was je de auto wel eens?
was je de auto wel eens?
Niet meer doen dus. Das namelijk heel gevaarlijk voor de auto...
Ik dacht dus "laat ik een aardig zijn voor die jongens van de APK en m'n karretje es ff goed afspuiten"
Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want los van het zand en de zooi die na dagen nog achter je oren uit komen blijkt zo'n auto ook letterlijk van de modder aan elkaar te hangen.
laat ik nu net dat beetje modder weggespoten hebben dat de dieseltank dicht hield.
Nu heb ik dus een lekke tank.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Een nieuwe plaatsen is misschien niet zo makkelijk als het lijkt want ik weet niet of die zo goed verkrijgbaar zijn voor de forward control (civiele 11'0" serie II met de vulopening midden achter de auto.
Heb al zitten denken aan:
- lassen
- solderen
- dichtsmeren met een of ander 2-componenten goedje
- duck-tape
Het voor of nadeel is wel dat het precies op de naad is aan de onderkant van de tank.
Alle tips zijn weer welkom, groet,
Wilberth
ik zeg nog zo...WAS HEM NOU NIET !!
Ik dacht dus "laat ik een aardig zijn voor die jongens van de APK en m'n karretje es ff goed afspuiten"
Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want los van het zand en de zooi die na dagen nog achter je oren uit komen blijkt zo'n auto ook letterlijk van de modder aan elkaar te hangen.
laat ik nu net dat beetje modder weggespoten hebben dat de dieseltank dicht hield.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Een nieuwe plaatsen is misschien niet zo makkelijk als het lijkt want ik weet niet of die zo goed verkrijgbaar zijn voor de forward control (civiele 11'0" serie II met de vulopening midden achter de auto.
Heb al zitten denken aan:
- lassen
- solderen
- dichtsmeren met een of ander 2-componenten goedje
- duck-tape
Het voor of nadeel is wel dat het precies op de naad is aan de onderkant van de tank.
Alle tips zijn weer welkom, groet,
Wilberth
ik zeg nog zo...WAS HEM NOU NIET !!
Re: was je de auto wel eens?
wilberth,
Mischien kan tanksealer uitkomst bieden voor je lekke tank.
kijk even op [www.frost-auto.nl] zij verkopen complete kit's, om lekke tanks te repareren.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Mischien kan tanksealer uitkomst bieden voor je lekke tank.
kijk even op [www.frost-auto.nl] zij verkopen complete kit's, om lekke tanks te repareren.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Wilberth, deze opmerking zie ik niet als naar mij beschouwd.
Ik als poetsfreak, auto niet wassen??
Ik denk dat hij meer in bad gaat dan ik!
Overigens blijkt na de wasbeurt dat je hebt kunnen constateren dat de tank lekte en wellicht lekte hij voor de wasbeurt ook.
Sommige dingen kan je maar beter wél weten toch.
Anders komen die dingen naar boven als je het echt niet kan gebruiken zoals voor een vakantie of zo.
Sterkte met reparatie
Groet, Jan Shiny NoMud
Ik als poetsfreak, auto niet wassen??
Ik denk dat hij meer in bad gaat dan ik!
Overigens blijkt na de wasbeurt dat je hebt kunnen constateren dat de tank lekte en wellicht lekte hij voor de wasbeurt ook.
Sommige dingen kan je maar beter wél weten toch.
Anders komen die dingen naar boven als je het echt niet kan gebruiken zoals voor een vakantie of zo.
Sterkte met reparatie
Groet, Jan Shiny NoMud
Wilberth,
Ik denk dat het heerst, ik kwam er gisteren ook achter dat de tank van de 101 fc een beetje lekt.
Gelukkig zijn er voor mij nog wel mogelijkheden om een nieuwe te kopen, hoewel vrij prijzig > 250 pond.
Vanwege deze prijs ga ik bij een aantal bedrijven een prijsopgave vragen om een RVS tank te maken, voor zo'n bedrag moet er toch wel wat mogelijk zijn.
Dennis B.
Ik denk dat het heerst, ik kwam er gisteren ook achter dat de tank van de 101 fc een beetje lekt.
Gelukkig zijn er voor mij nog wel mogelijkheden om een nieuwe te kopen, hoewel vrij prijzig > 250 pond.
Vanwege deze prijs ga ik bij een aantal bedrijven een prijsopgave vragen om een RVS tank te maken, voor zo'n bedrag moet er toch wel wat mogelijk zijn.
Dennis B.
Of laat een van kunstof maken ; roest niet en kan gerepareerd worden. als de mijne lekken komen er ook zo'n dingen er in. Alleen wie en war die gemaakt worden weet ik niet maar dat zoek ik wel eens op in internet.
jo fo
jo fo
>Vanwege deze prijs ga ik bij een aantal bedrijven een prijsopgave vragen om een RVS tank te maken, voor zo'n bedrag moet er toch wel wat mogelijk zijn.
Dennis de 101 club verkoopt rvs tanks. Of neem eens contact op met Rich Clafton. Een maat van hem maakt rvs tanks die groter zijn dan de originele, even breed als de ambulance body.
Dennis de 101 club verkoopt rvs tanks. Of neem eens contact op met Rich Clafton. Een maat van hem maakt rvs tanks die groter zijn dan de originele, even breed als de ambulance body.
>laat ik nu net dat beetje modder weggespoten hebben dat de dieseltank dicht hield.
Het is wel stoer om je wagen niet te wassen, staat wel ruig al die bagger maar de onderkant van je wagen is er helemaal niet blij mee
Het is wel stoer om je wagen niet te wassen, staat wel ruig al die bagger maar de onderkant van je wagen is er helemaal niet blij mee

Pim,
Er is 1 probleem, ik probeer al 1,5 jaar lid te worden maar het is nog steeds niet gelukt. Hoe kan ik met Rich Clafton in contact komen? stuur anders maar even een mailtje.
Bij voorbaat dank,
Dennis b.
Er is 1 probleem, ik probeer al 1,5 jaar lid te worden maar het is nog steeds niet gelukt. Hoe kan ik met Rich Clafton in contact komen? stuur anders maar even een mailtje.
Bij voorbaat dank,
Dennis b.
Rich's E-mail gevonden
Pim,
Het E-mail adres van Rich heb ik al gevonden.
Was vergeten dar Tigurr van hem was.
Dennis B.
Het E-mail adres van Rich heb ik al gevonden.
Was vergeten dar Tigurr van hem was.
Dennis B.
Helaas, oud e-mail adress
Pim,
Het bleek een oud e-mail adres te zijn, kreeg hem dus retour.
Hopelijk heb je de huidige voor me.
Dennis B.
Het bleek een oud e-mail adres te zijn, kreeg hem dus retour.
Hopelijk heb je de huidige voor me.
Dennis B.
Re: was je de auto wel eens?/lekke tank
Laten we eerlijk zijn, hij wordt wel vaker gewassen, eigenlijk na elke keer dat hij serieus modder heeft gezien.
Maar nu is er dus ook een hoop oude tektiel van de tank gevallen.
Ik ben dan ook een voorstander van goed schilderwerk zonder die laag vette troep waar alleen maar vocht achter kruipt na verloop van tijd.
Na ook het archief er nog eens op nagelezen te hebben lijken me maar 2 keuzes meer over.
Een nieuwe maken of dichtsmeren met een of andere sealer. Nu heb ik niet meteen iets tegen sealers, maar het klinkt een beetje als lapwerk. Ook ben ik bang dat als ik nu een sealer aanbreng laswerk in de toekomst weleens bemoeilijkt kan worden.
Is een sealer dus the way to go??
Groet, Wilberth
Maar nu is er dus ook een hoop oude tektiel van de tank gevallen.
Ik ben dan ook een voorstander van goed schilderwerk zonder die laag vette troep waar alleen maar vocht achter kruipt na verloop van tijd.
Na ook het archief er nog eens op nagelezen te hebben lijken me maar 2 keuzes meer over.
Een nieuwe maken of dichtsmeren met een of andere sealer. Nu heb ik niet meteen iets tegen sealers, maar het klinkt een beetje als lapwerk. Ook ben ik bang dat als ik nu een sealer aanbreng laswerk in de toekomst weleens bemoeilijkt kan worden.
Is een sealer dus the way to go??
Groet, Wilberth
Re: was je de auto wel eens?/lekke tank
Ik heb ook even aan een sealer gedacht, maar aangezien het de bedoeling is dat de 101 nog een hele tijd mag blijven, is een nieuwe tank wel de investering waard.
Bij mij geldt ook dat we met de 101 regelmatig naar Denemarken willen gaan, waar benzine goedkoper, en beter verkrijgbaar is dan LPG. In mijn ogen is een sealer i.d.d. een lapmiddel, en dus aan mij niet besteed.
Trouwens, Wilberth is die tank van jou echt zo afwijkend, misschien volstaat een nieuwe 109 stawag tank met een verplaatste vulopening o.i.d.
Succes,
Dennis B.
Bij mij geldt ook dat we met de 101 regelmatig naar Denemarken willen gaan, waar benzine goedkoper, en beter verkrijgbaar is dan LPG. In mijn ogen is een sealer i.d.d. een lapmiddel, en dus aan mij niet besteed.
Trouwens, Wilberth is die tank van jou echt zo afwijkend, misschien volstaat een nieuwe 109 stawag tank met een verplaatste vulopening o.i.d.
Succes,
Dennis B.