Onze defender 90 td5 geeft de laatste week problemen met schakelen. Hij kan dan niet meer in zijn achteruit of hij blijft in de versnelling vast staan. Ontkoppelen is dan ook niet mogelijk. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is dat de versnellingsbak of de koppeling? Voor we de auto wegbrengen of zelf aan de gang gaan is het wel fijn als we er iets meer over weten. Wie kan ons helpen en herkent dit probleem?
gr,
Edwin
schakelprobleem td5
Re: schakelprobleem td5
Edwin,
Je zou kunnen beginnen met te controleren of er nog remvloeistof in het reservoir van de hoofdkoppelingscylinder zit. Met een beetje mazzel/pech is dat niet zo en heb je meteen de oorzaak van de kwaal te pakken. Bijvullen alleen zal je niet heel veel verder helpen, waarschijnlijk moet je dan ook even ontluchten.
Zowel de hoofd- als ook de hulpcylinder staan er bekend om dat ze niet het eeuwige leven hebben. Ze kosten gelukkig niet de hoofdprijs maar je moet wel even sleutelen om ze te vervangen.
Mvrgr, Hugo
Je zou kunnen beginnen met te controleren of er nog remvloeistof in het reservoir van de hoofdkoppelingscylinder zit. Met een beetje mazzel/pech is dat niet zo en heb je meteen de oorzaak van de kwaal te pakken. Bijvullen alleen zal je niet heel veel verder helpen, waarschijnlijk moet je dan ook even ontluchten.
Zowel de hoofd- als ook de hulpcylinder staan er bekend om dat ze niet het eeuwige leven hebben. Ze kosten gelukkig niet de hoofdprijs maar je moet wel even sleutelen om ze te vervangen.
Mvrgr, Hugo
Ik heb dit probleem in de lage gearing gehad, flink met wd 40 gespoten toen was het weg, maar ik kan uit je verhaal niet opmaken of er sprake is van stroef schakelen oid?
nee,als je eenmaal weer kunt schakelen gaat het soepel alsof er niets aan de hand is
Dan kan ik je niet helpen, wachten op de Aadjes de Vonkjes en mensen als Bowy.
kijk ook even of er nog wel olie in je versnellingsbak zit , dit is in het verleden ook bij mijn bak het geval geweest, gelukkig geen blijvende schade.