Ik ben van plan om mijn defender 90 enkele centimeters te gaan ophogen. Ik weet zeker dat er wel enkele prikkers zijn die hier ervaring mee hebben.
Ik wil graag weten wat er allemaal precies vervangen moet worden, welke onderdelen ik het beste kan gebruiken, de kosten en of het zelf goed te doen is.
Kan iemand mij hier antwoord op geven??
bij voorbaat dank!!!
Tijn Leussink
Land Rover Defender 90 td5
Ophogen
Re: Ophogen
Ik heb tweedehands acherveren van een disco voor gezet (dit scheelt ongeveer 5 cm) toen vond ik hem te veel achterover hangen, toen heb ik achter heavy duty veren gemonteerd, (ook ongeveer 5 cm). Ik heb voor te gelijk de dempers vervangen (dit ivm de veer uitslag), achter was dit niet nodig. Dit is wal bij een 110, ik denk dat met name de heavy duty veren achter te zwaar/stug zijn voor een 90.
Ik was kwijt:
Tweedehands achter veren (blauw ik geloof dat dat bearmach is, zo goed als nieuw) 50 Euro (SM
Dempers nieuw van monroe 50 Euro (SM
achterveren nieuw eveneens blauw, dus volgens mij ook van bearmach 50 Euro (bij de ophevingsuitverkoop van Knook)
Maar ik vind het dubbel en dwars waard, ik heb nu ook weinig problemen met het aanlopen van mijn modderbanden (silverstone MT117 280/85/16)
Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Ik was kwijt:
Tweedehands achter veren (blauw ik geloof dat dat bearmach is, zo goed als nieuw) 50 Euro (SM
Dempers nieuw van monroe 50 Euro (SM
achterveren nieuw eveneens blauw, dus volgens mij ook van bearmach 50 Euro (bij de ophevingsuitverkoop van Knook)
Maar ik vind het dubbel en dwars waard, ik heb nu ook weinig problemen met het aanlopen van mijn modderbanden (silverstone MT117 280/85/16)
Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Nieuwe bearmach's zijn iets meer dan €100 per set levert 5 cm verhoging op.
In princiepe hoef je voor de rest niets te vervangen maar het is net zo handig om gelijk de schokbrekers ook te vervangen.
De veren geven een bij een Disco een iets stugger gevoel(ik weet natuurlijk niet hoeveel stugger een veel lichtere 90 wordt)
Er bestaan ook witte veren die kan ik niet aanraden deze zijn ontzettend stug.
Als je bezig bent kijk dan gelijk de dikte van je remschijven na en kijk even of er geen rubbers vervangen moeten worden(zoals bij mij op de reactiestangen)
P.s.even rondbellen scheelt vaak toch wel wat euri
Groeten Theo Kaufmann/Disco
In princiepe hoef je voor de rest niets te vervangen maar het is net zo handig om gelijk de schokbrekers ook te vervangen.
De veren geven een bij een Disco een iets stugger gevoel(ik weet natuurlijk niet hoeveel stugger een veel lichtere 90 wordt)
Er bestaan ook witte veren die kan ik niet aanraden deze zijn ontzettend stug.
Als je bezig bent kijk dan gelijk de dikte van je remschijven na en kijk even of er geen rubbers vervangen moeten worden(zoals bij mij op de reactiestangen)
P.s.even rondbellen scheelt vaak toch wel wat euri
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Als je het in een keer op elkaar aangpast wil hebben kan je een OME set nemen,
wel wat duurder, maar alles klopt dan, Tijsterman levert dit.
Mij bevalt het goed.
wel wat duurder, maar alles klopt dan, Tijsterman levert dit.
Mij bevalt het goed.
Je kunt je achter veren voor monteren en achter dan veren monteren van een RR of Disco (achter veren.) ook de dempers moet je dan meenemen (is niet direct nodig.)
ik heb gewoon een heel setje disco veren voor en achter. De auto staat een paar cm hoger, met Monroe schokdempers (weer SM staat de sauto een paar cm hogen en veert soepel.
Anton
ik heb gewoon een heel setje disco veren voor en achter. De auto staat een paar cm hoger, met Monroe schokdempers (weer SM staat de sauto een paar cm hogen en veert soepel.
Anton