Hallo, hallo,
Nu al voor de tweede keer is er een achterdiff (Rover-type) in de soep gelopen van de LightWeight. Weet iemand er toevallig nog een te liggen?
Of is het misschien verstandiger om deze Rover diff te vervangen door een Salisbury?
Het is mij bekend dat de Rover-type diffs sneller dan snel kapot gaan, maar dit is een beetje belachelijk. Hij zat er net een maand of twee onder. Kunnen er andere oorzaken zijn voor het kapot gaan van dit diff dan gewoon domme pech of slijtage?
Alvast bedankt
Achterdiff. Series LightWeight
Re: Achterdiff. Series LightWeight
Interessant is natuurlijk om er nu achter te komen WAT er kapot is gegaan in je achterdiff. Het is absoluut niet gebruikelijk dat een diff in 2 maanden naar de knoppen gaat.
Arthur
Arthur
Hoi Rody,
Een bekend probleem , die series diffs die niet de sterkste van de wereld zijn. Wel zit er geen groot verschil in sterkte tussen een goed en slecht afgesteld diff. (de vrije slag tussen de tanden)
Wat voor banden rijd je op? Groter dan 235x85 dan is het zinvol om een salisbury te monteren, anders is het gewoon pecht.
Mocht je een diff nodig hebben die heb ik nog wel liggen (Gron of Ede) 60,- 06-19438576
Gr Bowy
Een bekend probleem , die series diffs die niet de sterkste van de wereld zijn. Wel zit er geen groot verschil in sterkte tussen een goed en slecht afgesteld diff. (de vrije slag tussen de tanden)
Wat voor banden rijd je op? Groter dan 235x85 dan is het zinvol om een salisbury te monteren, anders is het gewoon pecht.
Mocht je een diff nodig hebben die heb ik nog wel liggen (Gron of Ede) 60,- 06-19438576
Gr Bowy
Er zitten twee naaldlagers van verschillend formaat die over de pinion geschoven/geperst zijn. Het achterste lager is volledig (maar dan ook echt totaal) vermalen, en is in stukjes terug te vinden in het diff. huis. Het zonnewiel mist nu een paar tanden. Dit is vrijwel exact dezelfde schade als de vorige keer.
Als dat in zo korte tijd is gerealiseerd sluit ik mij volledig bij Bowy (zie hieronder) aan, verkeerde afstelling. Overigens zul je, met een slecht afgestelde salisbury-diff ook niet lang doen........
Arthur
Arthur
Tja, misschien een foutje van de vorige eigenaar (hij is pas een paar weken bij ons). Hoe dan ook, 't moet weer gemaakt worden.