Voor Bowy en anderen:
Ik krijg dan eindelijk mijn Salisbury om onder mijn 88 te bouwen.
De huidige propshaft past zeker niet maar :
- hoeveel moet ik de bestaande inkorten?
- moet ie echt gebalanceerd worden of niet
Moet ik de mounts voor de veren gewoon horizontaal zetten of kan ik ze beter een beetje inclinatie geven zodat de hoek met de bak niet zo extreem wordt ?
Waar moet ik nog op letten ?
bvd, Henk
Salisbury op SWB
Re: Salisbury op SWB
Hoi Henk,
Mijn site heb je vast al gevonden.....
www.seriousIIa.tk
Daar staat alles op!
En voor je vragen:
Propshaft ca 5 cm inkorten met haakse slijper (schijf van 1 mm dik......) en dan weer aan elkaar lassen (van te voren dus lijntje zetten in lengte richting zodat hij weer net zo aan elkaar komt) dan netjes afwerken en als je dat allemaal netjes doet hoef je hem in mijn ogen niet te balanceren. (Ik niet en nooit problemen)
Verder zou ik de "spring perches" idd een paar graden draaien (Hoeveel zou ik niet weten heb de mijn op gevoel gedaan en is prima geworden icm langere veerschommels)
Cheers Bowy
Mijn site heb je vast al gevonden.....
www.seriousIIa.tk
Daar staat alles op!
En voor je vragen:
Propshaft ca 5 cm inkorten met haakse slijper (schijf van 1 mm dik......) en dan weer aan elkaar lassen (van te voren dus lijntje zetten in lengte richting zodat hij weer net zo aan elkaar komt) dan netjes afwerken en als je dat allemaal netjes doet hoef je hem in mijn ogen niet te balanceren. (Ik niet en nooit problemen)
Verder zou ik de "spring perches" idd een paar graden draaien (Hoeveel zou ik niet weten heb de mijn op gevoel gedaan en is prima geworden icm langere veerschommels)
Cheers Bowy
Re: Salisbury op SWB
Voor de mensen die dit inkorten niet aandurven,
Overal in Nederland zijn vrachtwagen reparatiebedrijven van Terberg.
Chassis richten en inkorten, maar ook aandrijfassen.
Ook voor repareren en balanceren ongeacht de lengte.
Johan
Overal in Nederland zijn vrachtwagen reparatiebedrijven van Terberg.
Chassis richten en inkorten, maar ook aandrijfassen.
Ook voor repareren en balanceren ongeacht de lengte.
Johan