waarschuwingslampje remmen
waarschuwingslampje remmen
Beste Prikkers,
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Land Rover 130 300 TDI 1998. Deze auto uit Duitsland gehaald en ingevoerd in Nederland, na mijn vakantie in mei gaat de slijptol erin en wordt de LR omgebouwd tot camper.
Nu ben ik bezig om een aantal kleine stroringen op te lossen (mechanisch en elektrisch).
De volgende storing krijg ik niet uit mijn auto op dit moment:
Wat kan er aan de hand zijn als het waarschuwings lampje van de remmen blijft branden op het dashboard?
Het volgende is gecheckt:
- Remvloeistof oke
- geen sensor voor remblokken slijtage
- geen elektrische aansluiting op rembekrachtiger.
Wat ik niet meet is 12 V bij de aansluitstekkertjes van de niveau sensor van de remvloeistof. klopt dit??
Wat kan de storing veroorzaken en hoe kan het opgelost worden.
Alvast bedankt,
Arie
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Land Rover 130 300 TDI 1998. Deze auto uit Duitsland gehaald en ingevoerd in Nederland, na mijn vakantie in mei gaat de slijptol erin en wordt de LR omgebouwd tot camper.
Nu ben ik bezig om een aantal kleine stroringen op te lossen (mechanisch en elektrisch).
De volgende storing krijg ik niet uit mijn auto op dit moment:
Wat kan er aan de hand zijn als het waarschuwings lampje van de remmen blijft branden op het dashboard?
Het volgende is gecheckt:
- Remvloeistof oke
- geen sensor voor remblokken slijtage
- geen elektrische aansluiting op rembekrachtiger.
Wat ik niet meet is 12 V bij de aansluitstekkertjes van de niveau sensor van de remvloeistof. klopt dit??
Wat kan de storing veroorzaken en hoe kan het opgelost worden.
Alvast bedankt,
Arie
Re: waarschuwingslampje remmen
hoi Arie,
ik kan het op de tekeningen(elec schema) niet vinden of er een sensor op het "verdeel blokje zit maar somige autos hebben deze wel. deze verdeel blok vind je binnen een cm of 30 rond je hoofdremcillinder , ik dacht dat deze onder de bekrachtiger op het binnenscherm of tegen de bulkhead zat. als je de leidingen van af de hoofd remcilinder volgt kom je hem tegen.
het kan zijn dat hier een sensor op zit die de rem druk meet.
als je de stekker van de vlotter van je vloeistof resevoir trekt gaat dan het lampje uit??
of probeer met een draadje de twee polen door te lussen gaat nu het lampje uit??
suc6 Groet Andrew.
ik kan het op de tekeningen(elec schema) niet vinden of er een sensor op het "verdeel blokje zit maar somige autos hebben deze wel. deze verdeel blok vind je binnen een cm of 30 rond je hoofdremcillinder , ik dacht dat deze onder de bekrachtiger op het binnenscherm of tegen de bulkhead zat. als je de leidingen van af de hoofd remcilinder volgt kom je hem tegen.
het kan zijn dat hier een sensor op zit die de rem druk meet.
als je de stekker van de vlotter van je vloeistof resevoir trekt gaat dan het lampje uit??
of probeer met een draadje de twee polen door te lussen gaat nu het lampje uit??
suc6 Groet Andrew.
andrew bedoelt de brake failure switch.
die geeft een probleem aan in het circuit en sluit het defcte circuit af.
er zit een contactje op wat je er af kan draaien.
als je nu in het gat kijkt moet je een asje zien met een holle uitsparing, dit moet in het midden staan.
is dit niet zo dan staat ie dus of links of rechts in het gat
dan moet je gaan zoeken onder de auto naar een lekje.
dit is bij de series zo, maar denk dat het ook op de defs zit.
als je het stekketje van dat contactje haalt moet het lampje uitgaan
suc6 paul
die geeft een probleem aan in het circuit en sluit het defcte circuit af.
er zit een contactje op wat je er af kan draaien.
als je nu in het gat kijkt moet je een asje zien met een holle uitsparing, dit moet in het midden staan.
is dit niet zo dan staat ie dus of links of rechts in het gat
dan moet je gaan zoeken onder de auto naar een lekje.
dit is bij de series zo, maar denk dat het ook op de defs zit.
als je het stekketje van dat contactje haalt moet het lampje uitgaan
suc6 paul
Ik heb het volgende gecheckt:
- Geen remdrukmeter aanwezig
- Geen rem schijf slijtage sensor aanwezig
- GEEN SPANNING BIJ DE STEKKERTJES VAN DE VLOTTER IN HET REMVLOEISTOF RESERVOIR !!!! Zit hier misschien het probleem?? Heb stekkertjes al doorverbonden geen resultaat.
Waar komt de spanning vandaan? Waar kan ik meten?
alvast bedankt,
Arie
- Geen remdrukmeter aanwezig
- Geen rem schijf slijtage sensor aanwezig
- GEEN SPANNING BIJ DE STEKKERTJES VAN DE VLOTTER IN HET REMVLOEISTOF RESERVOIR !!!! Zit hier misschien het probleem?? Heb stekkertjes al doorverbonden geen resultaat.
Waar komt de spanning vandaan? Waar kan ik meten?
alvast bedankt,
Arie
De voeding komt rechtstreeks vanaf het contactslot en de niveauschakelaar schakelt naar massa.
Omdat het lampje blijft branden lijkt het wel alsof de zwart/witte draad vanaf het lampje naar de niveauschakelaar onderweg sluiting naar massa maakt.
Wellicht is de isolatie van deze draad onderweg doorgeschuurd.
Als je de steker bij het reservoir losneemt en tussen +12 volt en de zwart/witte draad meet dan zou je bij een aardsluiting spanning moeten meten.
Om het zoeken te vergemakkelijken heb ik je het schema van de 1997 modellen gemaild, waarschijnlijk is dit schema nagenoeg gelijk aan die van jouw Defender.
Dennis B.
Omdat het lampje blijft branden lijkt het wel alsof de zwart/witte draad vanaf het lampje naar de niveauschakelaar onderweg sluiting naar massa maakt.
Wellicht is de isolatie van deze draad onderweg doorgeschuurd.
Als je de steker bij het reservoir losneemt en tussen +12 volt en de zwart/witte draad meet dan zou je bij een aardsluiting spanning moeten meten.
Om het zoeken te vergemakkelijken heb ik je het schema van de 1997 modellen gemaild, waarschijnlijk is dit schema nagenoeg gelijk aan die van jouw Defender.
Dennis B.