Ik merk dat tijdens het koppelen het pedaal af en toe niet meer helemaal terug omhoog komt, het laatste stukje moet ik dan even helpen met omhoog duwen.
Kan dit kwaad, en wat kan ik hieraan doen?
Ik rijd een Freelander TD4 uit 2003.
Alvast bedankt voor je reactie.
koppelingspedaal komt niet helemaal terug
Re: koppelingspedaal komt niet helemaal terug
Een beetje speling op het pedaal is normaal... meestal moet je dan het pedaal een klein beetje intrappen voor dat de kabel/cilinder in beweging komt.
Het kan zijn dat de veer die deze terug trek lam is, misschien zit de mat ergens tussen of je de cilinder / kabel (ik weet niet of er een hydrolische koppeling op een freelander zit) is aan vervanging toe.
Bij een kabel komt er vuil in de tussen de kabel en de beschermingshoes... deze loopt dan zwaar, kan gaan roesten enzo...
mocht dit het euvel niet oplossen... tja dan zit het misschien bij de druklager en of slave cilinder
Het kan zijn dat de veer die deze terug trek lam is, misschien zit de mat ergens tussen of je de cilinder / kabel (ik weet niet of er een hydrolische koppeling op een freelander zit) is aan vervanging toe.
Bij een kabel komt er vuil in de tussen de kabel en de beschermingshoes... deze loopt dan zwaar, kan gaan roesten enzo...
mocht dit het euvel niet oplossen... tja dan zit het misschien bij de druklager en of slave cilinder