Invoeren Duitsland
Invoeren Duitsland
Wil graag Discovery TDI/TD5 invoeren uit Duitsland maar tevens in Nederland op grijs kenteken rijden. Denk eraan om geel naar Nederland te halen (dus excl. BPM), ombouwen en dan in te voeren.
Iemand ervaring mee?
Ombouwen eenvoudig of kostbaar?
Later dan nog terug op geel te krijgen?
Ben benieuwd naar reacties.
Iemand ervaring mee?
Ombouwen eenvoudig of kostbaar?
Later dan nog terug op geel te krijgen?
Ben benieuwd naar reacties.
Re: Invoeren Duitsland
Hoi Roald,
Ik weet niet exact wat er voor nodig is om een Disco om te bouwen naar grijs maar dat is wel terug te vinden op de list volgens mij zit je met een standaard disco met een volledig tussen schoot om dat de bovenkant van het dak niet 25 cm hoger is dan de deur. Maar mag ik vragen waarom je hem eerst als geel wil importeren en dus de BTW betalen de dan pas ombouwen naar grijs en niet eerst ombouwen naar grijs voor je hem importeert. het importeren vals wel mee, het steld niet veel meer voor dan een APK.
Succes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Ik weet niet exact wat er voor nodig is om een Disco om te bouwen naar grijs maar dat is wel terug te vinden op de list volgens mij zit je met een standaard disco met een volledig tussen schoot om dat de bovenkant van het dak niet 25 cm hoger is dan de deur. Maar mag ik vragen waarom je hem eerst als geel wil importeren en dus de BTW betalen de dan pas ombouwen naar grijs en niet eerst ombouwen naar grijs voor je hem importeert. het importeren vals wel mee, het steld niet veel meer voor dan een APK.
Succes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Invoeren Duitsland
Jorrit,
Het is de bedoeling om de disco eerst naar NL te halen, dan om te bouwen en dan pas aan te bieden aan het RDW. Of adviseer je de ombouw in D te (laten) doen?
Roald
Het is de bedoeling om de disco eerst naar NL te halen, dan om te bouwen en dan pas aan te bieden aan het RDW. Of adviseer je de ombouw in D te (laten) doen?
Roald
Re: Invoeren Duitsland
Houd er rekening mee, dat als de auto in Duitsland geen "grijs kenteken" heeft gehad, je in Nederland toch BPM-plichtig bent. In Duitsland heet zoiets LKW-Zulassung. Daar ombouwen en keuren en dan naar Nederland halen is dan een stuk voordeliger.
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
Re: Invoeren Duitsland
Je kan een Discovery zonder problemen invoeren in Nederland.
Het dak is precies 25cm hoog dus een tussenschot van 30 cm voldoet en de ramen in de laadruimte moeten geblindeerd worden alleen een ruit aan de rechterzijd mag open blijven.
In Duitsland zijn de Discovery's altijd 'geel'. Maar daar kennen ze de BPM niet dat is alleen in Nederland.
Een auto is altijd bpm plichtig alleen op een grijs kenteken krijg je vrijstelling van het afdragen van de BPM.
De volgorde is eerst een auto kopen, ombouwen dat de auto aan de eisen voor de grijs kentekenwet voldoet en dan aanbieden voor een kenteken keuring bij het RDW.
Zie ook de website van het RDW en Douane
Succes Frank
Het dak is precies 25cm hoog dus een tussenschot van 30 cm voldoet en de ramen in de laadruimte moeten geblindeerd worden alleen een ruit aan de rechterzijd mag open blijven.
In Duitsland zijn de Discovery's altijd 'geel'. Maar daar kennen ze de BPM niet dat is alleen in Nederland.
Een auto is altijd bpm plichtig alleen op een grijs kenteken krijg je vrijstelling van het afdragen van de BPM.
De volgorde is eerst een auto kopen, ombouwen dat de auto aan de eisen voor de grijs kentekenwet voldoet en dan aanbieden voor een kenteken keuring bij het RDW.
Zie ook de website van het RDW en Douane
Succes Frank
Re: Invoeren Duitsland
Hoi Ronald,
ik heb zojuist mijn Defender terug van de RDW, met nl kenteken en grijs.
Ik heb hem laten ombouwen bij Saris in Valburg. (zeker niet aan te raden om het daar te doen, ze zijn veeeeeeel te duur, het duurde 7 weken, eerste keuring werd ie af gekeurd om dat ze het schot niet goed hadden geplaatst en toen ik de auto op kwam halen wouden ze mij nog 800 euro meer laten betalen dan dat afgesproken was).
Ik het ombouwen van een Disco moet makkelijk zelf te doen zijn en de auto naar de keuring brengen ook ( je kan hiervoor een "tijdelijk kenteken" krijgen voor 1 dag).
Succes.
ik heb zojuist mijn Defender terug van de RDW, met nl kenteken en grijs.
Ik heb hem laten ombouwen bij Saris in Valburg. (zeker niet aan te raden om het daar te doen, ze zijn veeeeeeel te duur, het duurde 7 weken, eerste keuring werd ie af gekeurd om dat ze het schot niet goed hadden geplaatst en toen ik de auto op kwam halen wouden ze mij nog 800 euro meer laten betalen dan dat afgesproken was).
Ik het ombouwen van een Disco moet makkelijk zelf te doen zijn en de auto naar de keuring brengen ook ( je kan hiervoor een "tijdelijk kenteken" krijgen voor 1 dag).
Succes.
Re: Invoeren Duitsland
Ben ik toch benieuwd, om het zeker te weten, wat voor soort kenteken de auto in Duitsland had, en of je BPM betaald hebt of niet?
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
Re: Invoeren Duitsland
Hoi Danny,
in duitsland hebben ze geen grijs kenteken regels of iets wat er op lijkt. Het was dus gewoon een personen wagen (PKW). Ik heb geen BPM betaald. Je neemt de auto gewoon mee de grens over (ff regelen met de vorige eigenaar dat de verzekering die dag gewoon door loopt, of voor af een tijdelijk kenteken aanvragen bij de RDW of douane). Meld de auto z.s.m. af bij een postkantoor in duitsland (kenteken platen meenemen en de FZB (fahrzeugbrief). Stal de auto ergens waar ie niet op de openbare weg staat. Ga het ding lekker ombouwen volgens de regels van de RDW (een disco kan met 30 cm scho en geblindeerde ramen). Regel bij de land rover importeur een CVO (certificaat van origine), kost 100 euro.
Auto laten keuren bij de RDW en meteen daar de import regelen kost je +/- 400 euro. Je krijgt een tijdelijk kentekenbewijs hiermee kan je kentekenplaten laten maken.... klaar ben je.
succes
Emiel
in duitsland hebben ze geen grijs kenteken regels of iets wat er op lijkt. Het was dus gewoon een personen wagen (PKW). Ik heb geen BPM betaald. Je neemt de auto gewoon mee de grens over (ff regelen met de vorige eigenaar dat de verzekering die dag gewoon door loopt, of voor af een tijdelijk kenteken aanvragen bij de RDW of douane). Meld de auto z.s.m. af bij een postkantoor in duitsland (kenteken platen meenemen en de FZB (fahrzeugbrief). Stal de auto ergens waar ie niet op de openbare weg staat. Ga het ding lekker ombouwen volgens de regels van de RDW (een disco kan met 30 cm scho en geblindeerde ramen). Regel bij de land rover importeur een CVO (certificaat van origine), kost 100 euro.
Auto laten keuren bij de RDW en meteen daar de import regelen kost je +/- 400 euro. Je krijgt een tijdelijk kentekenbewijs hiermee kan je kentekenplaten laten maken.... klaar ben je.
succes
Emiel