koppeling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
erik

koppeling

Bericht door erik »

goede avond

Weet iemand wat er aan de hand is als de pedaaldruk van de koppeling
langzaam weg zakt, tot dat je geen koppeling meer hebt.
Als ik nu een paar keer pomp krijg ik weer druk op het pendaal,is dit een kwestie van ontluchten of is er iets mis met de koppelingcilinder ?

groetjes erik

bvd
gilco/blue ranger

Re: koppeling

Bericht door gilco/blue ranger »

Ik heb een bijna soort gelijk probleem gehad.
Wanneer ik de koppeling in getrapt hield ging de druk weg en m'm RR ook.
Hebben toen de boel ontlucht en voor zien van nieuwe olie maar dit mocht niet baten.
Ik heb de goedkoopste gok toen genomen door de hoofd en slavecilinder te vervangen voor nieuw.
Dit is voor mij goed uitgepakt anders was het de drukgroep geweest.

Als ik jou was zou ik inderdaad beginnen met proberen te ontluchten en op nieuw het systeempje op te vullen en dan kijken of het probleem verholpen is.
Zoniet dan zal ik daarna aan de cylinders beginnen voordat je aan de drukgroep begin.

Succes
gilco en 1985 RR Blue Ranger
Hendrik Blue-Box SIII

Re: koppeling

Bericht door Hendrik Blue-Box SIII »

Als de druk langzaam wegzakt dan is het niet een kwestie van ontluchten. Als er lucht in het systeem zit klopt het dat je moet pompen maar dan zakt de druk niet weg.
Er lekt dus ergens een rubbertje.
Als je geen vloeistof verliest (je hoeft dus niet bij te vullen) kan het eigenlijk alleen maar het kleine afsluit cupje in de hoofdkoppelingscilinder zijn (bij het pedaal dus). Hier zijn revisie setjes voor te krijgen of je gooit er een nieuwe op. Daarna dus wel ontluchten...........
Groet, Hendrik.
Blue-Box SIII
Plaats reactie