motorverwarmer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hulk

motorverwarmer

Bericht door Hulk »

Ik heb een Webasto DBW 46 motorverwarmer gekregen helaas 24 volt. hij is bijna compleet en een onverlaat heeft het 12 polige stekkertje uit elkaar gehaald.
ik ben dus op zoek naar het schema van de stekker .en van de overige electrische aansluiting. voor de duidelijkheid het is de draad die van de stuurkast loopt. het schema van de verwarmer zelf heb ik op internet kunnen vinden van de Hella stuurkast niet.

Mocht iemand het weten of een ander idee hebben.

Zelf heb ik een 12 volt Defender dus moet ik er een omvormer tussen zetten.

Ieder ander goed idee met de verwarmer is ook welkom.

Vico ( 110 )
Aad G

Re: motorverwarmer

Bericht door Aad G »

Heb ik voor je.
Hulk

Bericht door Hulk »

wat van dat alles heb je voor me???????
alles is welkom.

Vico ( 110)
Aad G

Bericht door Aad G »

De complete handleiding met schema`s
110

Bericht door 110 »

De gloeispiraal van een Standkachel neemt erg veel vermogen op, en dus heb je een zware omvormer nodig.
Volgens mij is het handiger om op zoek tegaan naar een 12 volts uitvoering, of tenminste Webasto eens te vragen hoe een gloeispiraal aangestuurd wordt (direct vanaf je accu's via een relais zou kunnen betekenen dat je de gloeispiraal al wel in 12 volt kan uitvoeren).

ik begrijp dat je van Aad al de schema's krijgt (lang leve de olievlek !), ik heb anders ook wel de schema's en handleiding voor je.
Zou je toch een 12 volts kachel willen aanschaffen, dan heb ik waarschijnlijk wel interesse in jouw kachel.

Groet
Plaats reactie