zijn er verschillende tussenbakken en versnellingsbakken voor de s3 . Ik lees van nummers enzovoorts, zijn daar verschillende aansluitingen. Ik weet het niet meer. Als ik een andere of een nieuwe wil aanschaffen waar moet ik dan op letten.
jo fo blauwe88pickup
verschil tussenbak
Re: verschil tussenbak
Hoi Jo, voor een series III zijn de tussenbakken allemaal identiek (behalve de 1 tons uitvoeringen maar deze herken je zo want ze zien er helemaal iets anders uit, ander stangenstelsel -> deze hebben een lagere overbrengverhouding hoog en laag (zijn trouwens vrij zeldzaam!!)) (ook de stage one's zijn anders maar hier kun je je ook niet in vergissen deze zijn der mate anders....)
Bij een series II/IIa heb je een 3 tal types. (chronologisch) Eentje met dunne hoofdas en andere dan standaard verhouding, eentje met normale hoofdas en andere dan standaard overbrengverhouding en eentje met normale hoofdas en normale overbrengverhouding) afhankelijk van het bouwjaar heb je een bepaald type.
De versnellings bakken voor een III zijn allemaal identiek behalve weer de stage one. Bij een series II/IIa zijn er 2 types met verschillende overbrengverhoudingen.
Cheers Bowy
Bij een series II/IIa heb je een 3 tal types. (chronologisch) Eentje met dunne hoofdas en andere dan standaard verhouding, eentje met normale hoofdas en andere dan standaard overbrengverhouding en eentje met normale hoofdas en normale overbrengverhouding) afhankelijk van het bouwjaar heb je een bepaald type.
De versnellings bakken voor een III zijn allemaal identiek behalve weer de stage one. Bij een series II/IIa zijn er 2 types met verschillende overbrengverhoudingen.
Cheers Bowy
Met andere woorden ik kan bijna iedere versnelingsbak en tussenbak in mijn s3 88 pickup zetten. Dan de volgende vraag zijn die bakken ook olie vrij te maken , ik bedoel geen lekkage natuurlijk met de smeerrendeolie er in. Die van mij lekt 1 druppel per twee uur (ja te weet weinig) maar te veel vind ik. Daarom die vraag.
jo fo
jo fo
idd, je kan er bijna alles onder schroeven, en ja ze zijn oliedicht te maken (alle pakkingen vervangen en dan is het probleem meestal opgelost..... succes!)