defenderspiegels
defenderspiegels
Hoi
Ik heb een setje defender spiegels liggen maar het schroefdraad in de aluminium plaat om te monteren op je scharnier is eruit.... iemand ervaring met groter tappen hiervan ofzo? of moet ik het dicht laten lassen (alu) en dan boren en dan tappen. Dit omdat er vrij weinig ruimte is om een groter gat te maken dan de nu aanwezige M6......
Iemand suggestie ze moeten er nl wel op voor de APK!
Groetjes Bowy
Ik heb een setje defender spiegels liggen maar het schroefdraad in de aluminium plaat om te monteren op je scharnier is eruit.... iemand ervaring met groter tappen hiervan ofzo? of moet ik het dicht laten lassen (alu) en dan boren en dan tappen. Dit omdat er vrij weinig ruimte is om een groter gat te maken dan de nu aanwezige M6......
Iemand suggestie ze moeten er nl wel op voor de APK!
Groetjes Bowy
Re: defenderspiegels
kan je niet iets van een alu busje erin lijmen en daar dan m6 weer in tappen?
Steven
Steven
alu busjes erin lijmen??? Nooit van gehoord waar kan ik zoiets krijgen?
Bowy
Bowy
je kan toch gewoon van een aluminium buisje een stukje afzagen en die erin vast lijmen en dan kan je daar weer een tap indraaien.
appeltje eitje zou ik zeggen
Steven
appeltje eitje zou ik zeggen
Steven
Hallo Bowy,
Een oplossing is misschien om aluminiumpasta hiervoor te gebruiken.
dit is een goedje dat met twee componenten werkt,twee kokertjes naast elkaar ieder met een component,als je achterop drukt komt er uit beiden even veel en dat mix je met een schroevendraaier of zo.
Goedje in de gaten smeren en hard laten worden en dan proberen om er draad in te tappen.
Heb er zelf eens een uitgevreten waterpomphuis mee gerepareerd en dat zit nog steeds goed.of het ook trekkrachten van schroefdraad aankan weet ik niet...
Ik heb zelf alupasta van Loctite gebruikt maar het is er ook van bison of JB weld. Het is te verkrijgen bij de betere autoshops .
succes, Tom
Een oplossing is misschien om aluminiumpasta hiervoor te gebruiken.
dit is een goedje dat met twee componenten werkt,twee kokertjes naast elkaar ieder met een component,als je achterop drukt komt er uit beiden even veel en dat mix je met een schroevendraaier of zo.
Goedje in de gaten smeren en hard laten worden en dan proberen om er draad in te tappen.
Heb er zelf eens een uitgevreten waterpomphuis mee gerepareerd en dat zit nog steeds goed.of het ook trekkrachten van schroefdraad aankan weet ik niet...
Ik heb zelf alupasta van Loctite gebruikt maar het is er ook van bison of JB weld. Het is te verkrijgen bij de betere autoshops .
succes, Tom
Zijn die spiegeltjes voor op jouw spatborden niet voldoende dan? Of heb je ze eraf gereden........
Gr.
Noud109
Gr.
Noud109
hallo bowy
bij de betere ijzerzaken en garages is ook een soort veer wat "Heliciol" heet
als het teminste goed is wat ik schijf.
hierbij boor je het gat op waar het schoefdraad stuk is ,de speciale tap er door ,helicoil er in draaien en klaar is boby.
de helicoil is een trapezium voormige veer die in het materiaal wordt gedraait,zeg maar als een veer.
hierdoor wordt het nog sterker als origineel.
werkt ook goed in kunstof
succes
Ernst-jan,"Groene 130"
bij de betere ijzerzaken en garages is ook een soort veer wat "Heliciol" heet
als het teminste goed is wat ik schijf.
hierbij boor je het gat op waar het schoefdraad stuk is ,de speciale tap er door ,helicoil er in draaien en klaar is boby.
de helicoil is een trapezium voormige veer die in het materiaal wordt gedraait,zeg maar als een veer.
hierdoor wordt het nog sterker als origineel.
werkt ook goed in kunstof
succes
Ernst-jan,"Groene 130"
Bowy,
Ik zou je spiegel eens meennemen naar Grobo en daar even informeren aan de balie wat voor mogelijkheden zij hebben.
succes,
Jan Aart
Ik zou je spiegel eens meennemen naar Grobo en daar even informeren aan de balie wat voor mogelijkheden zij hebben.
succes,
Jan Aart
Hee jongens! Hartstikke bedankt voor alle goede adviezen! Ga er mee aan de slag, de reden dat ik ze erop wil is dat een van m mijn kleine ronde een barstje heeft en ik wel een erg grote dode hoek heb
Ga geloof ik de helicoil en de grobo eens proberen!
Groetjes Bowy
Ga geloof ik de helicoil en de grobo eens proberen!
Groetjes Bowy
Volgens mij is bij gebruik van een helicoill de oplossing duurder dan twee nieuwe spiegels.
Vijf of zes jaar geleden er een in de cilinderkop van een XL500 laten zetten. Als ik me niet vergis was de helicoil een paar gulden en de tang om hem er in te zetten meer dan honderd.
Vijf of zes jaar geleden er een in de cilinderkop van een XL500 laten zetten. Als ik me niet vergis was de helicoil een paar gulden en de tang om hem er in te zetten meer dan honderd.
Hallo Bowy,
We hebben vorig jaar andere spiegels op een range rover geplaatst en hier was de schroefdraad ook dol
Hebben toen jack-nuts gebruikt.
Zijn volgens mij bij elke ijzerwaren handel te koop.
[www.rivet.co.uk]
m.vr.gr.
Benny
We hebben vorig jaar andere spiegels op een range rover geplaatst en hier was de schroefdraad ook dol
Hebben toen jack-nuts gebruikt.
Zijn volgens mij bij elke ijzerwaren handel te koop.
[www.rivet.co.uk]
m.vr.gr.
Benny
bowy,
Ik kon vanmiddag even niet op de naam komen maar een helicoil is een goed alternatief, je hebt hier allleen wel een speciale tap voor nodig en die zijn nogal kostbaar. Als je besluit om je spiegel met een helicoil te repareren dan moet je maar je me maar even mailen misschien weet ik iemand die zo'n tap heeft.
succes,
jan aart
p.s een vriend van me heeft z'n 109 IIa kortgeleden laten keuren (brandweerrood) en die heeft een nieuw spiegeltje laten snijden bij Bossina (nabij de museumbrug)
Ik kon vanmiddag even niet op de naam komen maar een helicoil is een goed alternatief, je hebt hier allleen wel een speciale tap voor nodig en die zijn nogal kostbaar. Als je besluit om je spiegel met een helicoil te repareren dan moet je maar je me maar even mailen misschien weet ik iemand die zo'n tap heeft.
succes,
jan aart
p.s een vriend van me heeft z'n 109 IIa kortgeleden laten keuren (brandweerrood) en die heeft een nieuw spiegeltje laten snijden bij Bossina (nabij de museumbrug)
Bowy,
een klein stukje van spiegelvoet afslijpen (tussen de spiegelsteun en het voetje) en een platte moer gebruiken werkt ook bijzonder goed en kost bijzonder weinig.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
een klein stukje van spiegelvoet afslijpen (tussen de spiegelsteun en het voetje) en een platte moer gebruiken werkt ook bijzonder goed en kost bijzonder weinig.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Hoi benny,
De link werkt bij mij niet ben nl wel benieuwd!
Groetjes Bowy
De link werkt bij mij niet ben nl wel benieuwd!
Groetjes Bowy
Idd Aad had ik nog niet aangedacht (stom eigenlijk ) ga ik ook nog eens naar kijken!
Groetjes BOwy
Groetjes BOwy
Grobo?
Wat is dat? in de buurt van Gro-ningen?
ik ken wel Fabory-Center. Die heeft o.a. overmaatse schroeven. Dat is mogelijk ook een optie.
[www.faborycentres.com]
(geen verkoop aan particulieren, maar als je verteld dat je namens een bedrijf komt, kun je contant betalen. Ook enkele stuks.
Wat is dat? in de buurt van Gro-ningen?
ik ken wel Fabory-Center. Die heeft o.a. overmaatse schroeven. Dat is mogelijk ook een optie.
[www.faborycentres.com]
(geen verkoop aan particulieren, maar als je verteld dat je namens een bedrijf komt, kun je contant betalen. Ook enkele stuks.
Hoi Martin, (je bent nu wel ineens actief op het prikbord ; zie ik!! )
Fabory center en Grobo zijn hetzelfde (heette vroeger Grobo)
Groetjes Bowy
Fabory center en Grobo zijn hetzelfde (heette vroeger Grobo)
Groetjes Bowy
Wat een moeilijk gedoe allemaal!
Ik heb nog wel een setje gebruikte liggen. Moet je alleen even weer een beetje zwarte verf opsmeren aan de voetjes. Kan je ophalen voor een Big Mac
Jos (Almelo)
Ik heb nog wel een setje gebruikte liggen. Moet je alleen even weer een beetje zwarte verf opsmeren aan de voetjes. Kan je ophalen voor een Big Mac
Jos (Almelo)
Hoi Jos ik kan je mailadres nergens vinden... Kun jij mij even mailen? of bellen 06-19438576
Groetjes BOwy
Groetjes BOwy
Eh, die Big Mac moet natuurlijk niet al in Groningen zijn aangeschaft he?
Jos
Jos