Het koude weer en 3,5l V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ramon

Het koude weer en 3,5l V8

Bericht door Ramon »

Nu het weer kouder wordt begin een eerder probleem op te spelen. Mijn V8 loopt nu wel erg onregelmatig stationair op LPG (en hij valt nu wel erg snel terug naar een te laag toerental). Op benzine gaat het wel maar op een of andere wijze mis ik hier behoorlijk wat vermogen t.o.v. lpg.
Moet ik het probleem zoeken in de carbs (slijtage, membraam niet goed meer, dempers) of zou het aan de verdamper kunnen liggen?. I.g.v. versleten carburateurs; zijn deze gemakkelijk te reviseren/vervangen en waar moet ik op letten? En het vervangen van de membramen? Het bijvullen van de olie in de dempers; is dit werkelijk motorolie (er zit nu een groen goedje in)? (Het is toch juist dat dit tot zo'n 12mm onder de rand (dus net niet tot het schroefdraad) bijgevuld moet zijn?

Groeten,
Ramon Dijkema
109" V8 "Tigger"
Jorrit

Re: Het koude weer en 3,5l V8

Bericht door Jorrit »

Hoi Ramon,

Loop de motor alleen zo'n laag toerental als de motor koud is of ook als hij warm is? Als hij het ook doet als hij warm is dat kun je als het goed is een "stationer" stelschroef op je verdamper iets verder open zetten waardoor hij iets hoger stationair gaat lopen. Had ik op mijn 205 in iedergeval, was bij mij een kwestie van in de winter iets uit draaien en in de zomer iets in draaien.

Succes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Ramon

Bericht door Ramon »

Hij doet het minder ook als hij 'warm' is. (Hoewel de motor met dit weer uiteraard wel minder warm wordt dan in de zomer). Als ik van de snelweg kom en voor een stoplicht sta te wachten, 'valt' het toerental veel sneller terug dan normaal
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ik ben het met Jorrit eens.... ik zou de stationair schroef op de verdamper eens wat uitdraaien en kijken of dit helpt. Bij mijn 2,25 heb ik dit ook gedaan en nu start hij het hele jaar door zelfs op gas!! (vorig jaar bij -18 zelfs !!!)

Cheers Bowy

www.seriousIIa.tk
Ramon

Bericht door Ramon »

Jorrit, Bowy, alvast bedankt. Ik ga 't morgen meteen proberen (het regent me nu iets te hard).
Ramon

Bericht door Ramon »

Heeft iemand een idee waar ik de idle stelschroef op een Landi-Hartog type LH-2 kan vinden? Mijn verdamper zit op een erg lastig bereikbare plek, en ik heb de schroef niet kunnen vinden.
Plaats reactie