Spuiten, rollen kwasten.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
H@ns

Spuiten, rollen kwasten.

Bericht door H@ns »

Wat is de gemiddelde temperatuur om strak te kunnen spuiten, rollen kwasten met 2 komponentenlak? Vandaag een stukkie gedaan met de kwast en die bleef er vanzelf aanplakken zo snel als het droog was.
The green No // 760 GLE

Re: Spuiten, rollen kwasten.

Bericht door The green No // 760 GLE »

H@ns,
Door de cohesiviteit van de twee componenten is een temperatuur van boven de 18 graden niet het beste advies omdat de verf niet zal "filmen".

Twee componenten met de kwast is een stofdroge omgeving niet hoger dan 18 graden het beste omdat de sinaasappel dan nog enigszins verdwijnt,

suc6.

Je hebt overigens wel een uniek modelletje als er een aantal kwassies plakken aan diverse spatborden

Don't let the bedbuggs bite

:Z Jan
H@ns

Bericht door H@ns »

Bedankt, scheelt me toch weer wat cellulitis. Vwb spuiten, de 2e laag aanbrengen na een 3 kwartier wachten of laten uitharden en waterproof opschuren. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar van mij mag het 17 graden worden :-)
AadG

Bericht door AadG »

rond middernacht schilderen ?
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Even wachten tot de nacht van donderdag op vrijdag. Dan heeft het geregend, is het iets koeler en is een hoop stof en insecten uit de lucht. Scheelt een hoop gepeuter met het pincet!
De dagen erna wordt het weer lekker warm en kan de lak goed uitharden.

Overigens heb ik 2 weken geleden (was toch ook best warm) de achterbak-binnenzijde gerold met een synthetische lak. Vloeide heel behoorlijk uit tot een redelijk gladde laag. Wel goed gebruik gemaakt van spuitverdunner. Dat haalt ook prima de resten weg van siliconenspray! Wat een vieze troep is siliconen; je ziet het niet totdat je gaat primen/lakken. De verf vloeit niet uit maar 'knijpt'samen tot kleine eilandjes verf. Pfoei.

Wordt niet high van de verdunner en stik niet in evt.verfnevel bij het spuiten! ;-)

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Plaats reactie