Tips Range Rover?
Tips Range Rover?
Beste,
Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een Range Rover van 88-90. Moet een V8 zijn op geel kenteken, liefst al op gas. Ga er 15-20K per jaar mee rijden, als 2de auto. Soms naar mijn werk (150km) als ik niet met de leasebak van mijn vriendin kan en voor leuke vakantie tripjes.
Nou is mijn vraag of je zoiets als klassieker of hobby auto verzekerd krijgt, en zo nee, trappen ze er wel in als je zo'n 'nieuwe' hebt op een oud chassis? Welk bedrag moet ik ongeveer op rekenen? Ik zag met de zoekfunctie al dat veel mensen bij Wiggers zitten en die hanteert een 15 jaar grens met klassiekers, geldt dat ook voor de RR?
Dan het volgende: Waar kan ik het beste naar uitkijken, een 3.5 of een 3.9? Zit er veel verschil tussen? Is er naast de motorinhoud nog een ander belangrijk verschil?? Wil het graag zo simpel mogelijk hebben, maar eentje uit eind jaren 70-begin 80 is me weer iets té simpel...
Verder valt het me op dat een handgeschakelde wat goedkoper/minder geliefd lijkt dan een Automaat. Kan iemand uit ervaring bevestigen dat je idd het beste voor een automaat kunt gaan?? Is natuurlijk ook afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar loopt een automaat bijv wat rustiger op de snelweg? (ja, daar zal ik toch de meeste km's verslijten.....)
Nou, dat was wel weer even genoeg, voor deze nog in de beginfase van het orienteren verkerende, misschien wel toekomstige Range Rover rijder.
Alvast bedankt voor de tips,
Joel
Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een Range Rover van 88-90. Moet een V8 zijn op geel kenteken, liefst al op gas. Ga er 15-20K per jaar mee rijden, als 2de auto. Soms naar mijn werk (150km) als ik niet met de leasebak van mijn vriendin kan en voor leuke vakantie tripjes.
Nou is mijn vraag of je zoiets als klassieker of hobby auto verzekerd krijgt, en zo nee, trappen ze er wel in als je zo'n 'nieuwe' hebt op een oud chassis? Welk bedrag moet ik ongeveer op rekenen? Ik zag met de zoekfunctie al dat veel mensen bij Wiggers zitten en die hanteert een 15 jaar grens met klassiekers, geldt dat ook voor de RR?
Dan het volgende: Waar kan ik het beste naar uitkijken, een 3.5 of een 3.9? Zit er veel verschil tussen? Is er naast de motorinhoud nog een ander belangrijk verschil?? Wil het graag zo simpel mogelijk hebben, maar eentje uit eind jaren 70-begin 80 is me weer iets té simpel...
Verder valt het me op dat een handgeschakelde wat goedkoper/minder geliefd lijkt dan een Automaat. Kan iemand uit ervaring bevestigen dat je idd het beste voor een automaat kunt gaan?? Is natuurlijk ook afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar loopt een automaat bijv wat rustiger op de snelweg? (ja, daar zal ik toch de meeste km's verslijten.....)
Nou, dat was wel weer even genoeg, voor deze nog in de beginfase van het orienteren verkerende, misschien wel toekomstige Range Rover rijder.
Alvast bedankt voor de tips,
Joel
Re: Tips Range Rover?
in ieder geval 1 antwoord
bij een klassieker verzekering zit je aan een max van 12.000km (als je lid bent van een club en verzekerd bij Wiggers)
bij een klassieker verzekering zit je aan een max van 12.000km (als je lid bent van een club en verzekerd bij Wiggers)
Re: Tips Range Rover?
Volgens mij kom je pas in aanmerking voor klassieker als je auto 15 jaar oud is.
En oldtimer als je auto 25 jaar oud is.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
En oldtimer als je auto 25 jaar oud is.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Tips Range Rover?
Joel, kijk goed wat je koopt en met name waar.
In het smoelenboek kan je diverse gegevens van mij vinden en waar ik de auto vandaan heb met de diverse problemen. Blijf daar gerust weg!!
Lees ook Jurjen Brouwer zijn pagina bedrijven, daar destilleer je heel veel uit mits het maar door 5 of meer mensen is ingevuld.
Jansen is een goed advies, kijk bij bedrijven.
Verzekering: Wiggers, semi classic pas op, jaarkilometerage is beperkt tot of 15- en in mijn geval Pronker adviesgroep Diemen tot 20.000 kms
(mag ik jouw zegeltjes van de pomp?
Nieuw en oud chassis: je geeft eigenlijk het antwoord al een beetje, als je spreekt over "er in trappen". Je blijft namelijk altijd met risico's rijden, en zeker als je onverhoopt een schade moet melden.
Automaat of schakelen: met een 3,5 literblok 8 cyl schakelen moet je knap om weten te gaan met je koppeling, plus dat de versnellingsbakken handgeschakeld niet de beste waren. Automaat blijft het beste en rustigste.
3,5 of 3,9: Ik heb me laten vertellen dat 3,5 van metaal is en 3,9 aluminium.
Metaal is sterker, maar hierover heb ik liever een andere prikker zijn mening zodat ik op dat punt ook wat kan opsteken.
Met jouw kilometerage kan ik alleen maar zeggen: "kijk uit waar je koopt en wat je koopt.
Succes, Jan moesman
In het smoelenboek kan je diverse gegevens van mij vinden en waar ik de auto vandaan heb met de diverse problemen. Blijf daar gerust weg!!
Lees ook Jurjen Brouwer zijn pagina bedrijven, daar destilleer je heel veel uit mits het maar door 5 of meer mensen is ingevuld.
Jansen is een goed advies, kijk bij bedrijven.
Verzekering: Wiggers, semi classic pas op, jaarkilometerage is beperkt tot of 15- en in mijn geval Pronker adviesgroep Diemen tot 20.000 kms
(mag ik jouw zegeltjes van de pomp?
Nieuw en oud chassis: je geeft eigenlijk het antwoord al een beetje, als je spreekt over "er in trappen". Je blijft namelijk altijd met risico's rijden, en zeker als je onverhoopt een schade moet melden.
Automaat of schakelen: met een 3,5 literblok 8 cyl schakelen moet je knap om weten te gaan met je koppeling, plus dat de versnellingsbakken handgeschakeld niet de beste waren. Automaat blijft het beste en rustigste.
3,5 of 3,9: Ik heb me laten vertellen dat 3,5 van metaal is en 3,9 aluminium.
Metaal is sterker, maar hierover heb ik liever een andere prikker zijn mening zodat ik op dat punt ook wat kan opsteken.
Met jouw kilometerage kan ik alleen maar zeggen: "kijk uit waar je koopt en wat je koopt.
Succes, Jan moesman
Re: Tips Range Rover?
J.A.J. Moesman schreef:
>
> 3,5 of 3,9: Ik heb me laten vertellen dat 3,5 van metaal is
> en 3,9 aluminium.
Beide zijn van aluminium, maar de 3.9 geldt als minder betrouwbaar (problemen met koppakkingen vanwege uitgeboorde cylinders)
Wouter
>
> 3,5 of 3,9: Ik heb me laten vertellen dat 3,5 van metaal is
> en 3,9 aluminium.
Beide zijn van aluminium, maar de 3.9 geldt als minder betrouwbaar (problemen met koppakkingen vanwege uitgeboorde cylinders)
Wouter
Re: Tips Range Rover?
JOEL, IK RIJ AL VANAF 1987 RR EN DE EERSTE JAREN EEN HANDBAK NU HEB IK EEN 300tDI DIESEL AUTOMAAT EN IK KAN JE VERTELLEN DAT DE ZF-BAK EEN STUKJE DEGELIJKER IS DAN DE HANDBAK VAN LANDROVER ZELF MAAR ALS ER IETS KAPOT IS BEN JE BIJ EEN AUTOMAAT AFHANKELIJK VAN EEN SPECIALIST IN AUTOMATEN EN ALS JE EEN HANDBAK HEBT EN JE BENT REDELIJK HANDIG KAN JE ER ZELF NOG E.E.A. AAN DOEN
TEVENS IS EEN AUTOMAAT FIJNER MET FILE RIJDEN EN IN DE STAD
GROETEN VAN RANGIE
TEVENS IS EEN AUTOMAAT FIJNER MET FILE RIJDEN EN IN DE STAD
GROETEN VAN RANGIE
Caps Lock??
Rangie,
vergeten de Caps Lock uit te zetten??
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
vergeten de Caps Lock uit te zetten??
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Tips Range Rover?
Heren, allemaal bedankt voor de tips!
Ik ga eens rustig op zoek. Als ik nog vragen heb, horen jullie het wel.
Joel
Ik ga eens rustig op zoek. Als ik nog vragen heb, horen jullie het wel.
Joel