schanieren disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
cas

schanieren disco

Bericht door cas »

weet iemand of de ringen? het lijkt meer op pakkingringen tussen de schanieren van de achterdeur te vervangen zijn, ik moet nu mijn deur optillen tijdens het dicht doen , erg vervelend en tik ik die pinnen van de schanieren er gewoon uit?

hoop op een antwoord
groet cas
Disco

Re: schanieren disco

Bericht door Disco »

Deur open zetten.
voorzichtig een hyjack er onder met een doek voor de lak
doppen van de deur er uit
scharnieren loshalen op de deur
hyjack een tik omhoog dat de deur onder spanning komt
scharnieren vast
kontroleren dat de deur weer netjes sluit zonder de bumper te raken
dopjes terug

en waarschijnlijk ieder !!!!!!!! herhalen

Theo
RoLandrover

Re: schanieren disco

Bericht door RoLandrover »

Vorig jaar ofzo,..

had ik met de Disco een keer vergeten de achterdeur goed te sluiten, deze ging dus bij de eerste beste bocht linksom een beetje 'outer limits and beyond' Sloeg hard open en brak een van mijn scharnieren.

ik had ook een fietser loeihard van de weg geveegt met de deur als er één had gereden,..... maar dat terzijde,..

ik heb toen de scharnierpen uitgeboord/gedrevelt en er een nieuwe pen in getikt, en met even meten kan je er dan meteen stalen of nylon ringetjes tussen leggen.

of een bout erdoor met glad verloop en draadkop,...
dan nog een smeernippel erin tappen en je hebt een Fully Serviceable Rear Door Hinge gemaakt !!

Maar goed, als ze echt ruim en uitgelopen zijn kan je de deur liften en opnieuw afstellen, slijtage gaat dan wel een keer zo snel verder, of je kan ook gewoon nieuwe kopen.

Build To Last si leuker!

Grtn,

Roland

<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl] Stronger To Last Longer"> </a>
LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE.

[www.rolandrover.nl]
Plaats reactie