RAL-kleurencode

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre109

RAL-kleurencode

Bericht door andre109 »

Ik ben op zoek naar de RAL-kleurencode voor een Land Rover uit 1980. Ik weet dat er diverse sites zijn met de Land Rover kleuren, maar daar staan de RAL-codes niet op. Alleen de Land Rover Codes. Een potje groene Land Rover verf kost minstens 28 Euro (ex) per liter. En dat is mij net even te duur.
Voor de duidelijkheid: ik zoek dus niet de legergroene verf, maar de civiele Land Rover groene kleur uit plus minus 1980. Wie heeft hier wat info over?
Andre
Frank Korver

Re: RAL-kleurencode

Bericht door Frank Korver »

Andre, ik kan je dit vertellen dat potje verf wat jij daar noemt is een goede en redelijk prijs wij betalen voor onze verf 35 euro per liter ( geen orginele landrover verf ). Wel een orginele Landrover kleur, je kan er natuurlijk ook een meng kleur op zetten van de Gama maar verwacht niet te veel van de kras bestendigheid en dergelijke, al het waar naar zijn geld

grt Frank Korver
[httpd.chello.nl]
Danny van Leeuwen

Bericht door Danny van Leeuwen »

Frank, ik ben het met je eens. Ik heb voor mijn Lightweight 5 liter lak aangeschaft, en was toch een klein kapitaaltje kwijt. Maar ik weet wel zeker dat ik met Sikkens-lak iets goeds heb aangeschaft. Met dit soort dingen moet je volgens mij niet te zuinig zijn, dan blijf je bezig.

Groeten,
Danny.
Tom 109

Bericht door Tom 109 »

Andre

Ga voor de juiste RAL kleur naar een goede verfwinkel die heeft wel een
RAL waaier (kleurenkaart) zodat je de juiste kleur kan uitzoeken.

Ik weet niet waar je woont, anders moet je maar langs komen (spijkenisse)
want ik heb ook een RAL waaier.

Tom 109
andre109

Bericht door andre109 »

Bedankt voor jullie reacties. Mijn buurman is schilder en heeft een RAL-kleurenkaart met daarop ook de nummers. Nu staan er op die kaart diverse kleuren groen. Maar welke is nu de Land Rover kleur groen. Met de RAL kleurcode van Land Rover is het een kwestie van bestellen bij de buurman (met korting-ook voor prikkers) en dat is zeker minder dan 30/35 Euro voor een top-verf.
Dus: als iemand nog de kleurcode weet, dan hoor ik het graag.
Groet,
Andre
Louis

Bericht door Louis »

Andre,
wel handig voor jezelf als je weet welke kleur Land Rovergroen je wilt.
Op de onderstaande link kun je misschien je kleur bepalen. Daarna probeer je pas je RAL-kleurencode te achterhalen. Waarschijnlijk zal die niet in een RAL-waaier staan. RAL is n.l. een Duitse kleurcode en Land rover is Engels, dus vandaar. Met een monstertje kleur kan een verfmenganaliser de kleur heel aardig in de buurt namaken.
kijk dus eerst eens hier: [www.stephen.hull.btinternet.co.uk]
grts Louis Slll 109
andre109

Bericht door andre109 »

Ik ga ermee aan de slag. Zodra ik een literprijs weet zal ik het ook op het prikbord zetten.
Andre
ron h

Bericht door ron h »

volgens mij was in de jaren 80 de diep donker groene kleur cammeron green .
deze kleur kunnen ze na maken in een ral kleur bij een sikkens verf groothandel.gewoon bestellen via de schilderspeciaal zaak.

{de groothandel heeft ook natuurlijk de oude kleuren in de computer dus een fluitje van een cent om na temaken cq te vergelijken.}groet ron
Gerbentb

Bericht door Gerbentb »

was t niet Brookland green ipv cammeron ?
Nadine

Bericht door Nadine »

De Ral-waaier is een kleurenwaaier met voornameijk kleuren voor in de industie.
Waar je te wereld een RaL-kleur besteld, of dit nu in Nederland of in Japan is overal krijg je dezelfde kleur.
Als de kleur niet in een Ral-waaier staat, dan kan er ook geen Ral-code aan gegeven worden.
Je zal door midel van een andere verfkleurenwaaier,geen ''Patone" inktwaaier, de kleur moeten uitzoeken en deze kunnen ze bij elke verfspeciaalzaak voor je maken. Vaak kan je daar ook een kleurenwaaier lenen, eventueel tegen een borg, om de kleur te kunnen bepalen.
Aan een kleurnummer of namen van de Land Rover-kleuren kunnen ze geen kleur herleiden.

Groeten Nadine
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Plaats reactie