Grijs kenteken?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sonny

Grijs kenteken?

Bericht door Sonny »

Ik zit met het volgende. Ik bezit een 90 uit '87. Op zich niets mis mee, maar ik rij op geel kenteken. Ja inderdaad, dat kost klouwen met geld. Ik zit met het probleem dat ik het tussenschot niet naar voren kan zetten, anders zit ik met mijn knieen in mijn nek. Nou vroeg ik me af of het toegestaan was om het gedeelte van het tussenschot dat tussen de voorstoelen loopt in te korten, om zo aan de verplichte maten te voldoen. Mag dat?
Jan Spies

Re: Grijs kenteken?

Bericht door Jan Spies »

Hoi Sonney,

Bij mijn 90 is het middelste gedeelte van het tussenschot eruit gezaagd en vervangen door een nieuw stuk ongeveer 10 centimeter verder naar voren.
Ik heb dit niet zelf gedaan, maar hij is zo wel door de RDW goedgekeurd op grijs kenteken. Het gedeelte achter de stoelen blijft zodoende op dezelfde plek.
Je hebt trouwens voor een 90 ook een verhoogd dakje nodig.

Groeten, Jan
Menno R

Bericht door Menno R »

Ik heb ook een 90 op grijskenteken en bij mij is het tussenschot niet 10 cm naar voren gezet, maar rechtop, ipv schuin de laadruimte in. Hierdoor voldoe ik aan de afmetingen voor grijskenteken. Maar volgens mij hoeft de aanpassing maar 20 cm breed te zijn om aan de eisen te voldoen. M.a.w. je hoeft het schot alleen tussen de stoelen aan te passen, en kunnen je stoelen naar achteren geplaats worden/blijven.

Gr. Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Kijk even op [www.belastingdienst.nl] voor de afmetingen die vereist worden voor grijs kenteken.

Groet, Victor
Foetske

Bericht door Foetske »

De lengte van je laadruimte moet inderdaad ERGENS te meten zijn. Dat wil zeggen dat je, als je voldoende lengte tussen de stoelen hebt, dat je dan al aan de lengte-eis voldoet. Net als met de hoogte (95 cm geloof ik), dat hoeft ook niet exact over de volle breedte en lengte van de laadruimte te zijn (en de breedte mag zoveel smaller worden als eventuele dakreling dat nodig maakt.) Kijk maar eens bij al die aannemers-busjes, daar hebben ze de lengte laadruimte gecreeerd door die laadruimte onder de achterbank door te laten lopen..... Lange stooekn kunnen er in, en dat is genoeg...

Succes !
Plaats reactie