Landrover Camper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ian

Landrover Camper

Bericht door Ian »

Hi,
Even vooraf.....
Ik ben al een poosje geintereseerd in een 4x4 als personen auto.
Als vrije camper heb ik vaak dat ik van de weg af wil maar niet kan (niet durf ivm vastzitten)...IK ben dus ook een poosje geintereseerd in een 4x4 camper.
En opeens wist ik het >>>>>>
Afgelopen vakantie kwam ik in Noorwegen (bij de Prekestolen)een Landrover camper tegen.( Duits kenteken.)
Het was volgens mij een defender 110 hard top of 109 station wagen of zoiets
De Landrover had een hefbaar dak en was (zover ik kon zien ) volledig ingericht als camper.
Helaas kon ik niet met de mensen praten om meer te weten te komen over de herkomst enz.
(Ik zag toevallig de dezelfde dag een Landrover crewcab (NL kenteken)met een afzet unit erop. maar dat geniet niet mijn voorkeur)
Ik weet dat er VW syncro's zijn en 4x4 met opzet unit maar ik ben meer geintereseerd in een Landrover (of Toyota Landcruiser) achtige camper die ook voor dagelijks gebruik inzetbaar is.
Weet iemand goede links of bedrijven waar ze dergelijke campers hebben. Duits of Engelse links en bedrijven mogen ook.

Alle reacties of info is welkom.
Met vriendelijke groet
Ian
edward donkers

Re: Landrover Camper

Bericht door edward donkers »

Zag er 1 bij Revutex staan, moet wel wat aan de bodem worden gedaan.
www.landroverclassics.nl/
Groeten Edward.
Berry v D

Bericht door Berry v D »

Hoi Ian

Kijk eens bij www.thelandycente.ch die heeft diverse modellen de chef heet Chris en als je duits niet al te goed is Engels kan hij ook groeten Berry
Hendrik Blue-Box SIII

Bericht door Hendrik Blue-Box SIII »

Laat je ook even informeren over onze Nederlandse belastingwetgeving (folder postkantoor, internet) ivm het gebruik van een camper. Soms zitten er wat haken en ogen aan op het gebied van grijs-geel kenteken en de houderschapsbelasting.

Groet, Hendrik.
Blue-Box SIII
andre109

Bericht door andre109 »

Is een ex-Landmacht ambulance iets voor jou? Er zijn diverse prikkers die en 109 hebben in deze uitvoering. Sommigen zijn omgebouwd tot camper. Het rijdt op diesel. Zit je aardig in de slappe was, dan is mogelijk een 101 uitvoering iets voor jou. Dat verbruikt iets meer brandstof door een v8. Mogelijkheden genoeg.
Succes

Andre
110

Bericht door 110 »

[www.thelandycentre.ch]

(er ontbrak een R)
Steven

Bericht door Steven »

besko heeft volgens mij ook nog iets staan

www.besko.nl

Steven
jo.

Bericht door jo. »

ja, gisteren een witte ambulans zien staan prijs en kwaliteit niet bekent maar vragen kost niets.

jo fo
Robman

Bericht door Robman »

Hoi Ian , ikzelf heb een 109 ambulance omgebouwd naar camper
Hij moet wel aan diversen eisen voldoen , maar ouder dan 15 jaar zijn er weer andere regels .
Als je een keer een kijkje wilt nemen , je bent welkom

Groeten
Rob
( 109 D ambulance camper )
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Aan de SIIa Dormobile 109" van Revutex moet meer dan alleen 'iets aan de bodem gedaan' worden! Reken maar op een complete chassiswissel en als je de zaak dan toch los hebt vrees ik ook voor het schutbord. Rene van Vugt heeft niet voor niets de prijs van de wagen laten zakken.
Ook ontbreken een aantal van de originele Dormobile-zaken in de wagen (bij de kast voor de jerrycans e.d.). Dak behoeft aandacht maar lijkt me nog wel te redden.

Als je tijd en ruimte hebt lijkt het me een vreselijk leuk hobby-object maar als je direct wilt rijden kan je beter verder zoeken.... En ja, ik heb serieus de aanschaf van deze Dormobile overwogen; maar ik wilde direct rijden een een wagen die niet door een specifieke conversie beperkt is in zijn gebruiksmogelijkheden.

Groetjes,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Chris

Bericht door Chris »

Ian,
Het is mischien ook handig om ff de verzerkering te checken, woon-werk verkeer is namelijk vaak niet gedekt met een camper. Ik heb ook wel eens gehoord dat de gemeente beperkingen oplegt aan het aantal dagen dat een caravan of camper op de openbare weg mag staan.

ps: ik ben zelf bezig een 110 HT slaapbaar te maken, kijk op www.opwielen.nl

Chris
Plaats reactie