Aanhanger
Aanhanger
Het lijkt haast lijkenpikkerij maar wie heeft wel eens op basis van een overleden Land Rover (frontale schade) met het achterdeel van het chassis en de achterbak erbovenop een aanhangwagen gefabriceerd (of wel eens gezien)?
Ik kan me voorstellen dat je nog wel een appeltje met de RDW te schillen krijgt, maar even afgezien van dat verhaal, wie heeft zo'n wagen gebouwd en legaal op de weg gekregen en wil die ervaring (en de technische details) delen?
Het lijkt me toch erg aardig een passende aanhanger bij de auto te hebben.
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Ik kan me voorstellen dat je nog wel een appeltje met de RDW te schillen krijgt, maar even afgezien van dat verhaal, wie heeft zo'n wagen gebouwd en legaal op de weg gekregen en wil die ervaring (en de technische details) delen?
Het lijkt me toch erg aardig een passende aanhanger bij de auto te hebben.
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Re: Aanhanger
Why not? Als je het maar onder de 750 kg houd mag echt alles!! kwestie van doormidden zagen , trekstang eraan verlichtingstekker, rode driehoeken en klaar is bob! (helaas niet veel laadvermogen)
Een paar maande terug stond er ook een prachtig verhaal hierover in de LRO (jorrit heeft hem nog ; )
Cheers Bowy
Een paar maande terug stond er ook een prachtig verhaal hierover in de LRO (jorrit heeft hem nog ; )
Cheers Bowy
Re: Aanhanger
maar het is mishandeling van een Land Rover.
Daams 4x4 heeft trouwens een 109 of een 110 omgebouwd tot aanhanger. Alleen de motorkap is eraf.
Misschien moet je daar eens vragen hoe je dat kan aanpakken.
Daams 4x4 heeft trouwens een 109 of een 110 omgebouwd tot aanhanger. Alleen de motorkap is eraf.
Misschien moet je daar eens vragen hoe je dat kan aanpakken.
Re: Aanhanger
Op een Saris en of een Sankey past een 110/109 achterbak! hierop een hardtop een safarideur etc
Groeten Theo kaufmann/Disco
Groeten Theo kaufmann/Disco
Re: Aanhanger
Heb vroeger zoiets wel eens gefabriceerd met de Eend.
Gewoon net als Bowy zegt, chassis afzagen, trekstang eraan en klaar is' ie.
Je kan de bak ook monteren op een oud onderstel van een Alpenkruisert.
Dan weegt je aanhanger stuk lichter (en is beter geveerd).
Groetjes,
en flans wat inelkaar,
Arie SIII88 enz Hardam
Gewoon net als Bowy zegt, chassis afzagen, trekstang eraan en klaar is' ie.
Je kan de bak ook monteren op een oud onderstel van een Alpenkruisert.
Dan weegt je aanhanger stuk lichter (en is beter geveerd).
Groetjes,
en flans wat inelkaar,
Arie SIII88 enz Hardam
Re: Aanhanger
Kijk eens op de webstek van daams 4x4 service,
komt ook een defender langs met aanhanger bedoel je zoiets ???
misschien weten zij meer.
groet Jan.T
komt ook een defender langs met aanhanger bedoel je zoiets ???
misschien weten zij meer.
groet Jan.T
Re: Aanhanger
Hoezo,
mag het alleen bij lieve kleine otootjes dan? Ik wil beslist geen herstelbare voertuigen kannibaliseren maar speel alleen met de gedachte bruikbare resten in een handige vrije tijds aanhanger om te bouwen op een manier dat het een eenheid kan vormen met m'n Werkezeltje.
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
mag het alleen bij lieve kleine otootjes dan? Ik wil beslist geen herstelbare voertuigen kannibaliseren maar speel alleen met de gedachte bruikbare resten in een handige vrije tijds aanhanger om te bouwen op een manier dat het een eenheid kan vormen met m'n Werkezeltje.
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Re: Aanhanger
Ik heb een Sankey zonder bak en een bak van een 109 en geprobeerd die op elkaar te zetten maar dat lijkt nergens op: de sankey is véééél te smal
Henk
Henk
Re: Aanhanger
Je hebt brede en smalle sankey's (disco heeft een brede..... niet breed genoeg voor een grasmaaier trouwens )
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Re: Aanhanger
Op eBay stond er laatst zelfs een te koop in Duitsland. Was om te zien een gave combinatie, zelfde kleur, zelfde hoogte, zelfde lijnen etc. Als het daar mag (deutsche grundlichkeit) , dan moet het hier ook kunnen.
Qua regelgeving hier : boven de 750 kg moet er zeker een type-goedkeuring zijn, dus moet ie door de RDW molen. Iewat prijzig. Een dure bijkomstigheid is dat al het laswerk van trekstang etc gescand/gerontgend moet worden op deugdelijkheid, maar ook daar heb je gecertificeerde lassers voor. Misschien kunnen ze je helpen bij een firma die van die rijdende-winkelwagens bouwt.
Ik heb een eigenbouw aanhanger < 750 kg. Na een vacantie in het buitenland vond een overijverige dienstklopper aan de grens dat we maar moesten bewijzen dat die aanhanger nederlands was en we die niet in het buitenland gekocht hadden. Dat hebben we later opgelost door bij de douane een nummer aan te vragen, dat er in te slaan, en het door hen te laten controleren. Maar dat was jaren 80, hoe nu weet ik niet.
Maar leuk project !
Qua regelgeving hier : boven de 750 kg moet er zeker een type-goedkeuring zijn, dus moet ie door de RDW molen. Iewat prijzig. Een dure bijkomstigheid is dat al het laswerk van trekstang etc gescand/gerontgend moet worden op deugdelijkheid, maar ook daar heb je gecertificeerde lassers voor. Misschien kunnen ze je helpen bij een firma die van die rijdende-winkelwagens bouwt.
Ik heb een eigenbouw aanhanger < 750 kg. Na een vacantie in het buitenland vond een overijverige dienstklopper aan de grens dat we maar moesten bewijzen dat die aanhanger nederlands was en we die niet in het buitenland gekocht hadden. Dat hebben we later opgelost door bij de douane een nummer aan te vragen, dat er in te slaan, en het door hen te laten controleren. Maar dat was jaren 80, hoe nu weet ik niet.
Maar leuk project !
Re: Aanhanger
Kijk even op de site van DLRR, onder foto's en dan evenement 'Lente in Twente'
Re: Aanhanger
Hoi,
Leuk plan om een achterbak van een 109 om te bouwen naar een aanhanger.
Een paar bladen van de veren afhalen en hij veert beter.
Wij gaan van de winter een 109 slopen ( chasis is goed verrot ) en de motor
( benzine 37.000 KM ) en de assen onder Dakteri ( 109 ) zetten.
Dan houden we toch een as en een achterbak over, maar alleen als we tijd over hebben ??
Grt. Henk.
Daktari 109
Darwin LW 88
Leuk plan om een achterbak van een 109 om te bouwen naar een aanhanger.
Een paar bladen van de veren afhalen en hij veert beter.
Wij gaan van de winter een 109 slopen ( chasis is goed verrot ) en de motor
( benzine 37.000 KM ) en de assen onder Dakteri ( 109 ) zetten.
Dan houden we toch een as en een achterbak over, maar alleen als we tijd over hebben ??
Grt. Henk.
Daktari 109
Darwin LW 88
Re: Aanhanger
Mooi gedaan Tom,
snel klaar ook, een bak van een 88" op een aanhanger zetten
Wat ben je van plan met deze combinatie? ;ouyb oeps ik glij uit met mijn natte vingers (bij zoveel moois zit ik altijd mijn vingers af te likken).
Vallen er nog handige onderdelen voor mij af? (heupgordels, oliedrukmetertje, buitenspiegel, portierbekleding met kaartvakken, etc., etc.)
Gelukkig niuewjaar!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
snel klaar ook, een bak van een 88" op een aanhanger zetten

Wat ben je van plan met deze combinatie? ;ouyb oeps ik glij uit met mijn natte vingers (bij zoveel moois zit ik altijd mijn vingers af te likken).
Vallen er nog handige onderdelen voor mij af? (heupgordels, oliedrukmetertje, buitenspiegel, portierbekleding met kaartvakken, etc., etc.)
Gelukkig niuewjaar!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)