Maasvlakte
Maasvlakte
Jaja, het is zover! Zondag ga ik voor het eerst in het zand spelen? Toen ik mijn 90 kocht zat er al een snorkel op (inmiddels ook aangesloten). Nou ben ik niet van plan hem tot het dak in het water te gaan zetten, maar een flinke plas lijkt me wel leuk. Moet ik nou wat afpluggen, en waar zit dat en vervolgens; kan ik die pluggen gewoon kopen (bij Budget ofzo?.).
En verder; wellicht hebben jullie ook tijd en zin om naar de Maasvlakte te komen, hoe meer zwoegende Land Rovers des te beter ! (a.s zondag, de 27e ).
Stijn
En verder; wellicht hebben jullie ook tijd en zin om naar de Maasvlakte te komen, hoe meer zwoegende Land Rovers des te beter ! (a.s zondag, de 27e ).
Stijn
Re: Maasvlakte
Stijn,
Als het goed is hoef je maar 1 waadplug te plaatsen, die van het distributiehuis.
De plug zit op het plaatje aan de zijkant, eruit draaien en in het pluggat draaien.
Na het terreinrijden direct weer verwijderen.
Wat het water betreft: doe rustig aan, je motor is heet en koelt dus plots af als je het water induikt.
In water rijden is verradelijker dan je denkt, het zicht naar de bodem geeft altijd een vertekend beeld, dus diepte is niet meer te schatten.
Begin met een ondiep stukje om het gevoel te krijgen (de bodem reageert anders dan op het droge) en ga niet dieper dan 75 cm, ook al heb je een snorkel.
Op 50/75 cm hoogte zitten alle elektrische componenten en kortsluiting is zo gemaakt.
Zorg ook dat er iemand stand-by is voor het geval er iets mis gaat.
Veel plezier,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Als het goed is hoef je maar 1 waadplug te plaatsen, die van het distributiehuis.
De plug zit op het plaatje aan de zijkant, eruit draaien en in het pluggat draaien.
Na het terreinrijden direct weer verwijderen.
Wat het water betreft: doe rustig aan, je motor is heet en koelt dus plots af als je het water induikt.
In water rijden is verradelijker dan je denkt, het zicht naar de bodem geeft altijd een vertekend beeld, dus diepte is niet meer te schatten.
Begin met een ondiep stukje om het gevoel te krijgen (de bodem reageert anders dan op het droge) en ga niet dieper dan 75 cm, ook al heb je een snorkel.
Op 50/75 cm hoogte zitten alle elektrische componenten en kortsluiting is zo gemaakt.
Zorg ook dat er iemand stand-by is voor het geval er iets mis gaat.
Veel plezier,
Aad Koene,
Aad , bedankt, ik ga meteen die plug zoeken vanavond! Ik zal heel vooorzichtig zijn met het "zwemmen" zeker omdat het de eerste keer is.
Groeten Stijn
Groeten Stijn
Ik ga zondag morgen naar zeeland voor een lier dan zal ik wel eens gaan kijken op de maasvlakte (dat stukje zandvlakte aan het eind van de maas) wil wel eens zien hoe het gaat in de zand ben namelijk klei gewend woon in limburg 50meter an de maas. En zwemmen doe ik in pricipe niet aleen als het moet (roest en water komt op vele gekke plaatsen) en daar heb ik geen zin in. Heb al genoeg op te knappen aan mijn serie 3 uit '77 hij moet nog jaren mee. Daarom kom ik kijken hoe die je in de prut zit maar ik rij er niet in of het moet zijn om je er uit te trekken. Ik zal wel een touwtje meenemen om te trekken. En een fotocamera je weet maar nooit.
Jo Fo
Jo Fo
Kweet niet maar moet er ook geen plug in je belhouse (voor de koppelings platen) of l** ik weer gewoon onzin
Maasvlakte hoe laat?
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Maasvlakte hoe laat?
Groeten Theo Kaufmann/Disco
mag ik misschien ook weten waar jij te water gaat dan kom ik ook met mijn tonka spelen alleen ik heb een v8 maar kan tegen water en hoelaat isniet verkeert. de groeten bas
Tja nu snap ik het ook niet meer.... die van de belhouse die ken ik.......
Doe ik er niet in omdat ik niet het water in ga.... daar kijk ik liever naar...... haha
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
Doe ik er niet in omdat ik niet het water in ga.... daar kijk ik liever naar...... haha
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
Theo,
bij een Defender zit er geen meer op de bellhousing.
Aad Koene,
bij een Defender zit er geen meer op de bellhousing.
Aad Koene,
Maar bij een 90 nog wel, teminste bij mijn 110 wel er zit er een bij de distrubutie en een in het bellhouse.
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Ola,
Hoelaat en waar is de koffie??.
Ben toevallig even tot maandag terug van vakantie.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Hoelaat en waar is de koffie??.
Ben toevallig even tot maandag terug van vakantie.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Re: Maasvlakte II
Ik probeer er om een uur of 12.00 te zijn (met gezelschap). Ik heb nog even de manual zitten bestuderen en bij mijn 90 zit er een plug in het vliegwielhuis (moet ik nog even bestellen) en in de "engine timing cover"; Aad is dat hetzelfde als een distributiehuis ? In totaal zou ik dus twee pluggen nodig hebben...
Stijn
Stijn
Vergeet niet je asontluchting te verlengen naar boven. En natuurlijk de ontluchting van versnelling en tussenbak. Anders komt daar water in terecht.
En vergeet je tankdop niet. Mocht deze onder komen dan moet je wel het water weer uit de afscheider halen.
Zwemze.
anton
En vergeet je tankdop niet. Mocht deze onder komen dan moet je wel het water weer uit de afscheider halen.
Zwemze.
anton
Balen!!!
Hoi Jongens,
Balen zeg! Ik moet zondag laminaat leggen, verven, onkruid wieden, tegeltjes afbikken, enzovoort enzoverder...
Afgelopen vrijdag de sleutel van het nieuwe stulpje gekregen dus hard aan het werk om een house-warming-BYO-BBQ voor te bereiden
Veel plezier zondag en kijk even op de pagina www.jeebee.nl (fotoarchief) om te zien hoe diep het water op de Maasvlakte is...
Groetjes Sue
Balen zeg! Ik moet zondag laminaat leggen, verven, onkruid wieden, tegeltjes afbikken, enzovoort enzoverder...
Afgelopen vrijdag de sleutel van het nieuwe stulpje gekregen dus hard aan het werk om een house-warming-BYO-BBQ voor te bereiden

Veel plezier zondag en kijk even op de pagina www.jeebee.nl (fotoarchief) om te zien hoe diep het water op de Maasvlakte is...
Groetjes Sue
Zorg je wel dat je evt spullen heb om je zelf te bergen( lier of hijack) want de klei is erg vet daar.
De kuilen zijn niet echt zo diep dat je tot je dak in het water kunt staan maar er zijn wel plassen.
Zou graag komen maar de blue ranger trilt nog te veel.
Veel plezier!
Gilco (blue trilling ranger)
De kuilen zijn niet echt zo diep dat je tot je dak in het water kunt staan maar er zijn wel plassen.
Zou graag komen maar de blue ranger trilt nog te veel.
Veel plezier!
Gilco (blue trilling ranger)