trekgegevens bekend bij RDW!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Steven

trekgegevens bekend bij RDW!!!

Bericht door Steven »

Prikkers,

Een tijdje terug heb ik een posting gedaan over de wonderlijke communicatie tussen de RDW en mij over eventuele trekgegevens op het kenteken.

Gisteren lag hij dan eindelijk in de bus een envelop van de RDW. Met bibberende handen maakte ik de envelop open. Zou het oude kentekenbewijs erin zitten of een mooie nieuwe? Het lijkt wel een nieuwe....het is...het is... EEN NIEUWE..snel naar de achterkant aanhanger ongeremd 750 kg geremd 2000 kg.
WOW het werkt dus echt!!!

Dus prikkers tuurlijk zijn onze auto's bekend bij de RDW. ze moeten alleen even contact opnemen met het kenniscentrum want deze gegevens zijn niet digitaal opvraagbaar.

Steven
Aad Koene

Re: trekgegevens bekend bij RDW!!!

Bericht door Aad Koene »

Steven,

gefeliciteerd met het mooie nieuwe papiertje en bedankt namens alle Prikkers voor de informatie omtrent het verkrijgen hiervan.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
johan - LaRo GraveYard

Bericht door johan - LaRo GraveYard »

GTF (om het maar eens platvloers uit de grond van mijn hart te brullen), oftewwel ze hebben mij gen@@id door mij via de importeur een officieel document te laten halen...

nou ja, ik heb dezeflde getallen en .... ik heb voor straks nog een LaRo klaar staan, dus kan ik het nog eens proberen bij de RDW
Noud 88

Bericht door Noud 88 »

Zou het nu ook mogelijk zijn om voor een Lightweight (op kenteken 88 Pick up) een aangepast kentekenbewijs te krijgen? Technisch zijn ze volgens mij gelijk.
Casper

Bericht door Casper »

Noud,

Ik heb ook de trekgewichten op mijn LW (88 pick up) kentekenbewijs. Als je een kopie nodig hebt, hoor ik het wel.

Casper
Noud 88

Bericht door Noud 88 »

Graag!
Steven

Bericht door Steven »

Gewoon opsturen en dat ze het na moeten vragen bij het kenniscentrum.
88" pick-up is toch ook een burger uitvoering?

Steven
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Mag ik met mijn 88 dan ook 2000 kg trekken? dan ga ik de mijne ook opsturen!

(Is alleen lastig met tandemassers de voorste wielen zijn dan altijd 4 a 5 cm van de grond

Cheers Bowy
Dave

Bericht door Dave »

Je kunt ook je trekhaak ook lager plaatsen. Zelf een constructie maken. (Of mag dit niet.) Dan is de druk ok de koppeling ook iets minder

Groeten,

Dave Frencken
Arie SIII88enz Hardam

Bericht door Arie SIII88enz Hardam »

Hoi Casper,

Mag ik ook van jou een copietje van de trekgegevens op je kenteken?

Bvd,
Arie SIII88enz Hardam
Serious IIa

Nee, Dave dan krijg je zo;n ploeg effect Dus daarom gewoon een hoge trekhaak alleen geschikt voor enkelasserrs maar bij voorkeur ook van meer dan 750 kg.... (rijdt nog wel eens met een enkelasser hoogwerker van 2300 kg.....)

Cheers Bowy
Dave

Bericht door Dave »

Je kunt ook de trekhaak makkelijk demontabel maken. Kun je hem snel even monteren als je aanhangers moet trekken.

Rijden op de voorwielen en op de trekhaak gaat idd niet zo makkelijk.

Groeten,

Dave Frencken
Edgar

Bericht door Edgar »

Hoi Bowy,

Ik kan mij vaag herineren dat dit op het kenteken stond, maar het kan ook zijn dat dit in het originele instructie boek staat. Ik heb in ieder geval ruim 2 ton met US 00 66 getrokken, wilde toen der tijd prima.

Groeten
Edgar
Serious IIa

Hoi Edgar, Het staat idd in het handboek dat er 2000 kg achter mag.... maar er staat niets op het kenteken..... Ik weet niet of ik nou legaal bezig ben of niet

Cheers BOwy

ps zodra het smoelenboek weer volledig online is zet ik jou stukje er ook bij.......
dennis101

Bericht door dennis101 »

Bowy,

Het moet wel in het kenteken vermeld staan, evenals het merk en type (goedgekeurde) trekhaak.
Anders maximaal 750 kg.

Dennis B.
Serious IIa

HE jammer, dus ik mag er niets mee trekken Goed om zeker te weten!

Cheers Bowy
Plaats reactie