Fijn om te lezen dat de dagelijkse updates van Tinkerbell`s opknapbeurt gewaardeerd worden.
Ik was ook van plan om hier mee door te gaan, voor mij geeft een leuk overzicht van de dagelijkse activiteiten (ook makkelijk om straks het hele restauratieverhaal te schrijven).
Na een paar maanden ben je immers al heel veel vergeten.
Goed, dag 23:
Vandaag een dagje met heel veel kleine en iets grotere freubelklusjes:
- motorkap isoleren en afmonteren
- deurscharnieren borstelen, zinksprayen, primeren en schilderen
- radiateur gemonteerd
- goten van de schuiframen achter monteren
- voorraam afgeschilderd met Hammerite en gelijk alle andere plekjes die door de warmte niet gedekt waren bijgewerkt
- plaats van de nieuwe Volvo stoelen uitgemeten en gepast (zitten heerlijk)
- heel veel opgeruimd (moet ook zo nu en dan anders zie je door de bomen het bos niet meer)
- de 5 deuren in geladen om morgen lekker thuis te kunnen schilderen
Ongetwijfeld ben ik nog wel een paar dingetjes vergeten te noemen.
Planning voor de komende week is om Tinkerbell rondom dicht en rijdend te krijgen, de voorstoelen en de achterbank op de plaats te monteren, het glas te plaatsen en eat dashbord te monteren.
Theoretisch zou Tinkerbell aanstaande zaterdag dus een heel eind af kunnen zijn.
In de weken daarna zal er nog heel veel arbeid in gaan on de verdere afwerking compleet te maken.
Want er moet na zaterdag nog heel veel gebeuren:
- binnen isolatie afmaken
- isolatie van de Bulkhead onder motorkap maken
- isolatie aan de onderzijde van de zitbak maken
- spatborden en andere delen onder de LR in de coating zetten
- Bulkhead, ramen en andere delen aan de binnenkant tectyleren
- Binnenzijde verder afwerken
- Traanplaat op de vloeren aanbrengen
- Dakconsole (van voor naar achter) bouwen
- Radio, CB en verlichting inbouwen
- Standverwarming inbouwen
- Achterbankjes inbouwen
- Tafel achterin bouwen
en waarschijnlijk nog wel een paar dingen die ik even gauw vergeten ben.
Ik denk dat het een plaatje van een Land Rover wordt.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Tinkerbell's opknapbeurt, dag 23
Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 23
Goed te horen dat het proces voorspoedig verloopt.
Hie in het midden van het land word ook niet stil gezetten en is de harttransplantatie van Rumble Rover de rammelende rover in gang gezet.
Gisteren nieuwe mororsteunen gefabriceerd omdat ik de oude verspeelt had aan een perkinsblokje.
Vandag met passen en meten de de motorsteunen aan het chassis gelast.
nu 200tdi inspecteren en van een nieuwe riem voorzien en dan inbouwen.
Zien we je maandag nog Aad?
Anton
Hie in het midden van het land word ook niet stil gezetten en is de harttransplantatie van Rumble Rover de rammelende rover in gang gezet.
Gisteren nieuwe mororsteunen gefabriceerd omdat ik de oude verspeelt had aan een perkinsblokje.
Vandag met passen en meten de de motorsteunen aan het chassis gelast.
nu 200tdi inspecteren en van een nieuwe riem voorzien en dan inbouwen.
Zien we je maandag nog Aad?
Anton
Nee Anton,
Ik heb maandagavond een bespreking ivm het KIA 4x4 treffen van 21 september.
Helaas gaat dit te koste van de werktijd aan Tinkerbell, maar ja het is niet anders.
Overigens vindt ik de G4 Challance meer een 6-kamp dan een terreinwagenbeproeving.
30 Augustus ben ik te vinden in Alphen a/d Rijn en de 31e misschien op de Maasvlakte maar dat weet ik nog niet zeker.
Aad Koene,
Ik heb maandagavond een bespreking ivm het KIA 4x4 treffen van 21 september.
Helaas gaat dit te koste van de werktijd aan Tinkerbell, maar ja het is niet anders.
Overigens vindt ik de G4 Challance meer een 6-kamp dan een terreinwagenbeproeving.
30 Augustus ben ik te vinden in Alphen a/d Rijn en de 31e misschien op de Maasvlakte maar dat weet ik nog niet zeker.
Aad Koene,
Hoi Aad,
gaat weer lekker als ik dit zo lees.
Wil je misschien wat meer vertellen van de Volvo-stoelen? (digi-foto's ) Welk type, hoe monteer je ze, blijft het middenstoeltje in stand, houdt je voldoende ruimte tussen het (standaard)stuur en de boven/voorzijde van de bestuurdersstoel?
Als ons Werkezeltje weer rijdt wil ik kijken of ik Volvo 480ES turbo stoelen passend kan krijgen met behoud van het middenstoeltje. Dit zijn wat smallere kuipstoeltjes (47 c) die volgens mij zo in de gaten op de zitbak passen.
Succes en alvast bedankt voor de details!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
gaat weer lekker als ik dit zo lees.
Wil je misschien wat meer vertellen van de Volvo-stoelen? (digi-foto's ) Welk type, hoe monteer je ze, blijft het middenstoeltje in stand, houdt je voldoende ruimte tussen het (standaard)stuur en de boven/voorzijde van de bestuurdersstoel?
Als ons Werkezeltje weer rijdt wil ik kijken of ik Volvo 480ES turbo stoelen passend kan krijgen met behoud van het middenstoeltje. Dit zijn wat smallere kuipstoeltjes (47 c) die volgens mij zo in de gaten op de zitbak passen.
Succes en alvast bedankt voor de details!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Bob,
De Volvostoelen die ik heb gekocht komen uit een 480 ES en zijn inderdaad smal.
De ruimte voor het middenstoeltje blijft hierdoor inderdaad ruimschoots vrij.
Doordat de stoelen smal zijn kan deze ook exact recht achter het stuur geplaatst worden (althans bij mijn rechtse stuur).
De glijrails van de Volvo stoelen is +/- 4 cm korter dan de bovenbreedte van de zitbak.
Voor de montage gebruik ik 3mm dik hoekijzer (in de lengterichting van de glijrail) waar ik de stoel op monteer.
Het geheel wordt weer op de zitbak gemonteerd.
Hiermee voorkom ik dat door het gewicht en het bewegen van de stoelen het aluminium van de zitbak zou scheuren.
De mogelijkheid is er nu ook om de linkerstoel (bij mij de bijrijdersplaats) scharnierend te bevestigen waardoor de gereedschapsbak bereikbaar blijft.
Foto`s heb ik helaas nog niet bij de hand maar komen ongetwijfeld een keertje.
Ik zal ook proberen detailfoto`s te maken.
Aad Koene,
De Volvostoelen die ik heb gekocht komen uit een 480 ES en zijn inderdaad smal.
De ruimte voor het middenstoeltje blijft hierdoor inderdaad ruimschoots vrij.
Doordat de stoelen smal zijn kan deze ook exact recht achter het stuur geplaatst worden (althans bij mijn rechtse stuur).
De glijrails van de Volvo stoelen is +/- 4 cm korter dan de bovenbreedte van de zitbak.
Voor de montage gebruik ik 3mm dik hoekijzer (in de lengterichting van de glijrail) waar ik de stoel op monteer.
Het geheel wordt weer op de zitbak gemonteerd.
Hiermee voorkom ik dat door het gewicht en het bewegen van de stoelen het aluminium van de zitbak zou scheuren.
De mogelijkheid is er nu ook om de linkerstoel (bij mij de bijrijdersplaats) scharnierend te bevestigen waardoor de gereedschapsbak bereikbaar blijft.
Foto`s heb ik helaas nog niet bij de hand maar komen ongetwijfeld een keertje.
Ik zal ook proberen detailfoto`s te maken.
Aad Koene,