Banden enzo

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bob

Banden enzo

Bericht door Bob »

Ola prikkers,

Ik heb Bf's met een binnenband op een stalen velg. Niets mis mee zou je zo zeggen edoch.... Ik heb ze nu een paar maanden eronder en tijdens de vakantie 1 lekke band gehad, deze meteen geplakt en naar mijn idee niet plat mee doorgereden.
Afgelopen zaterdag weer dezelfde band lek, kan denk ik nog. Meteen ook weer aan de kant gezet en een reserve gebruikt om bij de bandenboer te komen. Deze concludeerde dat de binnenkant van de band teveel versleten was om er nog een binnenband in te plaatsen. Volgens de mannen zou er teveel wrijving ontstaan en er weer een lekke band uit voortkomen.
Mijn vraag is dus, is dit een bekend verhaal??? en is er een oplossing voor. Zoniet, heeft iemand dan nog een velg liggen waar ik tubeless een 235/85/16 op kwijt kan, en deze ook nog onder een 110 past??
Alvast bedankt,

ALHA Bob

110 ex-army 86.
Outback

Re: Banden enzo

Bericht door Outback »

Als ik banden vervang gooi ik er altijd baby (talk) poeder in, dus tussen binnen en buitenband in, dat schijnt te helpen om de wrijving te verminderen. Maar als ze kapot gereden zijn door een te lage spanning dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan te vervangen. Maar je kunt het uitproberen. Gr. Marco.
jo.

Re: Banden enzo

Bericht door jo. »

Het probleem zit in de grovebinnekant van de moderne banden ze zijn niet geschikt voor met binnenbanden te rijden (is ook niet nodig voor op de weg). Dat is een probleem waar bijna elke 4x4 rijder mee te maken heeft. Eigenlijk moet je de binnenkant van de banden gladscheuren en dan voorzien van de bekende poeder's en een dikkere binnen band nemen, maar dat is een lapmiddel. Dit heb ik moeten doen ondat op mijn velgen banden met binnenband moeten. Ik rij nu al twee jaar (met leeglatan en weer vullen) van de banden door heide en veldwegen maar ook over rotsen en stijlehellingen zonder probleem (tot nu toe). Ik heb Track ege van Bfg

jo fo
Plaats reactie