help,ontzettende resonantie!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gilco(blue ranger)

help,ontzettende resonantie!!!

Bericht door gilco(blue ranger) »

hoi prikkers,

Ik heb met mijn RR een probleem.
Tijdens het rijden begint hij erg te resoneren en te trillen.
Nu heb ik mijn banden nagezien en 1 ervan had geen lood meer. Nu heb ik deze vervangen voor mijn reservewiel met lood (deze is nog geheel nieuw).
Het geluid komt niet wanneer ik aan het optrekken ben, maar zodra ik de koppeling in trap of mijn gas op 1 niveau houd dan weer wel.
Ik heb ook gekeken of ik speling op mijn lagers had maar tijdens het (opgekrikt) heen en weer bewegen gaf dit geen speling aan.

Heeft er iemand goed tips en of raad voor me want ik wil toch weer snel gaan baggeren met mijn 'blue ranger'.

gilco
Chris Visser

Re: help,ontzettende resonantie!!!

Bericht door Chris Visser »

Heb je de kruiskoppelingen en de cardanas zelf gecontroleerd? Bij mij was de achterste cardanas zichtbaar krom, heb er net een nieuwe onder gelegd, nu lijkt mijn 110 bijna net zo stil als een Range Rover ;-)

Chris
gilco(blue ranger)

Ik heb gevoeld of er speling op de kruiskoppelingen zat,maar dat was niet zo volgens mij.
Of mijn cardanas krom is heb ik niet kunnen zien.

groet gilco, met een trillende blue ranger (misschien goed voor m'n vrouw)
gilco(blue ranger)

Re: help,ontzettende resonantie!!!deel2

Ik heb nog een stuk gereden en kwam tot de conclusie dat hij eigenlijk altijd trilt.
Hoe hoger de snelheid hoe meer trillen. Dit houd pas op bij stilstand.
Ik heb RB te B gebeld en die zei dat het misschien aan de panhardstang kan liggen, deze zit ook op een 110.
Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes gilco

still trilling blue ranger
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Rubbers van locatiestangen vooras niet te veel speling?? of nog erger stang gebroken?? ( heb zelf dit geintje gehad met een 110 en kon niet hardermeer dan 75km/h zonder van de weg te trillen)
Groet Jan F.
gilco(blue ranger)

hoi jan

Had jij versleten rubbers of het ergere geval?
In ieder geval bedankt voor jullie tips

groetjes gilco
Chris Visser

Bericht door Chris Visser »

Bij mij was ook geen speling te voelen, maar met de as eraf kun je de kruisjes goed bewegen, en voel je wel of ze slecht zijn. In mijn geval was de knik in de as te zien door 1 wiel op te krikken en te draaien. Je kunt mischien ook (bij een 90/110 wel, maar RR weet ik niet) 1 cardanas er tijdelijk onderuit halen en met sper op de T-bak ff testrijden (voorzichtig natuurlijk).

suc6
Plaats reactie