perkens diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Misha

perkens diesel

Bericht door Misha »

Nog steeds opzoek naar een 110 (-:

Ben nu gestuit op een 110 uit 1983 met een Perkens Diesel motor. Het probleem is dat ik echt geen benul heb van wat ik met daar bij voor moet stellen. Ik weet dat het een motor is met een grote inhoud (ik geloof bijna 4 liter). Maar dat is het wel zo'n beetje.
Weet iemand misschien wat meer over deze motoren? (of weet waar ik er info over kan vinden)

misha
andre

Re: perkens diesel

Bericht door andre »

De Perkins diesel werd veel gebruikt in de landbouw en op schepen.
Ik heb nog nooit een gezien in een 110. Vooral in series werden de Perkins motoren als conversion-set ingebouwd. Ik denk dat het bij jou gaat om de Perkins 4203 motor. (4 cylinders en 203 kubieke inch aan inhoud). In de LRO magazines is er veel over geschreven. Mogelijk dat je daar een zoekvraagje kan neerleggen. De maandbladen waarin daarover is gechreven kunnen in de regel gewoon worden nabesteld. Meer weet ik er niet van.
Groet,
Andre
109 SW 1973
109 ex-KL 1982
Disco

Bericht door Disco »

In de zelfde Engelse vakbladen (met name de LRO)word gewaarschuwd voor motoren uit de agrarische sector van wege het lage toeren tal.
Die rare engelsen hebben vele motoren ingebouwd en met name in de series waren de Perkins motoren een voorkeur(misschien wel chauvinisme).
De perkins heeft normaal iets meer PK's
Het lijkt mij voor nederland wel een exoot waar moeilijk aan onderdelen te komen is
Ps. In Dordrecht zit naast de rijksweg a16 (mijlweg??????????) een bedrijf wat in Perkins motoren doet misschien kunnen hun wat meer licht ontrend bouwjaar volume en vermogen vertellen.

groeten Theo Kaufmann/Disco
jo

Bericht door jo »

in Maasbracht licht scheepvaart bedrijf st Antonis (havenstraat 7 ) daar heben ze vanmorgen nog een brandstofbomp voor een perkins liggen dus ik neem aan ook verstand van de motoren.
oja het tel nummer is 0475-463131
meer wet ik er ook niet van
jo fo
Misha

bedankt voor de info

Bericht door Misha »

bedankt voor de info
Stijn/90/2.5 NA/1986

Bericht door Stijn/90/2.5 NA/1986 »

Kemper en Van Twist Diesel BV
Mijlweg 33 3316BE Dordrecht