Op mijn Discovery (V8 3.5L, 1992) zit een katalysator, als het uitlaatsysteem warm word begint deze op één van de voorste (demperpot/ katalysator) te rammelen.
wat kan dit zijn? en kan ik deze pot niet gewoon vervangen door een stuk pijp?
wie geeft mij wat duidelijkheid alvast bedankt!
Uitlaat/ katalysator
Re: Uitlaat/ katalysator
dan ligt je katalysator los in de pijp.
Dit betekent dat hij toe is aan vervanging.
Als je doorrijdt en hij schiet helemaal los dan kan de motor er spontaan mee stoppen. De boel raakt namelijk verstopt en dan moet je hem vervangen. Volgens mij kan je er niet zomaar een pijp tussen zetten , het is een eesentieel deel van de uitlaat en heeft invloed op de prestaties van het mototrblok.
ik heb het bij m'n f*r*z* gehad en dat koste toen 400 euro maar er werd ook een keertje 700 euro genoemd door een garage dus eerst een beetje veldwerk doen voordat je gaat vervangen.
Steven
Dit betekent dat hij toe is aan vervanging.
Als je doorrijdt en hij schiet helemaal los dan kan de motor er spontaan mee stoppen. De boel raakt namelijk verstopt en dan moet je hem vervangen. Volgens mij kan je er niet zomaar een pijp tussen zetten , het is een eesentieel deel van de uitlaat en heeft invloed op de prestaties van het mototrblok.
ik heb het bij m'n f*r*z* gehad en dat koste toen 400 euro maar er werd ook een keertje 700 euro genoemd door een garage dus eerst een beetje veldwerk doen voordat je gaat vervangen.
Steven
mij ervaring is dat je er niets van merkt als je deze door een buis vervangt, je kunt hem ook gewoon uitkloppen het is een keramische inhoud die je met een schroevendraaier kapot kan steken naar een paar keer (lees na een hoop steekwerk) is het klein genoeg om door de pijp naar buiten te komen. Ik weet niet hoe het met de keuring zit of hij vanaf een bepaald bouwjaar verplicht is
Succes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Succes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Jammer maar helaas je mag je kat niet zo vervangen door een normaal stuk pijp.
Groet,
Martijn
Groet,
Martijn
ik heb het zelfde aan de hand met mijn range 3,9 van 1992 heb de voorste uitlaat met de twee cats 10 maanden geleden vervangen door een tweedehands kostprijs 450 euro en heb nu weer het zelfde probleem ga nu de eerste uitlaat cats weglaten nemen en vervangen door buis heb mij laten vertellen dat dit geen kwaad kan aangezien de lamda's voor de cats zitten en hij alleen daar meet
groeten norman
groeten norman