Hoe herken ik een Suffix A tussenbak
Hoe herken ik een Suffix A tussenbak
Hoi
Iemand enig idee hoe ik een suffix A tussenbak kan herkennen?
[members.aol.com]
Zoals je via dit tabelletje op deze site kunt zien wil ik graag zo'n tussenbak om een lagere overbrengverhouding te creeeren.....
Cheers Bowy
Iemand enig idee hoe ik een suffix A tussenbak kan herkennen?
[members.aol.com]
Zoals je via dit tabelletje op deze site kunt zien wil ik graag zo'n tussenbak om een lagere overbrengverhouding te creeeren.....
Cheers Bowy
Re: Hoe herken ik een Suffix A tussenbak
Een Suffix, zoek hety eens op in een woordenboek is volgens mij
of staat het voor "een toegevoegde letter"
mischien of zeker hast wel, staat er een nummer op de bak (serie of type)
die mischien dan zal eindigen op een dezer letters
succes met vinden!!
Groet RoLandRover. Disco200TDI
of staat het voor "een toegevoegde letter"
mischien of zeker hast wel, staat er een nummer op de bak (serie of type)
die mischien dan zal eindigen op een dezer letters
succes met vinden!!
Groet RoLandRover. Disco200TDI
zal een bak uit 1958 tot 1960 moeten zijn. (mits SII bak.)
anders moet je vanaf 1971 moeten zoeken. iedere verandering in de bak geeft een volgen suffex nummer.
Ander tandwiel suffex B, ander lagere Suffex C enz.
Anton
anders moet je vanaf 1971 moeten zoeken. iedere verandering in de bak geeft een volgen suffex nummer.
Ander tandwiel suffex B, ander lagere Suffex C enz.
Anton
Hoi Anton dat weet ik....... dat staat op die site, maar heb je enig idee hoe ik het herken? Staat die suffix op de bak? zo ja waar ergens?
Cheers bowy
Cheers bowy
Bowy,
kijk maar even in je mailbox, misschien geeft dit een beetje wijsheid.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
kijk maar even in je mailbox, misschien geeft dit een beetje wijsheid.
Aad Koene,
Hee Aad het is geloof ik niet aangekomen
Bowy,
verstuurd naar bowy12@hotmail.com en niet retour gekomen.
Aad Koene,
verstuurd naar bowy12@hotmail.com en niet retour gekomen.
Aad Koene,
HEe Aad, nu heb ik het! Thanx ga het wel even lezen en dan lees je hier wel of ik voldoende wijsheid heb gevonden
Bowy,
je zult er niet alles uit kunnen halen wat je wilt weten omdat in de lijst alleen de suffix letters van de gearbox gegeven zijn en niet van de tussenbak.
Je kunt er in ieder geval wel de bouwdata uit halen.
Als je dit combineerd met de chassisnummers moet je er een heel eind uit kunnen komen.
Aad Koene,
je zult er niet alles uit kunnen halen wat je wilt weten omdat in de lijst alleen de suffix letters van de gearbox gegeven zijn en niet van de tussenbak.
Je kunt er in ieder geval wel de bouwdata uit halen.
Als je dit combineerd met de chassisnummers moet je er een heel eind uit kunnen komen.
Aad Koene,
idd nu heb ik het bestudeerd maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik nou een bak die ergens op een plank ligt kan herkennen als een lowratio bak
nog meer ideeen?
nog meer ideeen?
Bowy,
wat ik lees in jou overzichtje (de mooie maar onleesbare letters ten spijt) is dat de een suffix C (en verder) gearbox moet hebben in combinatie met een suffix A transferbox.
Uitgaande van het gebruik in chassisnummers zou de suffix ook bij het nummer van de gear- en transferboxes ingeslagen moeten zijn.
Uit mijn overzicht kun je zien wanneer de Suffix C (en verder) gearboxes ingebouwd zijn.
De combinatie met chassisnummers is dan makkelijk te maken, zodat je in ieder geval weet welke perioden je NIET hoeft te zoeken.
Misschien dat Dennis Berreti nog een aanvulling hierop heeft.
Succes met de speurtocht.
Aad Koene,
wat ik lees in jou overzichtje (de mooie maar onleesbare letters ten spijt) is dat de een suffix C (en verder) gearbox moet hebben in combinatie met een suffix A transferbox.
Uitgaande van het gebruik in chassisnummers zou de suffix ook bij het nummer van de gear- en transferboxes ingeslagen moeten zijn.
Uit mijn overzicht kun je zien wanneer de Suffix C (en verder) gearboxes ingebouwd zijn.
De combinatie met chassisnummers is dan makkelijk te maken, zodat je in ieder geval weet welke perioden je NIET hoeft te zoeken.
Misschien dat Dennis Berreti nog een aanvulling hierop heeft.
Succes met de speurtocht.
Aad Koene,
Het nummer staat op de rand waar de tussenbak en de versnellingsbak aan elkaar gemonteerd zijn (in feite de flens), van bovenaf is het te zien, de suffix is de letter na de cijfers. Ik weet helaas niet meer uit mijn hoofd of het nummer in de versnellingsbak of in de tussenbak geslagen is.
Dennis B.
Dennis B.
Hoi Dennis, bedankt voor deze toevoeging! Ik wist dat jij je hiervoor vroeg of laat zou melden (jij als lopende encyclopedie van dit soort info ) Super bedankt! Ik ga gauw kijken of ik zoiets kan vinden.....
Als iemand zoiets heeft staan hoor ik het natuurlijk ook graag
Cheers Bowy
Als iemand zoiets heeft staan hoor ik het natuurlijk ook graag
Cheers Bowy
Eentje gelokaliseerd
YES ik heb er eentje gelokaliseerd en gekocht. Dus heb nu een speciale low gear tussenbak 20% !!! lager ben echt heel benieuwd hoe dit te merken is!
Cheers bowy
www.seriousIIa.tk
ps heb dus nu ook een tussenbak te koop..... 50 euro?
Cheers bowy
www.seriousIIa.tk
ps heb dus nu ook een tussenbak te koop..... 50 euro?
Blijkt dat ik een suffix D bak heb....... en suffix D tussenbak eraan vast (denk ik) heb zelf nog een C tussenbak liggen, dus nu is het een kwestie van mijn D T-bak loshalen en de B monteren en klaar is de low ratio!
nummer staat op de bak vlak bij de flens aan de rechterzijde van dat vierkante klepje suffix staat eronder.
Cheers Bowy
nummer staat op de bak vlak bij de flens aan de rechterzijde van dat vierkante klepje suffix staat eronder.
Cheers Bowy