Ïk heb graag jullie mening!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
The green No Mud//Volvo760 GLE

Ïk heb graag jullie mening!!

Bericht door The green No Mud//Volvo760 GLE »

Goedenavond dames en heren,

Aan het aantal postings kan je zien dat het minder warm wordt en is het weer een plezante bezigheid om het prikbord af te lezen.

Ik heb er ook een, en voor mij niet onbelangrijk.

Ik reed hedenmorgen het pad af en merkte dat er iets mis was met de stuurinrichting.
Ik heb WiWo in Mijdrecht gebeld en zij zeiden dat mijn stuurpomp defect zou zijn.
Nou heb ik een zeer hoge pet op van WiWo maar ik wil, vooradt er verkeerde parts worden besteld graag de mening uit het publiek.
De publieksvraag :
Bij het sturen lijkt het net alsof mijn stuurstang in een stroef rubberen buis draait.
Je voelt een soort trillende weerstand.
Onder de motorkap komt een raar geluid naar boven, een beetje brommend.
Jesus, hoe doe je een geluid met letters?? BRRRRTTT BRRRTT.

Velen van jullie weten dat ik geen technisch vernuft ben maar bezit wel een emmer logica. Ik heb NoMud met zijn voorpoten van de grond getild en heb met draaiende motor het stuur geluidsloos met mijn pinkie kunnen draaien.
Mijn logica is: Indien je stuurt gaat de stuurbekrachtiging meehelpen als er voldoende weerstand op de wielen is??
Ik kan dus de diagnose van WiWo wel begrijpen maar ik zou het prettig vinden als jullie even voor mij achter je oren wilt krabben.

Dank,
Jan Moesman
Aad Koene

Re: Ïk heb graag jullie mening!!

Bericht door Aad Koene »

Jan,

er kunnen drie zaken aan de hand zijn:
- de hydroliekpomp is versleten en levert niet voldoende druk meer
- de zuiger van de stuurbekrachtiging is versleten waardoor de olie langs de zuiger loopt
- het voorraadreservoir is leeg waardoor er lucht meegezogen wordt

In de eerste twee gevallen is het effect hetzelfde:
- er wordt geen kracht uitgeoefend
- de pomp klinkt alsof hij koffie moet malen
- als de weerstand weggenomen wordt functioneerd alles normaal

In het derde geval is het alsof je met tussenpozen inhet luchtledige zit te sturen (het moment dat er lucht meegezogen wordt) en gaat de pomp tijdelijk meer toeren maken.

succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam

Aad, dank voor de snelle aktie.

Het reservoir is voldoende gevuld.
Impliceerd het dat de eerste twee items worden verholpen als je er een nieuwe bekrachtigingspomp in monteerd?

Jan
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bijna goed Jan,

Alleen de eerste wordt verholpen als de pomp vervangen wordt, voor de tweede moet de cilinder vervangen of gereviseerd worden.

Beiden zijn nogal prijzig.

Murphy heeft bepaald dat om het even welke je vervangt, je hebt altijd de verkeerde.
Wat Murphy niet bedacht heeft is dat ook beiden kapot kunnen zijn.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Disco

Bericht door Disco »

Jan er moet met een draaiende motor een behoorlijke stroomsnelheid te zien zijn in het reservoir, is dit niet zo is mogelijk je pomp kapot.

Groeten Theo kaufmann/Disco

Nou, ik begrijp ff wel uit jullie relaas dat ik weer wat eurootjes te besteden moet hebben.
Murphey of stroomsnelheid in reservoir, hoe dan ook, als ik ff niet bereikbaar ben, ben ik bezig met mijn krantenwijk zo te concluderen aan de response.

:Z don't let the bedbuggs bite.

Morgen maar ff kijken of ik wat extra meubeltjes of kopieermachientjes kan slijten aan deze of gene, dan heb ik weer wat muntjes over om de liquiditeit van WiWo te versterken. ( je weet wel, dat bedrijf in Mijdrecht met zo´n uitzonderlijk goede reputatie)
`T mag wel niet, zo´n reclame maar het is al bijna half één dus het animo zal wel op bed liggen.

Trusten, van Jan die zijn werk moet doen in zo´n zoevende Volvo als backup, omdat die oversease bak het wederom laat afweten. (Good old Chap, good fellow,
Tiny little.....)
Plaats reactie