Is het mogelijk een digitale teller van de discovery 2 van 1999 te ijken aan een grotere banden maat?
Wie weet hier de mogelijkheden, na montage van grotere banden (265-75/16 BF Mud terrain)
Theo
Km teller ijken
Re: Km teller ijken
Technisch is het me veel te nieuw en weet geen oplossing.
Ik vraag me ook af of de dealer dat weet.
Overigens een perfecte auto die je hebt, ik spreek uit ervaring en heb nog steeds spijt van de verkoop van mijn bouwjaar 2001 disco ES
Jan Range Rover '86
Ik vraag me ook af of de dealer dat weet.
Overigens een perfecte auto die je hebt, ik spreek uit ervaring en heb nog steeds spijt van de verkoop van mijn bouwjaar 2001 disco ES
Jan Range Rover '86
Kijk een naar de lantarenpalen die staan meestal 50meter uit elkaar op een weg soms ook 100meter Als je nu bij een begind en rijd naar 10/20 dan heb je 1km afgelegt en dat is dan te zijn op je meter. Je kan ook meer palen voorbijrijden en tellen dan weet je het ook. Dat is een oude methode nu gebrijk je een GPS die meet het ook, zo doe ik het. Ik heb namelijk een km klok en een aansluiting in de bak voor mijlen daarom gebruik ik altijd een gps . Ook omdat ik 7,5/16 banden heb.
jo fo
jo fo
Theo,
Je hebt een Rover die harder gaar dan 120km/h, dat is iets wat niet iedereen kan zeggen. Rij op de teller 130 over de snelweg, gegarandeerd dat je dan geflitst wordt. Van die gemeten snelheid kan je je afwijking bepalen...... Kost wat , heb je ook wat. Anders zoek je een lasercontrole op van de politie, herkenbaar aan het paar geuniformeerde mensen aan de kant van de weg en vraag je of ze het ff willen meten voor je, kost minder.
ALOHA Bob
Je hebt een Rover die harder gaar dan 120km/h, dat is iets wat niet iedereen kan zeggen. Rij op de teller 130 over de snelweg, gegarandeerd dat je dan geflitst wordt. Van die gemeten snelheid kan je je afwijking bepalen...... Kost wat , heb je ook wat. Anders zoek je een lasercontrole op van de politie, herkenbaar aan het paar geuniformeerde mensen aan de kant van de weg en vraag je of ze het ff willen meten voor je, kost minder.
ALOHA Bob
Dat is natuurlijk mogelijk maar als je in limburg woont kunnen we met mijn GPS (Garmen 111+) draagbaar en werkt op 1meter presies (mij goed genoeg) In de auto van mijn zoon (een dico 300tdi) met 235/85/16 banden geeft geen afwijking meer aan. Dus 100km op de teller is ook 100km op de GPS.
jo fo
jo fo