LandRover 110 uit Duitsland halen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rick

LandRover 110 uit Duitsland halen

Bericht door Rick »

Hallo lezer,

Eindelijk mijn eigen 110, maar.....
Hebben jullie ervaring met een LandRover uit Duitsland halen? Hoe werkt dit? via een Duits tijdelijk kenteken of in Nederland iets geregeld?
Ik zie jullie reacties tegemoet
Ernst-jan & moose 130"

Re: LandRover 110 uit Duitsland halen

Bericht door Ernst-jan & moose 130" »

ik heb mijn eerste 110" uit belgie gehaald en deze moest op een ambulance vervoerd worden,ook niet te verzekeren omdat hij niet op ned,kenteken staat.
je kan een eendags kenteken aanvragen bij de rdw voor invoer/keuring.
dit kan pas als je een keurings afspraak heb gemaakt( en een x? bedrag betalen voor (ik dacht)verwijderings bijdrage).
dan mag je alleen van huis naar de rdw rijden en weer terug.
als je hem op "grijs"laat zetten kan je al de zelfde dag je kenteken nummer krijgen.
anders moet je een aantal weken wachten op je kenteken nummer.
als er andere zijn met andere ervaringen hoor ik dat natuurijk ook graag.

succes en alvast gefeliciteerd en veel rij plezier
Ernst-jan & moose130'
Outback

Bericht door Outback »

Ik heb er eentje ingevoerd uit de UK, was wel te verzekeren op chassis nummer hier in NL, als ik later maar het NL kenteken zou doorgeven. Hier zul je naar de RDW moeten en dat duurt zo 8-10 weken voor dat je aan de beurt bent. Afh. grijs/geel kenteken en bouwjaar zul je wel/niet BPM moeten betalen. Grijskenteken dus niet maar dan moet de auto daar wel aan voldoen. Je lrijgt je kenteken over het algemeen binnen een paar dagen opgestuurd na goedkeuring op het RDW keuringssattion. Gr. Marco
pcprive

Bericht door pcprive »

Rick,

Je kunt in Duitsland ook een exportkenteken aanvragen, deze zijn een aantal dagen geldig (ook in Nederland).
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus ik kan je helaas geen details geven.

Succes,
Peter (c)
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Hoi Rick,

van harte met je aankoop, Dat je er veel plezier mee mag beleven. Ik heb dezelfde ervaring Als Marco met mijn 110 uit engeland, ook gewoon hier verzekeren zo kun je ook af en toe "proefrijden". Ik moest wel beloven dat ik d'r zosnel mogelijk op NL kenteken zal zetten. na dat ze goed gekeurd was moest ik even het gewicht en kanteken door geven en het was geregeld.

Heel veel succes.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Rick

Bericht door Rick »

Ik lees dat er vanuit Engeland niet zo moeilijk wordt gedaan, maar dit is Duitsland. Het zal wel een export kenteken worden denk, ik.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

ik heb niet de indruk dat dat iets met het land heeft te maken maar meer met hoe moelijk je verzekering er over doet.

[members.home.nl]
Rick

Bericht door Rick »

maar je kan toch niet zonder kenteken over de wegen rijden in NL....
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Das waar in duitsland is het kenteken persoonlijk dus wil de vorige eigenaar waarschijnlijk niet zijn platen aan je mee geven. Dit maakt het inderdaad lastiger, ik weet hier niet zo een oplossing voor.

dus wederom succes.

[members.home.nl]
Ernst-jan & moose 130

Bericht door Ernst-jan & moose 130 »

dat is ook in belgie het geval.
vandaar dat ik de 110" met een auto ambulance hen moeten verplaatsen.
hoe het met een export kenteken zit weet ik niet maar de auto mag niet over de nederlandse weg zonder kenteken of verzekering.
zodra ik mijn eendags kenteken had kon ik hem ook verzekeren.

Ernst-jan & moose 130
Rick

Bericht door Rick »

Mijn verzekering kon me niet helpen, wel voor het 1-dagskenteken op de dag van de keuring maar niet het uit Duitsland halen.
De Duitse verkoper kon me een tijdelijk "export" kenteken aanbieden dat 5 dagen geldig is in de EU, kost wel geld maar ik ben zo veilig thuis. Of het een export kenteken is of dat het handelaarsplaten zijn met een speciale extra verzekering weet ik niet, maar ik houdt mijn ogen open voor de details voor geïnteresserden.

Bedankt voor jullie reacties!!

Groet, Rick
muddy

Bericht door muddy »

kijk eens onder lrch.nl onder leden, zoek dan naar Haaksbergen en dan Rob Mentink. Als je hem een mailtje stuurt kan hij je er vast wel wat van vertellen. Hij heeft het de afgelopen 2 jaar 2X gedaan van uit Duitsland!!!

suc6

Tijn Leussink
Plaats reactie