chassisnummer weggerot

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre109

chassisnummer weggerot

Bericht door andre109 »

Afgelopen donderdag was de grote dag voor de RDW-keuring van mijn ex KL 109 diesel. Toch altijd weer spannend. Om het allemaal maar kort te houden: de Land Rover was in puntgave conditie, geen enkele aanmerking, alleen het chassisnummer was voor de helft weggerot. Oorzaak was dat het leger in haar opperste wijsheid destijds had besloten een hijsoog te monteren op het voorste gedeelte van de chassisbalken. Precies dus ook op het plek van het chassisnummer. Ik had er nog aan gedacht om voorafgaand aan de keuring zelf het nummer er maar in te slaan, maar ja, als een goed burger dit toch maar niet gedaan. De keurmeesters van de RDW leefden wel mee, maar daarmee had ik de auto niet op kenteken. Ze beloofden een onderzoek te doen naar de geschiedenis van de Land Rover via defensie en noteerden daartoe alle asnummers, versnellingsbaknummer en motornummer op. Verder stelde ik voor een zgn "ets-onderzoek" te doen mbv van etsvloeistof om zodoende het chassisnummer weer zichtbaar te krijgen. Maar eerlijk gezegd heb ik daar wel een beetje een hard hoofd in. Heeft iemand nog een idee wat ik vergeten ben mbt verkrijgen van het chassisnummer. Uietraard heb ik wel de documenten van domeinen en zo, maar dat vonden de heren keurmeesters niet voldoende. Ik hoor het wel
Andre
Berry Weijers

Re: chassisnummer weggerot

Bericht door Berry Weijers »

Het chassisnummer onder de standaard NL leger 109's sleepoog is inderdaad vaak niet meer leesbaar.

Omdat het leger het waarschijnlijk ook wel lastig vond om het sleepoog te verwijderen om achter een chassisnummer te komen staat dit chassisnummer in 99 van de 100 gevallen ook nog een keer verder op de chassisbalk ingeslagen.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
erwin kraaiveld

Bericht door erwin kraaiveld »

He andre,

Ik hoorde het van mark en vind het lullig voor je. Ik hoop dat het allemaal toch goed komt. Zal van de week ff ron bellen. Ga je nog mee? Ik had weer eens een lekke band. Ventiel is kapot.

Nou sterkte hoor en spreek je.

Oja is het schilderen als af

Erwin
Mike

Bericht door Mike »

Dat gevoel ken ik.. Alleen had ik een spelfoutje in de domeinpapieren. Gelukkig werd alles binnen een kwartiertje opgelost (met dank aan de MOD mensen in Londen en Munchen regio)..

Ik leef met je mee! Sterkte!

Mike
desertjan

Bericht door desertjan »

[www.mgcars.org.uk]

op deze bovenstaande link kun je gegevens opvragen dit is de site van britisch heritage trust en die hebben alle gegevens van o.a land-rover.
succes !
erwin kraaiveld

Bericht door erwin kraaiveld »

he dre

Ik heb het nog eens even gevraagd aan anderen. Die vertelden mij dat je met de juiste papieren en te goedertrouw enz. bij de doane eventueel een nieuw chassinummer kunt krijgen. Ik weet echter niet hoe dat werkt. Je zou bij hun ff om info kunnen bellen. Als je meer wil weten bel me maandagmiddag/ avond ff

gr Erwin
Plaats reactie