Ik kan een defender 90 td uit 1987 met 220000km op grijs kenteken kopen voor 5700. Vorig jaar zijn de turbo en de kop gereviseerd.
Is dit een redelijke prijs?
LaRo 90 de Prijs?
Re: LaRo 90 de Prijs?
Mijn wagen; een 110 uit '84 kostte mij 4150 Euro.
De teller stond op 285.000 en rond de 150.000 is er een andere motor in gegegaan: een gereviseerde Nissan Laurel.
Weinig roest op het chassis en de carosserie zag er op een paar deuken na goed uit.
Kijk of de motor goed loopt, hoeveel lekkage de wagen heeft en hoeveel roest je aan de onderkant hebt.
Daarvoor gebruik je een koevoet om er tegen aan te kloppen.
Kijk ook naar de wielen en de schijven.
Rij gerust een stuk om feeling met de wagen te krijgen, maar vergeet die af te tanken.
Kijk of de hoge en lage geering werkt en ook de difflock; die van mij was nagenoeg nooit gebruikt en geeft nu kuren.
Op deze site vind je 'aankoop' informatie: [members.lycos.nl]
Als je het mij vraagt; 5700 voor een defender? Of is het gewoon een 90 serie?
Die prijs mag er best zijn.
Je kunt altijd op afdingen; begin met 5200 Euro tot rond de 5500 Euro
Veel suc6!
Driver 110, Marco
De teller stond op 285.000 en rond de 150.000 is er een andere motor in gegegaan: een gereviseerde Nissan Laurel.
Weinig roest op het chassis en de carosserie zag er op een paar deuken na goed uit.
Kijk of de motor goed loopt, hoeveel lekkage de wagen heeft en hoeveel roest je aan de onderkant hebt.
Daarvoor gebruik je een koevoet om er tegen aan te kloppen.
Kijk ook naar de wielen en de schijven.
Rij gerust een stuk om feeling met de wagen te krijgen, maar vergeet die af te tanken.
Kijk of de hoge en lage geering werkt en ook de difflock; die van mij was nagenoeg nooit gebruikt en geeft nu kuren.
Op deze site vind je 'aankoop' informatie: [members.lycos.nl]
Als je het mij vraagt; 5700 voor een defender? Of is het gewoon een 90 serie?
Die prijs mag er best zijn.
Je kunt altijd op afdingen; begin met 5200 Euro tot rond de 5500 Euro
Veel suc6!
Driver 110, Marco
Ik wil niet veel zeggen maar met die kilometer stand is de motor wel toe aan revisie,zal mij toch wel drie maal bedenken voordat ik aan dit avontuur begon.
Rij ongeveer 80000km per jaar.
Groetjes Maurits.
Rij ongeveer 80000km per jaar.
Groetjes Maurits.
hmm; heb je opzich best gelijk in.
Maar ik kom wagens tegen die veel duurder zijn en ook best een pittig aantal kms hebben gereden.
Maar kun je je niet afvragen HOE er met de wagen gereden is?
Zit er een originele motor in?
Is deze al eens opgeknapt?
Kijk gewoon eens naar het geheel; knap niet gelijk af op een km stand.
Een gereviseerde motor (en de jouwe inleveren) heb je al voor iets meer dan 2000 Euro, dacht ik en wel bij VIS in Scheveningen.
Persoonlijk maak ik mij niet gelijk druk over de motor; tenslotte weet je toch nooit 100% zeker wat je in huis haalt, niet waar?
Groet, driver 110
Maar ik kom wagens tegen die veel duurder zijn en ook best een pittig aantal kms hebben gereden.
Maar kun je je niet afvragen HOE er met de wagen gereden is?
Zit er een originele motor in?
Is deze al eens opgeknapt?
Kijk gewoon eens naar het geheel; knap niet gelijk af op een km stand.
Een gereviseerde motor (en de jouwe inleveren) heb je al voor iets meer dan 2000 Euro, dacht ik en wel bij VIS in Scheveningen.
Persoonlijk maak ik mij niet gelijk druk over de motor; tenslotte weet je toch nooit 100% zeker wat je in huis haalt, niet waar?
Groet, driver 110