127 ambulance (ex mod)
127 ambulance (ex mod)
Hallo,
Ik ben van plan om bij de firma Witham in Engeland een LR 127 ambulance aan te schaffen om tot minicamper om te bouwen.
Heeft iemand al eens zelf een LR bij deze firma gekocht en in NL ingevoerd?
Hoeveel papierwerk zit er aan vast?
Zijn er specifieke eigenaardigheden aan de 127?
Ik ben van plan om bij de firma Witham in Engeland een LR 127 ambulance aan te schaffen om tot minicamper om te bouwen.
Heeft iemand al eens zelf een LR bij deze firma gekocht en in NL ingevoerd?
Hoeveel papierwerk zit er aan vast?
Zijn er specifieke eigenaardigheden aan de 127?
Re: 127 ambulance (ex mod)
he aart ik heet hier aart en nou denkt iedereen dat jij aart bent maar ik ben natuurlijk aart. om kort te gaan doe wat aan je naam ik was hier het eerst;-)
aart
(ik heb trouwens twee109 ambulances) als je trouwens nog voor 24 oktober je ambulance hebt kun je mee naar het ambulancetreffen in duitsland kun je mooi wat camperinspiratie opdoen.
aart
(ik heb trouwens twee109 ambulances) als je trouwens nog voor 24 oktober je ambulance hebt kun je mee naar het ambulancetreffen in duitsland kun je mooi wat camperinspiratie opdoen.
Op marktplaats wordt een 90 aangeboden door Frank van Kerkhof uit friesland en ik moet mij al wel heel erg vergissen als deze niet in de LRO heeft gestaan bij de adv van de firma Witham. Vraag hem eens. Kijk voor het invoeren eens op de site van de vwe (www.vwe.nl) kun je ook uitrekenen wat de invoer gaat kosten.
Invoeren is simpel:
- Verzekeren op chassisnummer (Wiggers)
- Betalen
- Instappen
- Ermee naar NL rijden met UK kenteken
- Op grijs kenteken keuren
Op deze manier betaal je geen invoerrechten vanwege UK=E.G. en geen BPM.
Alleen het keuren wordt spannend en ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Voor grijs kenteken voldoet de 127 niet (Land Rover Nederland heeft altijd een aangepaste 130 op de NL markt gebracht). Of je zonder problemen een 127 op camper kenteken (=geel) krijgt weet ik niet.
Succes en hou ons op de hoogte!
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
- Verzekeren op chassisnummer (Wiggers)
- Betalen
- Instappen
- Ermee naar NL rijden met UK kenteken
- Op grijs kenteken keuren
Op deze manier betaal je geen invoerrechten vanwege UK=E.G. en geen BPM.
Alleen het keuren wordt spannend en ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Voor grijs kenteken voldoet de 127 niet (Land Rover Nederland heeft altijd een aangepaste 130 op de NL markt gebracht). Of je zonder problemen een 127 op camper kenteken (=geel) krijgt weet ik niet.
Succes en hou ons op de hoogte!
Berry Weijers
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik zit me ook al een tijd te verlekkeren.
In princiepe moet hij gewoon op grijs kenteken kunnen alleen niet als dubbelcabiene, als camper lijkt het mij wel wat.
Maar voldoet hij bv.aan de sta hoogte en dan moet je nog het een en ander aan inrichtings eisen voldoen.
Veel succes kom graag een keer kijken(zal een slbbertje meenemen).
Gtoeten Theo Kaufmann/Disco
Ik zit me ook al een tijd te verlekkeren.
In princiepe moet hij gewoon op grijs kenteken kunnen alleen niet als dubbelcabiene, als camper lijkt het mij wel wat.
Maar voldoet hij bv.aan de sta hoogte en dan moet je nog het een en ander aan inrichtings eisen voldoen.
Veel succes kom graag een keer kijken(zal een slbbertje meenemen).
Gtoeten Theo Kaufmann/Disco
Hoi aart,
Doe even een zoekopdracht dan vindt je antwoord op je meeste vragen betreffende 127 of 130....
Cheers Bowy
Doe even een zoekopdracht dan vindt je antwoord op je meeste vragen betreffende 127 of 130....
Cheers Bowy
Grijs kenteken mag toch niet zo'n probleem zijn?
Volgens mij zijn alle 127 ex-Mod die Witham heeft staan uitgevoerd met een enkele cabine, of het nu een rapier is of een ambulance.
Volgens mij zijn alle 127 ex-Mod die Witham heeft staan uitgevoerd met een enkele cabine, of het nu een rapier is of een ambulance.
Omdat de 127 ambu geen dubbele cabine heeft lijkt een grijs kenteken mij ook geen probleem.
Je kan je wel afvragen of je (als het zou lukken) een registratie als kampeerwagen wil hebben, veel gemeenten staan niet toe dat een camper permanent op de openbare weg wordt geparkeert (net als caravans).
Niet alle buurtbewoners zijn altijd even blij als er een ambu voor de deur staat.
Als bestelwagen is er niets tegen te ondernemen, als camper kan gesommeerd worden om hem te verwijderen, wat bij ons in de straat al is gebeurd met een VW camper. Zodoende wordt mijn 101 fc ambu een bestelwagen met kasten, kussens, matrassen etc als lading.
Dennis B.
Je kan je wel afvragen of je (als het zou lukken) een registratie als kampeerwagen wil hebben, veel gemeenten staan niet toe dat een camper permanent op de openbare weg wordt geparkeert (net als caravans).
Niet alle buurtbewoners zijn altijd even blij als er een ambu voor de deur staat.
Als bestelwagen is er niets tegen te ondernemen, als camper kan gesommeerd worden om hem te verwijderen, wat bij ons in de straat al is gebeurd met een VW camper. Zodoende wordt mijn 101 fc ambu een bestelwagen met kasten, kussens, matrassen etc als lading.
Dennis B.
Aart de 2e schreef:
> Uhhhh 3 inch verschil maakt alles uit?
De 3 inch in de benaming 127-130 is in werkelijkheid meer dan 3 inch met de 130's voor de NL markt. Heeft te maken met het percentage laadruimte wat voor de achteras moet liggen.
Groeten,
Berry Weijers
> Uhhhh 3 inch verschil maakt alles uit?
De 3 inch in de benaming 127-130 is in werkelijkheid meer dan 3 inch met de 130's voor de NL markt. Heeft te maken met het percentage laadruimte wat voor de achteras moet liggen.
Groeten,
Berry Weijers
Kwa wegenbelasting zal het waarschijnlijk niet zo veel uitmaken maar, als je een gezin heb,he je meerdere zitplaatsen nodig en is een kamper wel degelijk een optie.
heb je alleen de twee/drie zitplaatsen nodig dan volstaat grijs kenteken en hoef je dus ook niet aan alle camper eisen te voldoen.
Let wel op indien je met een grijs kenteken wagen gaat vervoeren door derde dat je maar een maximaal laadvermogen mag hebben van 500 kilogram en anders een vergunning(met uiteraard de opleiding expediteur) moet hebben.
Ps ik heb nu het zelfde probleem met m'n Saris die mag niet langer dan 3 dagen op de zelfde plek staan(we verzetten hem gewoon en halen het krijtstreepje van oom agent even weg).
Groeten Theo Kaufmann/Disco
heb je alleen de twee/drie zitplaatsen nodig dan volstaat grijs kenteken en hoef je dus ook niet aan alle camper eisen te voldoen.
Let wel op indien je met een grijs kenteken wagen gaat vervoeren door derde dat je maar een maximaal laadvermogen mag hebben van 500 kilogram en anders een vergunning(met uiteraard de opleiding expediteur) moet hebben.
Ps ik heb nu het zelfde probleem met m'n Saris die mag niet langer dan 3 dagen op de zelfde plek staan(we verzetten hem gewoon en halen het krijtstreepje van oom agent even weg).
Groeten Theo Kaufmann/Disco
of inrichten als grijs en zo de BPM ontduiken, of op geel kenteken zetten en afhankelijk van leeftijd 10% of iets meer BPM betalen.
Bij RDW de info over campers opvragen, de auto inrichten als camper (mag heel simpel uitgevoerd zijn, mits aan de eisen voldaan.) en zo voor een drie maanden tarief aangeslagen worden.
het is zo simpel!
Anton:-)
Bij RDW de info over campers opvragen, de auto inrichten als camper (mag heel simpel uitgevoerd zijn, mits aan de eisen voldaan.) en zo voor een drie maanden tarief aangeslagen worden.
het is zo simpel!
Anton:-)
Tsja, Dennis101 (bewust) kinderloos telt niet verder dan 2.
Dennis B.
Dennis B.