Wie weet wat voor, merk en soort (synthetisch of niet), motorolie het Korps Mariniers gebruikt (e) voor haar 110's (de 2.5 N/A) ?
Met dank
Welke motorolie gebruikt het Korps Mariniers ?
Re: Welke motorolie gebruikt het Korps Mariniers ?
Hee Erik,
Dat staat toch in die handleiding die ik voor je gekopieerd heb?? In onze contreien is het gewoon 15w40 (en 80EP90 in de T-bak, die van mij lekt nog steeds..)
Dat staat toch in die handleiding die ik voor je gekopieerd heb?? In onze contreien is het gewoon 15w40 (en 80EP90 in de T-bak, die van mij lekt nog steeds..)
Jawel,
maar ik ben opzoek naar het type olie.
Dit omdat ik een Mariniers 110 zag met daarin een plaatje:
Let op: vtuig is gevuld met ....?synth?
(of soortgelijke tekst, ik heb er toen niet zo heel erg op gelet en het plaatje is weggegooid door de eigenaar).
Vandaar mijn vraag.
Mijn verdeelbak lekt ook nog steeds een beetje, daar moet ik de komende weken toch eens iets aan gaan doen.
Groet
maar ik ben opzoek naar het type olie.
Dit omdat ik een Mariniers 110 zag met daarin een plaatje:
Let op: vtuig is gevuld met ....?synth?
(of soortgelijke tekst, ik heb er toen niet zo heel erg op gelet en het plaatje is weggegooid door de eigenaar).
Vandaar mijn vraag.
Mijn verdeelbak lekt ook nog steeds een beetje, daar moet ik de komende weken toch eens iets aan gaan doen.
Groet
Euh, tja, zo'n plaatje heb ik op mijn auto nog niet ontdekt. Ik doe er gewoon synthetische olie in, da's volgens mij standaard.
gr. Chris
ps: ik ga de T-bak er over een paar maandjes onderuit halen. Er zit bij mij vloeibare pakking tussen de T-bak en de hoofdbak, daar hoord helemaal geen pakking te zitten. De kerringen in Hoofd- en T-bak zullen dus al veel langer lek zijn..
gr. Chris
ps: ik ga de T-bak er over een paar maandjes onderuit halen. Er zit bij mij vloeibare pakking tussen de T-bak en de hoofdbak, daar hoord helemaal geen pakking te zitten. De kerringen in Hoofd- en T-bak zullen dus al veel langer lek zijn..
Ik heb mijn motor een paar keer gespoeld, en doe er juist een "gewone" minerale olie in (met de juiste specificaties). Dat werkt tot nu toe prima, niet veel verbruik en de motor loopt mooi.
Succes met de Transfer-box
P.S., het plaatje zat op het dashboard en was rood.
Succes met de Transfer-box
P.S., het plaatje zat op het dashboard en was rood.