range rover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
desertjan

range rover

Bericht door desertjan »

Ik heb wel zin aan een range rover 2 deurs bouwjaar tot 1976.
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf ?
Zijn er nog specifieke problemen op motor gebied enz enz .
RRonald

Re: range rover

Bericht door RRonald »

Wat is je budget (aanschaf plus reparaties)? Er bestaan namelijk geen goede, goedkope Range Rovers.
desertjan

Bericht door desertjan »

budget 5000-7000 euro mag wel wat werk aan zitten maar ik moet wel weten waar je op moet letten als je een range koopt.
Van een een 109 weet ik dat wel .
RRonald

Bericht door RRonald »

Dat is een moeilijke prijsklasse, want een -goed- gerestaureerde auto kost zeker meer (vanaf 7.000) en een ongerestaureerd exemplaar van die leeftijd vraagt waarschijnlijk een hoop werk. En geld....
Een harde basis is zeldzaam, maar wel belangrijk. Vermijd RR's met laswerk aan dorpels, deurstijlen (die enorme deuren trekken de stijlen kapot) en subframe onder de motorkap. Wanneer de aluminium koets corrodeert rond achterwielkasten, is de kans groot dat het onzichtbare, maar ijzeren subframe aan het roesten is.
Het chassis rot niet zo hard als dat van een Series, maar is niet onfeilbaar. Benzinetank en de peperdure achterklepjes zijn bij een ongerestaureerd exemplaar vrijwel zeker verrot. (Ja, er zijn uitzonderingen..., de mijne!)
Schokbrekers kosten niet de hele wereld, maar fuseekogels en remmen wél. De levelling unit die de achterwielophanging op zijn plaats houdt, kost ook zo'n 500 Euro. Nieuwe banden doen zo'n 100 Euro. Per stuk.
De versnellingsbak kan wel tegen een stootje, maar een -goed- gereviseerd exemplaar kost zo'n 500 pond in de UK. Moet je wel je oude inleveren en de verzendkosten betalen. Kassa!
Aan de motor kan niet zo heel veel stuk gaan, maar wat stuk gaat, kost veel geld. Carburateurrevisie? 450 Euro. Startmotor? 180 Euro. Etc.etc.etc.
Wil je een goede gasinstallatie (dus met gascarburateurs)? Vanaf 1.500 Euro.
Ik heb heel veel auto's bekeken in 'jouw' prijsklasse en kwam tot de conclusie dat een koopje niet bestaat. Bij een particuliere verkoper moet je je altijd afvragen waarom hij de RR weg doet. Komen er soms kosten aan?
Een handelaar met een auto voor dat geld heeft 'm voor de helft ingekocht en meer is ie eigenlijk ook niet waard. De Nederlandse handel haalt veel goedkope auto's uit Duitsland via www.mobile.de en www.ebay.de. Kijk daar zelf eens op, want je kunt daar voor hun inkoopprijzen kopen.
Uiteindelijk betaalde ik een particulier 1.000 Euro voor mijn opknapper, een volledig roestvrij exemplaar uit 1982, maar als ie straks naar mijn zin is, ben ik een stuk armer....
rob van de Velde

Bericht door rob van de Velde »

Hoi,

Ik weet niet of je nog steeds zoekende bent naar een Range Rover.
Ik kwam jouw mail toevallig tegen omdat ik om een reactie betreffende
de prijs van een Range Rover had geplaatst.

De mijne is van 88 en er zit maar 90.000 km op.
Mijn probleem is de kosten voor het maken van de aut.versnellingsbak.
Dit kost zo'n 2000 €uro.
Daarnaast rijdt het natuurlijk duur en ik kan het gewoon simpelweg niet meer betalen. Voor de rest is de auto in goede staat.
Ik wil er 3750 €uro voor hebben.
Misschien is het wat voor jou.

Groeten,

Rob
Jan (desertjan)

Bericht door Jan (desertjan) »

In ieder geval bedankt voor de aanbieding maar ben reeds voorzien :-) sinds vorige week . SUPER AUTO !!! ( hoop ik )

gr Jan.
Plaats reactie