nieuwe roestige bladveren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
martin swarte

nieuwe roestige bladveren

Bericht door martin swarte »

Hallo prikkers,

De achterveren van mijn stationwagon zijn vrijwel recht, zodat de auto achterover hangt.

Nu kan ik een setje kopen voor eur 25. Ze lijken wel "lekker krom", maar hoe krom horen onbelaste veren eigenlijk? Hoe kan ik zien dat ik niet bijna opnieuw uitgezakte veren koop?

Daarnaast zijn ze erg roestig. Is dat erg? De bladen liggen nog wel redelijk tegen elkaar aan.

Volgens de verkoper zijn het dikke paketten, dus voor een 109. Kun je dit (behalve aan het partnummer) herkennen?

Martin Swarte SIII stawag 109D 1973
Aad Koene

Re: nieuwe roestige bladveren

Bericht door Aad Koene »

Martin,

Hoeveel bladen hebben ze en hoe dik zijn de bladen?

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Martin, kan eventueel morgen begin van de middag wel even komen kijken??

Heb ze wel eens meer gezien dus zou het moeten kunnen zien.....

oh ja 25 eur lijkt me niet duur.......

Groetjes Bowy

ps hoe bevalt de nieuwe kleur?
martin swarte

Ze liggen hier op Terschelling, dus 'even" lang komen gaat niet lukken (denk ik)

Ik heb het aantal bladen niet geteld. Vraag: is het aantal bladen verschillend voor 88" 109" of 109"-1ton?

De kleur is erg mooi (één kant is nu geel, een kant witte grondverf) Alleen kwam er een regenbui. Moet nu de bubbels wegschuren en opnieuw een laagje....

Martin
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Wat belangrijk is , is dat ze netjes vlak op elkaar liggen, als ze dat niet doen duid dat op versletenheid. Kijk anders ook eens op mijn site daar kun je "naakt"gemonteerde veren spotten misschien wordt je daar wat wijzer van ..... (chassisswop) Volgens mij moet een dik akket 9 bladen hebben en voor je gevoel best wel een beetje rond zijn......

Succes ermee

Groetjes Bowy
Martin

Bericht door Martin »

Martin,

Op de site van paddock ( www.paddockspares.com ) staan er fotos van alle type bladveren. daar kan je misschien even kijken of het de goede zijn.
De bladen mogen niet van elkaar wijken, dat duid er op dat ze versleten zijn. Een beetje roest is niet erg, staalborstel er over heen en wat olie er op doet dan wonderen.
kijk ook even goed of de rubber bussen nog goed zijn, als je deze moet vervangen ben je ook nog wel even bezig.

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
The_dude

Bericht door The_dude »

Bussen vervangen met een pers steld niks voor.
Kost bijna niks om te laten vervangen en een nieuwe bus kost ook niet veel.
Dus dat mag in mijn ogen niet de beslissende faktor zijn.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
martin swarte

Heel goede tip, van die plaatjes van paddock!

Ik denk dat ze het wel kunnen gaan worden.

vr gr Martin
Plaats reactie