaatjes ook op en neer kunt bewegen moet je de contactplaat ook vervangen.
Bij mijn 88 serie 3 was dit het geval en ik ben nu aan het wachten op mijn nieuwe contactplaat.
Het kan ook zijn dat de opening van de contactpunten te veel is.
Ikzelf stel ze op ongeveer 0.36 dat werk op mijn lucas 25d het best.
Ik ben een beetje aan het testen geweest wat het beste was en heb een paar keer gehad dat na het stellen de boel toch weer was verschoven en dan klonk de motor ook als een dronken sherman tank!
Kijk ook eens op deze site:
[www.mgcars.org.uk]
succes ermee!
De groeten Jarne.
88 serie 3 1973
Re: slecht lopende motor
voor de liefhebbers:
lucasdist.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31e6efe07fc3912e5d5c461bd3c834fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fuser.super.net.uk%2F%7Enpaisnel%2FGraphics%2Flucasdist.jpg', 'http://user.super.net.uk/~npaisnel/Graphics/lucasdist.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fuser.super.net.uk%2F%7Enpaisnel%2FGraphics%2Flucasdist.jpg', '', 6072054, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[drcwww.uvt.nl]
[www.land-roverco.com]
grt jarne.
lucasdist.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31e6efe07fc3912e5d5c461bd3c834fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fuser.super.net.uk%2F%7Enpaisnel%2FGraphics%2Flucasdist.jpg', 'http://user.super.net.uk/~npaisnel/Graphics/lucasdist.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fuser.super.net.uk%2F%7Enpaisnel%2FGraphics%2Flucasdist.jpg', '', 6072054, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[drcwww.uvt.nl]
[www.land-roverco.com]
grt jarne.
Re: slecht lopende motor
Jarne en andere bedankt voor het reageren, hier heb ik echt wat aan. Dit is een perfect medium om zo je mede LaRo fanaten te helpen hun problemen te overwinnen. Per slot van rekening weten er een heleboel sleutellaars meer dan één.
Mvg, Jan
Land Rover 88" series III
Mvg, Jan
Land Rover 88" series III