koppeling SIII vervangen
koppeling SIII vervangen
Nou moet 't er toch van komen: de koppeling van mijn SIII LWB 6cyl is wel erg slecht aan het worden.
Het volgende is het geval:
Koppeling grijpt pas op het allerlaatste moment.
Koppeling slipt in de derde onder veel druk
En natuurlijk het al eerder genoemde zingen bij het ontkoppelen (clutch release bearing, maar wat is dat in het Nederlands?)
mijn vraag is nu: wat moet er vervangen worden, waar is het te koop en wat kost het?
BVD en MVG
Het volgende is het geval:
Koppeling grijpt pas op het allerlaatste moment.
Koppeling slipt in de derde onder veel druk
En natuurlijk het al eerder genoemde zingen bij het ontkoppelen (clutch release bearing, maar wat is dat in het Nederlands?)
mijn vraag is nu: wat moet er vervangen worden, waar is het te koop en wat kost het?
BVD en MVG
Re: koppeling SIII vervangen
Hoe je het moet vervangen weet ik niet precies. Zelf heb ik een chassis zonder opbouw, dus dan is overal makkelijk bij te komen.
Bij paddock staat in ieder geval de volgende aanbieding, maar of er verschil zit in kwaliteit weet ik niet:
[www.paddockspares.com]
Bij paddock staat in ieder geval de volgende aanbieding, maar of er verschil zit in kwaliteit weet ik niet:
[www.paddockspares.com]
Drukgroep, koppelingsplaat, toplager indien ingesleten, druklager, koppelingsarm indien slijtage sporen te zien zijn, nylon krammetje, en voor de zekerheid koppelings hoofd - en werkcilinder.
Voor de kosten zou ik informeren bij de verschillende onderdelenleveranciers.
Kosten vallen overigens nogal mee.
Je zou eventueel ook de achterste krukaskeerring kunnen vervangen vooral als er sporen van olielekkage zijn, je kan er nu goed bij. Controleer ook even de starterskrans.
Groet,
Jan
Voor de kosten zou ik informeren bij de verschillende onderdelenleveranciers.
Kosten vallen overigens nogal mee.
Je zou eventueel ook de achterste krukaskeerring kunnen vervangen vooral als er sporen van olielekkage zijn, je kan er nu goed bij. Controleer ook even de starterskrans.
Groet,
Jan
Wellicht kan je het vervangen uitstellen door de koppeling af te stellen (voor het pedaal zit een gesloten kastje waar je je koppeling kan stellen).
Bij het vervangen van de koppeling moet je ook de drukgroep en het druklager vervangen, meestal zijn die er net zo slecht aan toe.
Apke
Bij het vervangen van de koppeling moet je ook de drukgroep en het druklager vervangen, meestal zijn die er net zo slecht aan toe.
Apke
en de toplager kun je beter ook meteen vervangen. je hebt toch alles open liggen en het scheeld je en hoop werk als de oude later een keer kapot gaat
martin
martin
Het is natuurlijk maar hoe duur je het wil maken, ik ben van mening dat een drukgroep meerdere koppelingplaten meegaat.
Krammetje en druklager wel erbij nemen.
Toplager kost ook niks maar sommige imitatie onderdelen zijn slecht van maatvoering, bij mij kon ik hem zo in het vliegwiel laten vallen.
Gr Cees
Krammetje en druklager wel erbij nemen.
Toplager kost ook niks maar sommige imitatie onderdelen zijn slecht van maatvoering, bij mij kon ik hem zo in het vliegwiel laten vallen.
Gr Cees
drukgroepen gaan ook meestal meerdere koppelingsplaten mee maar het hangt ook van de rijstijl af
Mensen alvast bedankt voor de informatie. Inderdaad vallen de prijzen erg mee (zeker als je het vergelijkt met het freelanderkoppelings-verhaal wat ik gisteren bij de garage heb laten doen...)!
als je niet direct hoeft te rijden met de laro kun je koppelingsplaat en drukgroep demonteren om te kijken hoe de drukgroep eraan toe is en dan zie je wel of je die ook moet vervangen
martin
martin
alles vervangen, het ligt nu open.
vaak weet je de history ook niet van de auto
vaak weet je de history ook niet van de auto