intercooler
intercooler
Onlangs gelezen in 4x4 blad over een intercooler, welke het vermogen op zou krikken. Heb zelf een 110 bj 2003. Misschien iets om zelf in te bouwen? Heeft iemand hiet ervaring mee?
Re: intercooler
Is niet zelf te doen een 110 bj 2003 is dus een TD5 houd in dat er een motormanagementcomputer bij zit en daar moet je dus zelf niet aan gaan sluetelen.
Het is niet alleen de intercooler maar dus ook de computer die de brandstofinspuiting regeld.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Het is niet alleen de intercooler maar dus ook de computer die de brandstofinspuiting regeld.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Re: intercooler
Theo,
Afgezien van het feit dat dit zelf niet is te doen, is een intercooler zinvol ?
Afgezien van het feit dat dit zelf niet is te doen, is een intercooler zinvol ?
Re: intercooler
Een intercooler leverr een winst van +/- 25 pk op maar!!!!!!!!!!
Je kunt je de vraag stellen waarom zijn onze geliefde Laro's zo gedetuned,met daaraan gelijk verbonden waarom rijd 75% van iedere ooit gebouwde landrover nog steeds?
Ik denk persoonlijk dat wij "leken"misschien wel wat verschil merken maar ik denk ook dat de betrouwbaarheid niet meer gegarandeerd word.
je garantie zal dan ook vervallen.
Ik denk dan ook dat ik er vanaf zou zien, tenzij ik genoeg geld zou hebben om de Laro naar een gespecialiceerd bedrijf te gaan zoals JE in Engeland maar weet wel dat de kostprijs van deze laro minimaal verdubbeld word.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Je kunt je de vraag stellen waarom zijn onze geliefde Laro's zo gedetuned,met daaraan gelijk verbonden waarom rijd 75% van iedere ooit gebouwde landrover nog steeds?
Ik denk persoonlijk dat wij "leken"misschien wel wat verschil merken maar ik denk ook dat de betrouwbaarheid niet meer gegarandeerd word.
je garantie zal dan ook vervallen.
Ik denk dan ook dat ik er vanaf zou zien, tenzij ik genoeg geld zou hebben om de Laro naar een gespecialiceerd bedrijf te gaan zoals JE in Engeland maar weet wel dat de kostprijs van deze laro minimaal verdubbeld word.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Re: intercooler
Hallo Harry,
Als je de laro wildt laten tunnen laat dit dan bij een dealer doen
b.v. bij de uiver die doen dit onder garantie met bijvoorbeeld een intercooler of een chip.
m.vr.gr.
Benny
Als je de laro wildt laten tunnen laat dit dan bij een dealer doen
b.v. bij de uiver die doen dit onder garantie met bijvoorbeeld een intercooler of een chip.
m.vr.gr.
Benny
Re: intercooler
Hallo Harry,
Ik heb hier ook eens nar gekeken, diverse bedrijven in de UK bieden het aan en steeds met de kanttekening (als je doorvraagt) dat je problemen kunt krijgen met de temperatuur van de motor (ondanks de betere intercooler, maar door forser gebruik van de motor), de voorspelde besparing op brandstof zo goed als nooit gerealiseerd wordt (alleen als je identiek blijft rijden qua acceleren en top werkt dit wel) en het de vraag is of eea wel zo evenwichtig blijft lopen als bij de fabrieksversie. Uiteindelijk heb ik er van afgezien en nu naar enkele maanden rijden (in mijn 300tdi) heb ik er ook absoluut geen behoefte meer aan. Het onthaasten went erg snel en bevalt me meer dan prima.
groetjes,
Gert-Jan, LR110 TREKtor
Ik heb hier ook eens nar gekeken, diverse bedrijven in de UK bieden het aan en steeds met de kanttekening (als je doorvraagt) dat je problemen kunt krijgen met de temperatuur van de motor (ondanks de betere intercooler, maar door forser gebruik van de motor), de voorspelde besparing op brandstof zo goed als nooit gerealiseerd wordt (alleen als je identiek blijft rijden qua acceleren en top werkt dit wel) en het de vraag is of eea wel zo evenwichtig blijft lopen als bij de fabrieksversie. Uiteindelijk heb ik er van afgezien en nu naar enkele maanden rijden (in mijn 300tdi) heb ik er ook absoluut geen behoefte meer aan. Het onthaasten went erg snel en bevalt me meer dan prima.
groetjes,
Gert-Jan, LR110 TREKtor
Re: intercooler
Chippen is veel voordeliger en werkt perfect.
De TD5 software is standaard nou niet helemaal jofel (rij zelf 2001 Defender TD5).
Met name uit stilstand wegrijden tegen een steile heuvel is vrijwel onmogelijk zonder dat de motor afslaat.
Dit is de reden dat bij voertuigen van reddingsbrigades die veel in de bergen zitten (bijv Schotland) de software hebben laten aanpassen.
Het euvel is bekend bij monteurs, je zou verwachten dat LandRover de voertuigen vervolgens terugroept om probleem op te pakken maar helaas.
Ik meen overigens wel te hebben gehoord dat dit euvel in nieuwere versies (vanaf 2002) zou zijn verholpen??
Chippen lost dit in elk geval op en mensen die ik erover spreek zijn zeer te spreken.
Lees ook de artikelen op de site van Van Aaken in UK.
o.a. John Pearson (hoofdredactie LRO int.) heeft een goed artikel over een bij hem geplaatste chip geschreven.
Succes
De TD5 software is standaard nou niet helemaal jofel (rij zelf 2001 Defender TD5).
Met name uit stilstand wegrijden tegen een steile heuvel is vrijwel onmogelijk zonder dat de motor afslaat.
Dit is de reden dat bij voertuigen van reddingsbrigades die veel in de bergen zitten (bijv Schotland) de software hebben laten aanpassen.
Het euvel is bekend bij monteurs, je zou verwachten dat LandRover de voertuigen vervolgens terugroept om probleem op te pakken maar helaas.
Ik meen overigens wel te hebben gehoord dat dit euvel in nieuwere versies (vanaf 2002) zou zijn verholpen??
Chippen lost dit in elk geval op en mensen die ik erover spreek zijn zeer te spreken.
Lees ook de artikelen op de site van Van Aaken in UK.
o.a. John Pearson (hoofdredactie LRO int.) heeft een goed artikel over een bij hem geplaatste chip geschreven.
Succes