noodlijn 1124x4

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
driver110

noodlijn 1124x4

Bericht door driver110 »

Beste allemaal,

Ik heb een idee wat volgens mij een best goed idee is.
Daar deze site behoorlijk semi- proffesioneel aan het worden is, mis ik een zo genaamde NOODLIJN.
Vergelijk het met een 112 lijn voor LandRovers.

Als je even kijkt naar mijn vorige berichtje "eind goed, al goed" zie je dat ik in een soort noodsituatie belandde waarin ik zonder hulp van anderen niet uit kwam.
Ik kan wel uren wachten op een shovel of een voorbijkomende 4x4 (die heus niet zal stoppen voor iemand met een MAG lamp (groot) en onder besmeurd met modder, vol rode vlekken van mugge beten) wagen, maar dan kun je soms lang wachten.

Is het een idee om een telefoonlijst op te stellen met mensen die hun hulp aan bieden aan 4x4 of LandRovers?
Gespecificeerd met type wagen, trekhaak soort, lier, ervaringen, banden type, etc, etc
Tevens waar je woont en tot hoeveel km je bereidt bent te rijden om hulp te bieden.

Nu was Dries (3sBaars) bereidt ons te helpen en ik had zijn nummer bij me in de wagen, maar ik dorste niet omdat het 2-3 uur 's nachts was.
In de morgen wilde ik niet bellen omdat hij misschien naar zijn werk moest.

De ANWB helpt je ook niet (natuurlijk niet!) en de politie (die G-klasse heeft), zal je gelijk een procesverbaal opmaken, terwijl je eruit getrokken wordt...+alle rekeningen die op je afkomt...

We kunnen vrijwilligers vragen en uiteraard wordt die vergoed op benzinegeld of appeltaart.

Denk eens mee; een 1124x4 lijst!
Regio indeling, afstanden, type wagen, ervaringen, 'werktijden' of juist alleen de dagen dat je niet kunt, etc etc...
Is toch fantastisch?!!!
Kan iedereen redelijk gerust rondtouren/ baggeren omdat 'ie weet dat er hulp te krijgen is.

Nu deed ik het gewoon met alle risico's van dien, maar wat nou als ik echt goed vast zat en niemand bereidt was mij te helpen?
Diepe @!#$! Auto achterlaten, naar huis, bericht op internet plaatsen, afwachten, weer naar auto met hulp, auto tot dak weggezakt in water......

Denk er eens over na!
Misschien kunnen we wat met dit idee en wil ik best een nood site oprichten voor 4x4 of LandRover alleen.
En ja ik weet het; er zijn altijd mensen die je een loer uitdraaien of G-klasses/ mitsub**, Patr* of LandCr*** die je eruit moet halen, maar dat is je eigen risico of daar vinden we wel wat op.

DENK ER EENS OVER NA, mensen; dit is gebruiks gemak!
1 voor allen, allen voor 1!!!
En de noodlijn mag ten ALLERTIJDEN een camera meenemen om je situatie vast te leggen en op internet te verspreiden, hahahaaa!!

Greetz DaMarco, driver 110
Arno

Re: noodlijn 1124x4

Bericht door Arno »

Goed voorstel hoor! Ik doe wel mee.

Later meer info als het start.

Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde
Frank Korver

Bericht door Frank Korver »

Het idee is wel goed maar we moeten er met z'n allen er nog eens goed over nadenken. Voorbeeldje als ik s'nachts gebeld wordt door iemand die zo nodig na zonsondergang nog even het terrein in gaat ( in zijn uppie ) en vervolgens vast komt te zitten. Dan is mijn bereidtheid opdat moment iets minder moet ik je wel vertellen.

Kijk het is wat anders als iemand onderweg is naar huis en de Landrover laat het dan afweten, ja dan kan ik daar begrip voorhebben. Dan komen we bij het volgende brengen we elkaar dan helemaal naar huis toe of zorgen we gewoon dat de Landrover geborgen wordt het bekijken we daarna de situatie.

Ja zo kunnen we nog wel meer voorbeelden geven denk ik, blijf ik zeggen dat het een goed idee is.

grt Frank " Daktari " Korver
driver110

Bericht door driver110 »

Dag Frank,

Natuurlijk moeten er 'regels' zijn om gebruik te kunnen maken van deze service.
Wat je zegt over terrein rijden; lijkt mij wel iets van toepassing.
Wat is er mis om een nachttocht te gaan doen (zoals ik; zie eind, goed al goed verhaal), ik wist alleen niet dat ik goed in de @!#$ terecht zou komen.
Maar als je in je eentje erop uit trekt; dat is vragen om moeilijkheden!

Stel, he; er is een grote groep rijders bereidt elkaar te helpen, dan moeten we wel eerlijk tegen elkaar zijn.
Op basis van vertrouwen stellen wij ons ook ter beschikking.
Al dan niet tegen vergoeding...
En dan helpen we elkaar dan toch.
Maar als je het liever niet wilt, moet je je hiervoor niet opgeven.
Ik ga ervan uit dat iedereen een beetje hersenen heeft en weet wat 'ie zo ongeveer doet. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis.
Maar je moet niet gaan profiteren!
Dus je moet eerst zelf van alles hebben geprobeerd om jezelf eruit te halen.
Dat deed ik ook laatst.
En zelf had ik nrs bij me van mensen die mij heus er wel uit zouden halen.
Ik durfde het alleen niet, omdat ik niet zeker wist of zij dat wel zouden waarderen.
3sbaars en serious2a mag ik wel bellen, kreeg ik vandaag te horen...

Maar stel jezelf de vraag; is zo'n noodlijn wel van toepassing op jou?
Doe jij aan terreinrijden? Of heb je wel eens panne?
Is LaRo-rijders hulp niet beter en goedkoper dan een officiele instelling als ANWB, brandweer of weet ik veel wat?

Die noodlijn levert je misschien zelfs een vriendschap op?
In elk geval meer waarde aan het geheel....

Maar Frank; zo denk ik erover.
Als Dries vast zit, zelfs midden in de nacht; ga ik hem helpen.
Allicht zou ik het @!#$ vinden dat ik een mooie meid moet achterlaten (maar dan gaat de gsm uit!!!) of dat ik lekker lag te pitten, maar als ik er eenmaal ben zou ik het wel tof vinden dat ik hem mag helpen!

En mocht het zo zijn dat ik het idee krijg dat er mensen zijn die aan het profiteren zijn van deze lijndienst; dan haal ik mijzelf van de lijst.
Dat is mijn goed recht en keuze.

Frank; bedankt voor je reactie, ik neem het mee in mijn gedachte.
Ik weet niet of het iets wordt, deze noodlijn; maar alle ideeen zijn natuurlijk waardevol!

Groetjes, driver 110
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Tijdje geleden was dit verhaaltje ook op de landrover mailing list.
Zoiets is er al.
Weet de naam niet helemaal meer maar was iets met brothers .....
Berry weet er zeker meer van want zag zijn naam toen ook voorbij flitsen.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Reeg

Bericht door Reeg »

Dit alles is ontstaan uit het onderstaande, wellicht heb je hier iets aan.

REEGards

The Burmabright Brotherhood (B
Land Rover Owner mailing list
The Burmabright Brotherhood (B is a listing of fellow Land Rover owners who have offered assistance to those owners waylayed by the Rover Gods of Misfortune... translation, stranded far from home because their beloved lump of Burmabright is not feeling co-operative.

In order for this list to function more efficiently, A few rules of etiquette are proposed to be used when asking for assistance from a fellow BB member. This will hopefully help to reduce the instances of people getting "taken".

This list is for the use of
the list members only. In order to ask for help from someone on the list, you must be on the list as well. Naturally, if you are travelling with or come across someone in need of help who is not on the list, you may go to the list for help. You must remember, however, that as the recommending' list member, you are partially responsible for the actions of that person.
This list is not for commercial purposes. This doesn't mean that you can't put your business on the list, though. It means that the list is not to be used for commercial mailings or announcements. In addition, if you are affiliated with a Car oriented business, please note it on your listing.
Aid to a list member is completely voluntary. No one is required to help another list member, although they probably always will.
Beyond the bare nescessities of aid, don't ask for things that you know are a hardship for someone. If they can afford to offer it, they will do so.
Pay, or at least offer to pay, for any part or service you use. By the same token, we've all been stranded because of a problem with our Rovers, so we're not going to gouge each other, right?
A thank you note, either on the 'net or by snail mail is always nice.
john dekkers

Bericht door john dekkers »

Sorry, hoor ik vraag me toch af hoe, het iemand het in zijn hoofd haalt om
's avonds en/of 's nachts in zijn eentje het terrein in te duiken dan ook nog
in zo'n situatie verzeild raakt dat hij muurvast komt te staan.
En dan blijkt ook nog dat hij ook nog onvoorbereid het terrein induikt.
Geen lier? Geen grondanker?
Hij heeft maar een hulpmiddel namelijk een GSM en die gebruikt hij
dan niet.
Sorry, maar dat begrijp ik niet.
driver110

Bericht door driver110 »

Heejjj dank je wel REEG!
Dit is een leuk stukje.

Ik zal het bewaren en wie weet kunnen we hier in Nederland ook een lijst maken met vrijwilligers om braverikken als Aad en John eens uit de brand te helpen.
Maar dat gebeurd waarschijnlijk nooit, want zij doen 'dit soort dingen' niet zonder alles goed over te denken en alle risico's overwogen te hebben.
Dus voor die mensen is deze lijst waarschijnlijk niet....

Anyway; thanx!
Aad Koene

Eerst Rode Kaart Lezen

Bericht door Aad Koene »

Marco en Erik,

lees eerst de Rode Kaart in jullie vorige posting voordat je verder over dit idee wilt praten.

Neem daarna eerst contact met mij op hierover: 06-30257977

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Bob Nonnekens

Re: Eerst Rode Kaart Lezen

Bericht door Bob Nonnekens »

Jongens,

hou het gezellig s.v.p.! Zie ook mij reactie op rode kaart. Hier op het prikbord delen we ervaringen, maar daarmee hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn. Laten we elkaar vooral niet gaan bestrijden; haal er voor jezelf uit wat je gebruiken kan en vergeet wat je niet aanstaat. En natuurlijk mag je een keer je stem verheffen om medeprikkers te waarschuwen voor dingen die link zijn...

Bob
Marc (A)

Bericht door Marc (A) »

Goed idee.

Hoewel het beslist niet leuk zal zijn als je met veel pijn en moeite toch maar hebt besloten om iemand midden in de nacht zijn bed uit te bellen en die vervolgens echt niet kan komen.
Plaats reactie