Hoe ging het bikj de RDW Mike?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jorrit

Hoe ging het bikj de RDW Mike?

Bericht door Jorrit »

Hoi Mike,

Als ik het goed heb, ben jij vandaag (gisteren) met bunny naar het RDW geweest.Hoe is het gegaan?

Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Disco

Re: Hoe ging het bikj de RDW Mike?

Bericht door Disco »

Dat zou ik ook wel willen weten!
Wat ik ook wel zou willen weten hoe gaat het met jouw Jorrit?
We hebben hier met huivering van jou ongeval gelezen,hoe gaan de vorderingen,niet te veel pijn?
wat is de planning wanneer ben je weer van de partij?

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Mike

Bericht door Mike »

Okee.. Hier gaat ie:

Afgekeurd. Waarom? Nou:
- Laswerk op de achterbalk nodig
- Er zit een Engels bolletje in de lamp links voor
- Vergeten reflectoren achterop te zetten (d'oh!)
En als klapstuk: De papieren klopten niet.. Ik heb wel de goede papieren voor de auto, alleen omdat ze met z'n tiggen tegenlijk verkocht werden is blijkbaar een typefoutje gemaakt in de chassis nummer, waardoor het niet overeen komt met de nummer op het voertuig. LBCAH2AA 112316, i.p.v. LBCAH2AA 122316. RDW mannetje 1 zei dat het toch duidelijk een spellingsfoutje was, maar RDW mannetje 2 wou er niks van weten. Ach, geef hem ongelijk. De registratie nummer (ofwel militaire nummerbord) klopte wel (minder cijfertjes, minder kans op foutjes).

Als het nou dus alleen bij die paar mechanische dingen bleef was het nog wel te overzien, maar nu moet ik overheids instanties ermee betrekken..

Groetjes van een lichtelijk depri Mike, Belinda en Bunny
Bjorn

Bericht door Bjorn »

ai.. ALTIJD EERST NUMMER KONTROLEREN VOORDAT JE NAAR DE RDW GAAT!!!!!!!
Mike

Bericht door Mike »

Handige tip, ik zal het onthouden..
Jorrit

Bericht door Jorrit »

goh Mike klote zeg. Das inderdaad balen en ik vind het ook overduidelijk een typfout. Maar ja ik heb af en toe het idee dat ze bij het RDW betaald worden naarmate ze mierenneuken. Nog effe er tegen aan en dan komt het vast wel weer allemaal goed, gelijk de instanties afbellen en misschien dat ze bij de domeinen er minder moeilijk overdoen, en het wel gelijk als een typfout zien. En dan heb je misschien uiteindelijk de papieren nog eerder in huis dan dat je de andere problemen heb opgelost. heel veel succes en ik zal voor je duimen.

Houd ons op de hoogte.

succes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Mike

JJJAAAAAAAHHH!!!!!

Bericht door Mike »

Jongen, je hebt he-le-maal gelijk!

Ik had de DSA (Disposal Services Agency) gebeld in Londen. Konden me niet helpen, omdat het in Duitsland verkocht was. Dus die meneer gaf me het (nieuwe) nummer van desbetreffend Duitse kantoor. De nummer die op het papierwerk zat was van een Duits vrouwtje die erg in de war was toen ik vroeg: "Are you the British army?"... Maar goed. gebeld, mijn kopietje gefaxed, even later terug gebeld met de mededeling. Je hebt gelijk, het is een typefoutje. Als je het origineel even opstuurt, sturen wij een nieuwe. Hier heb je alvast een fax kopietje.

Ik sta versteld! Ik had verwacht dat het weken dan wel maanden zou duren eer dat er wat zou gebeuren. 10 minuten.. 10 MINUTEN GEWOON!

JAAAHAAAAHAAA!!!

Vanmiddag gelijk de origineel ophalen en aangetekend versturen (zul je nog zien dat het anders in de post verwijnt..).

Oh wat ben ik blij!
The_Dude

Re: JJJAAAAAAAHHH!!!!!

Bericht door The_Dude »

Ken zon geval ook bij het nl-leger.
Plaatsgenoot had ook verkeerde papieren.
Hij bellen en uitleggen, zegt die kerel oh ja dat komt wel eens vaker voor, welk chassisnummer wil je???

Groet,
Martijn
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Blij te horen dat mijn duimen vruchten heeft afgeworpen, ik zal de duimen nog even op elkaar houden tot je de papieren in huis hebt. Heel veel succes en nu maar hopen dat je snel op kunt voor de herkeuring. En snel lassen en koplampen vervangen. Heel veel succes nogmaals en houd op de hoogte.

Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Casper

Bericht door Casper »

Klasse man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Casper
LW Taranis
Wouter

Bericht door Wouter »

ik heb hetzelfde pas ook gehad met het Belgische leger: de auto was daar al in 1998 verkocht, het betreffende regiment was opgeheven, maar na wat heen en weer bellen had ik een vriendelijke dame aan de lijn die zonder problemen nieuwe papieren heeft opgestuurd.

Wouter
Martin Merts

Bericht door Martin Merts »

Gefeliciteerd Mike !!!!
Nu snel even de rest in orde maken, en dan voor de herkeuring.

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Gaaf !!!

Groet,
Martin
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Mike,

Ik ben blij dat de afkeurpunten niet onoverkomelijk zijn (had mij anders een beetje schuldig gevoeld).
Zorg er wel voor dat de reflectoren een E- keur hebben.
Wat was er met die koplamp, was het een LHD unit, of was het een sealed beam of zo ?
Ook blij om te horen dat het met de papieren goed gaat komen.

Dennis B.
The_Dude

Bericht door The_Dude »

sealed beams een geval appart....

groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Tof Mike,

weer een stapje in de goede richting.
Je moet maar zo rekenen: Keulen en aken zijn ook niet op één dag gebouwd (daar hebben ze 200 jaar over gedaan).

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ja, je komt ze regelmatig tegen op UK import, en die mogen hier ook niet.
Mike, als je toch nieuwe koplampen nodig hebt: Hella 1A6 002 395-031 halogeen units geven veel meer licht en kosten 61,64 euro netto ex (2 stuks) bij Lasaulec.

Dennis B.
Mike

En we gaan weer verder..

Bericht door Mike »

En Haarlem 750 jaar.. In ieder geval vanaf de stadsrechten..

Ik heb de koplampen uit elkaar gehaald, en ze zijn allebei precies hetzelfde. Alleen zat de linker een andere kant op te kijken. Moest dus goed afgesteld worden. Ik ga eens even s'avonds op de garagedeur van de buurman kijken of ze nu wel goed zitten.

De achterbalk zal niet zo'n probleem worden. In de tussentijd zal een stalen plaat erop gelast worden totdat ik een volledige achterbalk kan veroorloven.

De CO meting kwam uit op 7.2, ozo. Iets in die richting.. Het moet terug naar 4.5. Iemand suggesties?

We gaan in ieder geval weer verder. Mijn 3 punts gordels waren goedgekeurd (in mijn soft-top) dus als iemand interesse heeft in hoe die zitten, dan hoor ik het wel.

Groetjes!

Mike, Belinda en Bunny
Jorrit

Re: En we gaan weer verder..

Bericht door Jorrit »

Is Bunny een diesel dan zijn er flesjes op de markt met dieselmotorreiniger (een goedje op basis van kerozine, dus misschien kan je ook bij je achter buurman langs). dit reinigd de pomp en de verstuifers het lastige is dat je dit in je tank moet gooien als deze half vol is en er dan minimaal een kilometer of 200 mee rijden. daarnaast kan het helpen als je nog geen nieuw luchtfilter heb geplaatst deze te vervangen en als de motor goed warm is (dit na minimaal een 1/2 uurtje rijden) het toeren tal op te voeren tot dat je in de 2 of liever in de 3 de auto even flink kan door trekken (lees de motor belast een tijdje het maximale aantal toeren wat hij kan laten draaien) LET ER WEL OP DIT GELDT ALLEEN VOOR DIESELS.

Succes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Mike schreef:

> De CO meting kwam uit op 7.2, ozo. Iets in die richting.. Het
> moet terug naar 4.5.

Bunny is dus benzine.

Dennis B.
Jan Willem de Winter

Bericht door Jan Willem de Winter »

Kun je mij vertellen hoe je je 3 puntsgordels in je softtop hebt gemonteerd, en welke je hebt gebruikt, waar ze vandaan zijn gekomen etc.

dank
Jan Willem
S3 109 1980
Plaats reactie