Lood vrij
Re: Lood vrij
Ik gooi er gewoon euro 95 in of eigenlijk LPG en dit gaat al zo'n 40.000 km goed..... enige wat kan gebeuren is dat je kleppen verbranden.... in dat geval ga ik dan voor een loodvrije kop....
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Ik gooi er vanalles in wat ik kan vinden (van 91 in Tsjechie tot 98) en heb zo'n flesje loodvervanger van Shell (=geen reclame, anderen zullen het ook vast hebben) bij me. 1 op de 3 x gooi ik van dat spul bij .... gaat hartstikke goed.
Maar ja, bij een 6 cil. is de ombouw naar loodvrij ook een stuk lastiger.
grtaz. johan
Maar ja, bij een 6 cil. is de ombouw naar loodvrij ook een stuk lastiger.
grtaz. johan
ik heb een 2.25 benzine en gooi er gewoon 95 in niks aan het handje loopt als een zonnetje. Mocht de kop het een keer begeven dan komt er wel een loodvrije kop op maar tot die tijd rij ik lekker zo door.
Ik zou er geen toevoegingen ingooien, ik heb wel eens gehoord dat het de boel alleen maar kan verstoppen.
Steven
Ik zou er geen toevoegingen ingooien, ik heb wel eens gehoord dat het de boel alleen maar kan verstoppen.
Steven
Als je gewone benzine in je 2.25 motor gooit zullen de klepzittingen inbranden. Langzaam maar zeker wordt de compressie minder maar dat gaat langzaam dus je merkt het niet zo snel. Beste is een cyl. kop te halen met geharde klepzittingen, koop er dan eentje bij Turner in de UK die hebben ook performance cyl. koppen en dat werkt ook goed. Zeker in combinatie met b.v. LPG. Gr. Marco.
maar dan kan je toch eerst afwachten totdat het gebeurt?
Misschien gebeurt het wel helemaal niet heb je ook geen dure kop gekocht.
Steven
Misschien gebeurt het wel helemaal niet heb je ook geen dure kop gekocht.
Steven
Eh, gewoon tankuh en rijuh. Alleen diesel en water zijn af te raden!!
Groet, Sjoerd
Groet, Sjoerd
dat kan je doen voor een 2.25 omdat daar alle kleppen in de kop zitten... een 6 cilinder is een echter ouderwetse kop/zijklepper waarbij de uitlaat (degene die je meot harden) in het blok zitten!! Dan is het een groot probleem alks je die moet vervangen!! Overigens werkt die 'smurrie' prima, het is exact hetzeflde spul als in 98MLV zit en je hoeft het er, voor een LaRo, slechts 1 op de 3 keer in te gooien... en ... dan hoef je je kleppen NIET te vervangen!
In jouw geval zou ik ook denken veiligheid voor alles.
Duur grapje als het mis gaat. Maar ook wel weer een leuke uitdaging voor je.....
Steven
Duur grapje als het mis gaat. Maar ook wel weer een leuke uitdaging voor je.....
Steven
Wel wat regelmatiger klepspeling controleren. Als deze steeds weer te krap wordt, weet je dat je kleppen inslaan in de zittingen(zitting vervormd dan).
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.