elektrische benzinepomp op 88 / stoelen
elektrische benzinepomp op 88 / stoelen
Hallo, ik ben er eindelijk in geslaagd een leuke LandRover 88 /3 te bemachtigen,
b.j. 1977 en een benzine uitvoering. Ik kan dus eindelijk met jullie mee hobbelen.
Ik heb echter wat problemen met de benzine toevoer, de ene keer werkt de pomp wel goed en plotseling houd hij er mee op.
Alles al goed nagezien en zelfs een revisie setje gemonteerd.
Toen hij niet aanzoog, heb ik de aan en afvoerleiding er af gehaald, nog pompte hij niet toen ik dat handmatig deed.
Tijdens het demomteren van de pomp (toen hij half los zat) merkte ik dat de pomp weer kon aanzuigen.
Ik kan verder weinig aan de pomp ontdekken en denk er over na om een elektrische pomp te monteren.
Heeft iemand hier al ervaringen mee ????
Tevens ben ik op zoek naar goede (lees GEEN zachte kussentjes) stoelen.
Wie heeft er zo iets voor mij, of heeft een goede tip ??
b.j. 1977 en een benzine uitvoering. Ik kan dus eindelijk met jullie mee hobbelen.
Ik heb echter wat problemen met de benzine toevoer, de ene keer werkt de pomp wel goed en plotseling houd hij er mee op.
Alles al goed nagezien en zelfs een revisie setje gemonteerd.
Toen hij niet aanzoog, heb ik de aan en afvoerleiding er af gehaald, nog pompte hij niet toen ik dat handmatig deed.
Tijdens het demomteren van de pomp (toen hij half los zat) merkte ik dat de pomp weer kon aanzuigen.
Ik kan verder weinig aan de pomp ontdekken en denk er over na om een elektrische pomp te monteren.
Heeft iemand hier al ervaringen mee ????
Tevens ben ik op zoek naar goede (lees GEEN zachte kussentjes) stoelen.
Wie heeft er zo iets voor mij, of heeft een goede tip ??
Re: elektrische benzinepomp op 88 / stoelen
Volvo stoelen? 340, 240, 740, 940, 460, 440 ,480ES, 850 of eventueel zelfs V40/V70 stoelen zitten prima!
Voor V70 stoelen kijk eens op mijn site.
www.seriousIIa.tk
Cheers Bowy
Voor V70 stoelen kijk eens op mijn site.
www.seriousIIa.tk
Cheers Bowy
Bedankt voor de stoelen tip, daar ga ik naar uitkijken. Alleen jammer dat de link naar die foto op je site het niet doet.
Verder ben jij me der een hoor !!!!!! Jij bent wel in heel veel dingen hel goed, zeker op het gebied van durf en sport.
Groeten Ferry
Verder ben jij me der een hoor !!!!!! Jij bent wel in heel veel dingen hel goed, zeker op het gebied van durf en sport.
Groeten Ferry
Hoi, in de benzinetank zit een aanzuigleiding met een gaasfilter erop het kan zijn dat deze vol prut zit.
Als een extra filter in de benzine leiding is geplaatst kan deze ook vol rotzooi zitten.
Als na revisie de brandstof opvoerpomp nog niet werk probeer dan een nieuwe! dat zal zeker werken. Dat kost ongeveer 43 euro bij budget parts.
succes jarne.
ik ben zelf een nieuwe uitlaat aan het monteren onder mijn 88 benzine uit 1973.
Als een extra filter in de benzine leiding is geplaatst kan deze ook vol rotzooi zitten.
Als na revisie de brandstof opvoerpomp nog niet werk probeer dan een nieuwe! dat zal zeker werken. Dat kost ongeveer 43 euro bij budget parts.
succes jarne.
ik ben zelf een nieuwe uitlaat aan het monteren onder mijn 88 benzine uit 1973.
Ferry,
Deze mechanische pompen zijn erg betrouwbaar ( als het een AC is), dus een nieuwe pomp is zoals Jarne voorstelt de beste optie.
Weet je trouwens heel zeker dat je de klepjes in de huidige pomp goed om gemonteerd hebt (zuig/pers).
Dennis B.
Deze mechanische pompen zijn erg betrouwbaar ( als het een AC is), dus een nieuwe pomp is zoals Jarne voorstelt de beste optie.
Weet je trouwens heel zeker dat je de klepjes in de huidige pomp goed om gemonteerd hebt (zuig/pers).
Dennis B.
Hoi Ferry,
Bedankt voor het compliment! Heb net mijn link gemaakt (ben bezig met updaten van mijn site en soms gaat er wat mis. nu zou hij het weer moeten doen.........
Cheers Bowy
Bedankt voor het compliment! Heb net mijn link gemaakt (ben bezig met updaten van mijn site en soms gaat er wat mis. nu zou hij het weer moeten doen.........
Cheers Bowy
Bij mij was het meestal of prut in de tank/leiding of vapour lock in de leiding. Dat laatste is het denk ik niet bij jou want ik had er alleen last van in Afrika. Wat ik toen gedaan heb is per tank (zo dicht mogelijk bij de tank) een Facet solid state pompje monteren. Deze pompt de benzine via de mechanische pomp naar de carb. Daarna nooit meer last gehad van vapour lock maar wel van prut in de leiding. Als je een eletrische pomp plaatst zet er dan wel een simpel inline benzine filter voor. Groeten, Marco.
Allemaal bedankt voor jullie reactie's
Ik weet genoeg en hou het toch maar bij origineel en heb inmiddels een nieuwe pomp besteld voor 44 euro ex.btw. bij Butged Parts.
Daar kan ik verder toch ook geen armoe van hebben.
Houdoe
Ik weet genoeg en hou het toch maar bij origineel en heb inmiddels een nieuwe pomp besteld voor 44 euro ex.btw. bij Butged Parts.
Daar kan ik verder toch ook geen armoe van hebben.
Houdoe