Boete grijs kenteken oldtimer
Boete grijs kenteken oldtimer
Hallo prikkers, heeft iemand ervaring met de mogelijke boete bij een oldtimer laro (>25 jaar dus) die grijs kenteken heeft, maar waar van de inrichtingseisen in afgeweken. Bv ramen in hardtop of bankje geplaatst. Groet Wim
Re: Boete grijs kenteken oldtimer
Ik denk dat de kans op een boete in de praktijk niet zo groot zal zijn.
Bij een ongeluk zou de verzekering mogelijk moeilijk kunnen doen, zéker als in de auto passagiers aanwezig zijn.
Als de politie moeilijk wil doen kan er nog best een flinke boete worden gegeven denk ik, niet voldoen aan de inrichtingseisen, kenteken komt niet overeen met type voertuig.
Omkeuren niet verstandiger?
Bij een ongeluk zou de verzekering mogelijk moeilijk kunnen doen, zéker als in de auto passagiers aanwezig zijn.
Als de politie moeilijk wil doen kan er nog best een flinke boete worden gegeven denk ik, niet voldoen aan de inrichtingseisen, kenteken komt niet overeen met type voertuig.
Omkeuren niet verstandiger?
politie zal nooit moeilijk doen, het is namelijk een belasting maatregel (ook de inrichtingseisen) en de douane is de enige aangewezen persoon om in deze op te treden. je krijgt dan een naheffing van het genoten " voordeel" en een boete van meestal voordeel x twee, alleen je voordeel is nul. dus wordt er nooit wat mee gedaan!
mvgr. marcel vonk
mvgr. marcel vonk
Deels waar. Geel rijden, maar grijs kenteken zou naheffing wegenbelasting en/of BPM betekenen, maar beiden zijn niet meer van toepassing door de leeftijd van het voertuig.
Echter personen vervoeren op een niet daarvoor ingerichtte plaats (bankje achter) in een grijs kenteken wagen is bij wet verboden en de politie zal hiervoor zeker een prentje uitdelen, welke niet echt mis is.
Je kunt hewt vergelijken met personen vervoeren in de achterbak van een pick-up.
Over eventuele raampjes zou ik me geen zorgen maken, omdat niemand weet welke uitvoeringen militair danwel civiel ooit vervaardigd zijn. Daar kun je altijd wel een verhaal bij verzinnen, dat de uitvoering die je hebt zo standaard was.
Echter personen vervoeren op een niet daarvoor ingerichtte plaats (bankje achter) in een grijs kenteken wagen is bij wet verboden en de politie zal hiervoor zeker een prentje uitdelen, welke niet echt mis is.
Je kunt hewt vergelijken met personen vervoeren in de achterbak van een pick-up.
Over eventuele raampjes zou ik me geen zorgen maken, omdat niemand weet welke uitvoeringen militair danwel civiel ooit vervaardigd zijn. Daar kun je altijd wel een verhaal bij verzinnen, dat de uitvoering die je hebt zo standaard was.
Ik denk inderdaad dat de boete van de belastingen/douane enz. in de praktijk niet zo snel voorkomt. Het is alleen foute boel als jr brokken maakt met een passagier achterin. Dan krijg je boetes en verzekeringen die niet uitbetalen enzo waarvan de laatste denk ik financieel erg vervelend kan worden. Zolang je maar iemand achterin meeneemt valt het wel mee denk ik.
Arnold.
Boete van belastingdienst kan aardig oplopen. De politie kan bij controle echter wel je kentekenbewijs innemen bij het niet voldoen aan de inrichtingseisen. Beetje geluk krijg je dan een zogenaamde 3 weken regeling (binnen 3 weken herstellen in orginele staat en laten zien) of ze ze sturen je kentekenbewijs naar de RDW en mag je hem daar opniew laten keuren.
Groeten Robert
Groeten Robert